کد خبر: ۶۵۵۶۷۵
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶

جنجال تازه ترامپ با انتخاب تولسا، شهر نماد نژادپرستی برای از سرگیری کمپین انتخاباتی

دونالد ترامپ طی روزهای آینده تجمعات کمپین انتخاباتی خود را در حالی از سر خواهد گرفت که اولین مورد از این تجمعات به دلیل برگزار شدن در شهر مناقشه‌برانگیز تولسا جنجال آفرین شده و موجی از انتقادها از این رییس جمهور آمریکا را از بابت بی‌تفاوتی وی به مسائل نژادی در پی داشته است.
جنجال تازه ترامپ با انتخاب تولسا، شهر نماد نژادپرستی برای از سرگیری کمپین انتخاباتی
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه هیل اولین تجمع انتخاباتی دونالد ترامپ از زمان اجرای قرنطینه مربوط به شیوع کرونا ویروس در ماه مارس در این کشور قرار است ۱۹ ژوئن در شهر تولسا برگزار شود؛ شهری که شاهد وقوع یکی از بدترین کشتارهای نژادی تاریخ مدرن آمریکا در سال ۱۹۲۱ بوده است.

در عین حال تاریخ ۱۹ ژوئن مصادف با تاریخ موسوم به juneteenth (پایان بردگی) است. این تصمیم دونالد ترامپ به ویژه در پی اظهارنظرهای جنجالی او طی روزهای اخیر درباره اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا خشم منتقدان او به ویژه دموکرات‌ها را برانگیخته است.

در همین راستا باکاری سلرز، یک نماینده دموکرات سابق کنگره ایالتی در کارولینای جنوبی به پایگاه هیل اظهار کرد این تصمیم دونالد ترامپ درباره این مکان غیرمحترمانه است.

سلرز همچنین پیش‌بینی کرد: دونالد ترامپ در ادامه آن نوع لفاظی‌هایی که در موقعیت‌های فراوان دیگر استفاده کرده مجددا به کار بگیرد. هیچکس نمی‌خواهد یک آتش‌افروز روی آتش بنزین بریزد این دقیقا کاری است که او قرار است انجام دهد. دونالد ترامپ شایسته این‌که وارد بحث درباره نژاد شود نیست.

برخی رسانه‌ها این تصمیم دونالد ترامپ درباره شهر تولسا را با تصمیم رونالد ریگان در زمان کاندیداتوری‌اش برای ریاست جمهوری به منظور سخنرانی در سال ۱۹۸۰ درباره حقوق ایالات در مینی سیپی مقایسه کردند.

سخنرانی ریگان در محل نمایشگاه حوزه نشوبا در حالی انجام شد که این حوزه دو دهه قبل از آن شاهد قتل سه فعال حوزه مدنی بود. عده‌ای این سخنرانی ریگان را همچون سوت زدن برای آمدن سگ‌ها برای نژادپرستان توصیف کردند.

تیم دونالد ترامپ شدیدا از اقدام او برای برنامه‌ریزی تجمع در تولسا دفاع می‌کند. کایلی مک انانی دبیر مطبوعاتی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: جامعه آفریقایی – آمریکایی‌ها برای ترامپ عزیز بوده و در دل او جا دارند. او در این تجمع‌ها اغلب درباره کارهای بزرگی برای جوامع اقلیت انجام داده صحبت می‌کند. این تجمع یک روز معنادار برای دونالد ترامپ خواهد بود .

به نظر نمی‌رسد که همه جمهوریخواهان حامی این تصمیم دونالد ترامپ باشند تنها سناتور سیاه پوست آمریکا یعنی تیم اسکات واکنش ملایمی به این برنامه نشان داد.

تولسا یک قرن قبل صحنه خشونت‌هایی بود که در جریان آن اوباش سفید پوست به سیاه‌پوستان منطقه‌ای به نام گیرین‌وود حمله کردند. آنجا به دلیل داشتن تجارتی پویا برای سیاه‌پوستان به عنوان وال استریت سیاه شناخته می‌شد. در آن زمان آمار دقیقی از کشتار در آنجا ارائه نشد اما عده‌ای برآورد کردند که تقریبا ۳۰۰ نفر کشته شدند.

دستیاران بایدن نیز به این تصمیم دونالد ترامپ حمله کردند و در این راستا کامائو مارشال مدیر روابط راهبردی بایدن این تصمیم دونالد ترامپ را سند مدرک نژادپرست بودن او دانست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین