کد خبر: ۶۵۵۵۳۲
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

گزارشی یک رسانه خارجی ‌درباره دستگیری موسوی مجد

یک منبع درباره دستگیری موسوی مجد به اینسایدر گفت: «اگر او آدم آمریکا بوده آنها با منتشر کردن اطلاعات مربوط به نحوه رصد [شهید] سلیمانی او را تباه کردند.»
آفتاب‌‌نیوز :

پایگاه «بیزنس‌اینسایدر» گزارش داده اعلام اینکه ایران یک نفر را به جرم همکاری با دولت آمریکا برای ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر کرده موج جدیدی از تشویش را در میان دستگاه‌های اطلاعاتی متحدان آمریکا به راه انداخته است.

دو منبع به این رسانه گفته‌اند صدور حکم اعدام در ایران برای «موسوی مجد» به جرم افشای اطلاعات نظامی مانند لو دادن محل استقرار و ترددهای سردار سلیمانی یادآور عادت دیرینه آمریکا در منتشر کردن بخش زیادی از اطلاعات مربوط به عملیات‌هایش در رسانه‌ها است.

گزارشی ‌درباره دستگیری موسوی مجد

با وجود این، منابع مورد استناد اینسایدر ضمن یادآوری اینکه موسوی مجد مدت‌ها قبل از شهادت سردار سلیمانی دستگیر شده گفته‌اند درز اطلاعات مربوط به عملیات ترور ایشان به رسانه‌ها، نقش مستقیمی در به خطر انداختن این مخبر نداشته است.

هر دو منبع گفته‌اند به جهت آنکه مجاز به اظهارنظر علنی درباره مسائل اطلاعاتی آمریکا نیستند خواستار پنهان ماندن هویتشان هستند.

اینسایدر نوشته ظرف یک هفته بعد از ترور سردار سلیمانی رسانه‌هایی مانند بلومبرگ و ان‌بی‌سی‌نیوز جزئیاتی از نحوه رصد ایشان توسط دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا منتشر کردند.

یک منبع درباره دستگیری موسوی مجد به اینسایدر گفت: «اگر او آدم آمریکا بوده آنها با منتشر کردن اطلاعات مربوط به نحوه رصد [شهید] سلیمانی او را تباه کردند.»

وی اضافه کرد: «ما طی سال‌های گذشته شاهد موارد اینچنینی زیادی از آمریکایی‌ها بوده‌ایم. با هم روی یک عملیات کار می‌کنیم و اطلاعات منابعمان را مبادله می‌کنیم و کار موفقیت‌آمیز پیش می‌رود، اما بعدش می‌روند و به رسانه‌ها گزارش می‌دهند که این کار چطور انجام شده. آن وقت است که همه کلنجار می‌روند تا از عامل‌هایشان محافظت کنند.»

این منبع گفته که آمریکا همیشه آزادانه جزئیات عملیات‌هایش را در اختیار دیگران قرار می‌دهد، اما این مشکل اخیراْ جدی‌تر شده و تمایل دستگاه‌های اطلاعاتی برای تعامل با آمریکایی‌ها را کم کرده است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین