کد خبر: ۶۵۵۷۴۴
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵

آمادگی انصارالله یمن برای مذاکره با مقامات سعودی

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن روز شنبه با اشاره به تماس‌های جنبش انصارالله با مسئولان عربستانی برای یافتن راه‌حل در یمن، بر آمادگی این جنبش جهت رفتن به عربستان و امضای توافق آتش‌بس تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

الحوثی در مصاحبه با رادیو «بی‌بی‌سی» گفت: تماس‌هایی با مسئولان عربستانی برای دست‌یابی به راه‌حل جنگ در یمن در حال انجام است اما هنوز به مرحله مذاکره نرسیده است.

وی افزود: جنبش انصارالله آماده است تا ضمن ارائه پیشنهاد یک سند فراگیر برای حل جنگ یمن به عربستان،‌ در صورت موافقت،‌ به این کشور برود تا آن را امضا کند.

آمادگی انصارالله یمن برای مذاکره با مقامات سعودی

الحوثی بر آمادگی این جنبش جهت طرح همه مسائل برای گفت‌وگو به طور صریح و علنی و با حضور رسانه‌ها تاکید کرد.

این مقام انصارالله همچنین از تمایل این جنبش برای برقراری آتش‌بس واقعی خبر داد و تصمیم آتش‌بس اخیری که ائتلاف سعودی یک‌طرفه آن را اعلام کرده، غیرواقعی و با هدف بازاریابی سیاسی توصیف کرد.

وی همچنین تماس مقامات این جنبش با آمریکایی‌ها را رد کرد.

انصارالله یمن در ۸آوریل (۲۰ فروردین) یک طرح ملی و فراگیری را برای توقف کامل جنگ به سازمان ملل ارائه داد.

انصار الله یمن بارها خواستار صلح و توقف جنگ در یمن شده است اما سعودی‌ها با بی‌اعتنایی به آن، همچنان به حملات و فشارهای خود بر مردم یمن ادامه داده و می‌دهند.

یمن جنگ‌زده که زیرساخت‌های بهداشتی و پزشکی آن در ۵ سال جنگ‌ بی‌امان ائتلاف سعودی به فرماندهی عربستان و امارات، از بین رفته، اکنون با انواع بیماری‌ها از جمله کووید۱۹، مالاریا و وبا روبه‌روست و سازمان‌های بین‌المللی بارها و بارها درخصوص وقوع فاجعه انسانی در این کشور هشدار داده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین