کد خبر: ۶۵۵۷۱۳
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲

توسعه گلخانه، آثار کم‌آبی بر کشاورزی را از بین می‌برد

فرماندار اردستان گفت: گسترش صنعت گلخانه‌ای در اردستان، می‌تواند آثار کم آبی بر کشاورزی را از بین ببرد.
آفتاب‌‌نیوز :

حمیدرضا تاملی صبح امروز(شنبه 24 خرداد) در حاشیه بازدید از طرح گلخانه‌های اردستان اظهار کرد: شهرستان اردستان در بخش کشاورزی فاصله زیادی با رویکردهای علمی دارد و یکی از اتفاقاتی که می‌تواند کشاورزی اردستان را به نوعی نجات دهد، توسعه بخش کشاورزی می باشد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی با بیان اینکه کمبود آب نه تنها کشاورزی شهرستان‌های کم‌آبی مانند اردستان را تهدید می‌کند، بلکه تهدیدی جدی برای کشاورزی تمام مناطق دیگر است افزود: گسترش صنعت گلخانه‌ای در شهرستان‌های مستعد مانند اردستان، می‌تواند آثار کم‌آبی بر کشت محصولات کشاورزی را تا حدود زیادی از بین ببرد.

توسعه گلخانه آثار کم آبی بر کشاورزی در اردستان را از بین می‌برد

فرماندار اردستان با بیان اینکه سالانه 60 میلیون در سطح کشور تولید می‌شود که تنها 2 میلیون نهال آن گواهی شده است گفت: این موضوع نشان می‌دهد تا رسیدن به آن عدد یک بازار بسیار خوبی برای صنعت گلخانه وجود دارد و از مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان انتظار داریم با برنامه‌ریزی دقیق‌تری اردستان را به کانون نهال گواهی شده در سطح کشور تبدیل کنند.

تاملی با بیان اینکه از سال گذشته تسهیلاتی را با نرخ 9 درصد برای افرادی که می‌خواهند در موضوع گلخانه فعالیت کنند برنامه‌ریزی کردیم، گفت: در سطح شهرستان اردستان در دوسال گذشته مجوز 35 گلخانه صادر شده که تاکنون 3 گلخانه به بهره‌برداری رسیده که توانسته بیش از 15 اشتغال را ایجاد کند. در حال حاضر سالانه 130 هزار نهال گواهی شده در شهرستان اردستان تولید می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین