کد خبر: ۶۵۵۶۵۳
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴

تفاوت آتش‌سوزی‌های طبیعی با حریق‌های عمدی

مدیرکل محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حریق جزو لاینفک از اکوسیستم طبیعت است، گفت: اما این حریق باید به صورت طبیعی رخ دهد، زیرا تنها در این شرایط گونه‌های زیستی می‌توانند خود را با شرایط تطبیق دهند.
تفاوت آتش‌سوزی‌های طبیعی با حریق‌های عمدی
آفتاب‌‌نیوز :

شهرام احمدی با بیان اینکه ۸ منطقه حفاظت شده تحت مدیریت سازمان محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، اظهار کرد: حدود ۴۰۰ گونه جانوری و بیش از ۱۴۰۰ گونه گیاهی در این استان وجود دارد.

مدیرکل محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تخریب محیط‌زیست حیاط گونه‌های جانوری و گیاهی را در معرض خطر قرار می‌دهد، گفت: از بین‌ رفتن پوشش گیاهی در جنگل‌ها و مراتع از جمله مهم‌ترین عوامل تخریب محیط‌زیست است.

وی آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع را عامل از بین رفتن پوشش گیاهی عنوان کرد و گفت: حریق علاوه بر تخریب گونه‌های زیستی موجب آلودگی و وارد شدن خسارت به زیرساخت‌های اقتصادی هوا نیز می‌شود، همچنین جبران خسارات ناشی از آتش‌سوزی‌های گسترده هزینه‌های سنگینی را به دولت و محیط‌زیست تحمیل می‌کند.

احمدی با بیان اینکه حریق جزو لاینفک از اکوسیستم طبیعت است، یادآور شد: اما این حریق باید به صورت طبیعی رخ دهد، زیرا تنها در این شرایط گونه‌های زیستی می‌توانند خود را با شرایط تطبیق دهند.

مدیرکل محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه مشارکت مردم در حفظ عرصه‌های طبیعی و جلوگیری از حریق بسیار موثر است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه به علت همکاری جوامع محلی، حفاظت فیزیکی از عرصه‌های طبیعی و آموزش مردم تعداد و مساحت آتش‌سوزی‌ها در ۶ سال گذشته در استان کاهش داشته است.

وی در پایان تأکید کرد: همچنین عرصه‌های طبیعی چهارمحال و بختیاری به چند دسته خیلی حساس، حساس و عادی برای بحث آتش‌سوزی تقسیم‌بندی شده است که در نقاط حساس و بحرانی اقدامات برای مقابله و پیشگیری از وقوع حریق تشدید می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین