کد خبر: ۶۵۵۶۲۸
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

تاکید پامپئو و جوزف بورل بر لزوم خاتمه فوری جنگ در لیبی

وزیر امور خارجه آمریکا و نماینده عالی اتحادیه اروپا در روابط خارجی و سیاستگذاری امنیتی درباره لزوم حل و فصل درگیری لیبی و راه‌هایی که اتحادیه اروپا می‌تواند از اجرای تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد حمایت کند، رایزنی کردند.
تاکید پامپئو و جوزف بورل بر لزوم خاتمه فوری جنگ در لیبی
آفتاب‌‌نیوز :

 مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا جمعه در بیانیه‌ای گفت: مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در روابط خارجی و سیاستگذاری امنیتی بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا و نماینده اتحادیه اروپا درباره ضرورت فوری برای توقف درگیری در لیبی، در بحبوحه وخامت دخالت خارجی و راه‌هایی که "عملیات ایرینی" اتحادیه اروپا می‌تواند به بهترین نحو از اجرای تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد حمایت کند، رایزنی کردند.

اتحادیه اروپا در تاریخ ۳۱ مارس "عملیات ایرینی" را به اجرا درآورد که جایگزین "عملیات سوفیا" شد. عملیات پیشین روی نجات پناهجویان از دریای مدیترانه تمرکز داشت اما زمانی به پایان رسید که مقام‌های ایتالیایی از پذیرش قایق‌های حامل پناهجویان نجات یافته امتناع کرد. اتحادیه اروپا می‌گوید مهمترین وظیفه عملیات ایرینی اجرای کامل تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد در لیبی از طریق استفاده از حریم آبی، هوایی و تجهیزات ماهواره‌ای است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین