کد خبر: ۶۵۵۸۲۹
تعداد نظرات: ۶۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
افزایش شدید قیمت مسکن و نرخ اجاره‌بها در کشور

چادرنشینی به بخاطر گرانی مسکن؛ با این شرایط باید بمیریم یا برویم در کوه‌پایه‌ها چادر بزنیم؟

افزایش قیمت مسکن در حالی است که برخی مستاجرها در شهرستان‌های مختلف استان به علت نداشتن رهن و کرایه لازم، روی به چادرنشینی آورده و در حال حاضر این کار را بهترین تصمیم می‌دانند.
آفتاب‌‌نیوز :

لرستان در قدیم می‌گفتند اجاره‌نشینی و خوش‌نشینی اما الان دیگر خوشی نیست و رنگ زندگی برخی مستاجرها با افزایش سرسام‌آور نرخ اجاره‌بها، سیاه شده است.

افزایش قیمت مسکن و نرخ اجاره‌بها با اعتراض بیشتر مسئولان کشور ازجمله رئیس جمهور نیز همراه بود و به وزیر راه و شهرسازی برای مهار قیمت مسکن دستور داد.

چادرنشینی به بخاطر گرانی مسکن؛ با این شرایط باید بمیریم یا برویم در کوه‌پایه‌ها چادر بزنیم؟

برابر اعلام مرکز آمار، لرستان در سال ۹۸ با اختلاف مقام نخست تورم مسکن استان‌ها را به خودش اختصاص داده و این تورم در سال جاری هم ادامه دارد و داد مستاجرها را درآورده است.

آشفتگی در بخش مسکن لرستان مشهود است و به‌علت نبود نظارت و نرخ‌گذاری منطقه‌ای، این شرایط روز به روز بدتر می‌شود و قیمت مسکن لرستان مدام در حال پرواز است.

این افزایش قیمت در حالی است که برخی مستاجرها در شهرستان‌های مختلف استان به علت نداشتن رهن و کرایه لازم، روی به چادرنشینی آورده و در حال حاضر این کار را بهترین تصمیم می‌دانند.

یک خانواده در مسکن مهر بروجرد چادرنشین شده‌اند و پدر این خانواده می‌گوید: سال قبل قرارداد ما سه میلیون رهن و کرایه ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان بود که امسال صاحب‌خانه رهن را به ۳۰ میلیون افزایش داده است. تامین این پول از عهده من خارج بوده و با توجه به اتمام زمان قرارداد، چاره‌ای جزء چادرنشینی نداشتیم.(مستندات این موضوع موجود است.)

یک خانواده دیگر روبروی فاز یک مسکن مهر خرم‌آباد روی به چادرنشینی آورده و این در حالی است که پدر خانواده کارگر بوده و در ایام کرونایی هیچ‌گونه درآمدی نداشته و بنابر گفته اهالی دو فرزند این خانواده در مدرسه تیزهوشان درس می‌خوانند.

این شرایط باعث شده که برخی مستاجرهای دیگر در لرستان به فکر چادرنشینی بیفتند و از مسئولان انتظار دارند، یک مکان را برای آنان درنظر بگیرد.

افزایش غیرمعقول کرایه، ناجوانمردی است!

یک مستاجر خرم‌آبادی در این باره گفت: سال گذشته با ۴۰ میلیون رهن و ۴۰۰ کرایه ماهیانه خانه‌ای را گرفتیم که امسال صاحب‌خانه درخواست افزایش ۱۰۰ درصدی دارد و این عین ناجوانمردی است.  من کارمند قراردادی یک اداره هستم و به هیچ وجه نمی‌توانم این پول را تامین کنم؛ از طرفی وسیله نقلیه ندارم که بعد از اداره مسافرکشی کنم و با این شرایط نمی‌دانم چکار باید کرد.

این شهروند خرم‌آبادی بیان کرد: نرخ اجاره‌بها مسکن در مناطق حاشیه‌نشین هم خیلی زیاد شده و از طرفی باتوجه به فاصله این مناطق تا اداره، تهیه پول کرایه ماشین هم سخت است.

فکر می‌کنم چند سال خواب بوده‌ام!

یک شهروند دیگر خرم‌آبادی گفت: بنده ۲۰ سال مستاجر هستم و شغل آزاد دارم و به علت شیوع ویروس کرونا، خیلی از کسب و کارها تعطیل شد و با این شرایط کرایه مغازه و خانه را پرداخت کرده‌ام. نسبت به سال پیش صاحب‌خانه‌ حدود یک‌صد میلیون تومان پول رهن را افزایش داده که این بیشتر شبیه به جوک است اما حقیقت دارد و احساس می‌کنم شاید چندین سال خواب بوده‌ام و سپس پا به لرستان گذاشته‌ام.  مگر من طی یک سال که دو ماه آن را قرنطینه بوده‌ام، چقدر درآمد داشتم؟ امثال من خیلی که هنر کنیم بتوانیم قسط وام‌ها را بدهیم و هزینه خانواده را تامین کنیم. گناه ما چیست که پول خرید خانه نداریم، یعنی با این شرایط باید بمیریم یا برویم در کوه‌پایه‌ها چادر بزنیم؟ صاحب‌خانه‌ها، روی صحبتم با شما است وقتی به خودمان رحم نمی‌کنیم، چطور انتظار داریم خدا به ما رحم کند.

به صاحب‌خانه‌ها حق بدهید

یک صاحب‌خانه با بیان اینکه ما با وام و قرض خانه خریده‌ایم، اضافه کرد: کرایه ماهیانه مستاجرها هزینه استهلاکی است که در طول سال به خانه وارد می‌شود و اگر ماهی ۶۰۰ هزار تومان کرایه بگیریم در طول سال می‌شود هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و این در حالی است که قیمت خانه حدود یک میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط امروز کشور ما هم باید از داشته‌هایمان استفاده کنیم و بهتر است که یک‌طرفه به قاضی نرویم.

این شهروند بیان کرد: ما هم دوست نداریم از هم‌استانی خودمان کرایه زیاد بگیریم اما به صاحب‌خانه‌ها هم حق بدهید که با این قیمت مسکن دیگر نمی‌توانند خانه‌ای را خریداری کنند و اگر این خانه هم آسیب ببیند، تعمیر آن هزینه زیادی دارد.

نرخ اجاره‌بها مسکن در لرستان واقعی نیست

اردشیر حسینی، رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک خرم‌آباد در این باره گفت: واقعاً نرخ اجاره‌بها مسکن در خرم‌آباد و سایر شهرستان‌های استان واقعی نبوده و بیش از حد انتظار است. هر چه می‌گوییم مسئولان برای این موضوع راهکار ارائه بدهند و شرایط نرخ اجاره‌بها را ساماندهی کنند، فایده‌ای ندارد و به همین راحتی مستاجرها را بیچاره می‌کنند.می‌توانند نرخ اجاره‌بها را سالیانه درصدی افزایش دهند و این موضوع مصوب شود و همچنین نرخ هر منطقه اعلام و براساس کیفیت، خانه یا مغازه قیمت‌گذاری شود.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک خرم‌آباد بیان کرد: روزانه مراجعه‌کننده داریم که از قیمت زیاد مسکن می‌نالند و کاری از دست ما ساخته نیست و در واقع ضعف مدیریت استانی داریم.

وی با بیان اینکه اجاره‌بها خیلی‌ها را از پا درآورده، اضافه کرد: در این شرایط مردم می‌توانند به هم کمک کنند و از دریافت رهن و اجاره زیاد پرهیز شود.

سامانه جامع املاک اثر اجرایی ندارد

منوچهر اسبکوه، رئیس اتاق اصناف لرستان نیز در این خصوص گفت: متاسفانه هیچ دستگاهی ناظر بر قیمت بخش مسکن نیست و همین موجب شده که شاهد نابسامانی‌های قیمت در این بخش باشیم.

وی ادامه داد: اتحادیه صنف مشاوران املاک نمی‌تواند قیمت مسکن و نرخ اجاره‌بها را مشخص کند اما اگر حق کمیسیون را بیشتر بگیرند و شاکی داشته باشند ما می‌توانیم برخورد و به تعزیرات معرفی کنیم.

اسبکوه با اشاره به اینکه لرستان در قیمت مسکن و اجاره‌بها رتبه نخست را بین استان‌ها در سال ۹۸ داشته، اضافه کرد: واقعیت این است که الان در سطح کشور قیمت مسکن افزایش زیادی پیدا کرده و علت آن هم افزایش مصالح ساختمانی است، هرچند در لرستان برخی‌ها با استفاده نابجا از این موضوع، موج‌سواری کردند.

رئیس اتاق اصناف لرستان با بیان اینکه برخی سرمایه‌گذاران سرگردان هستند و بخشی از آنان به بخش مسکن ورود کرده و باعث ایجاد مشکلاتی شده‌اند، تاکید کرد: شناسایی واحدهای خالی و اخذ مالیات می‌تواند در ساماندهی قیمت مسکن نقش زیادی داشته باشد و امیدواریم این وعده عملی شود.

وی با بیان اینکه باید قیمت منطقه‌های مختلف مشخص باشد، اضافه کرد: متاسفانه سامانه جامع املاک هنوز اثر اجرایی نداشته و اگر این سامانه به معنای واقعی کلمه اجرا شود بدون تردید خیلی از مشکلات قیمت بخش مسکن حل خواهد شد. دلال‌ها نقش زیادی در بازار مسکن دارند و با اجرایی‌شدن سامانه جامع املاک دست آنان کوتاه خواهد شد.چرا قیمت مسکن هیچ قانونی ندارد و هر کسی قیمت مدنظر خودش را روی ملک بگذارد؟ دولت باید ورود کند و برای این بخش برنامه داشته باشد.

این صحبت‌ها در حالی مطرح شده که قرار است، نرخ مسکن در مناطق مختلف استان مصوب شود و باید منتظر بمانیم که آیا این نرخ‌گذاری می‌تواند جلوی آشفتگی این بخش را بگیرد.

نرخ‌گذاری منطقه‌ای مسکن در لرستان اجرا می‌شود

رضا خالقی، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در این باره گفت: بر اساس مصوبه جلسه شورای عالی مسکن استان؛ راه و شهرسازی با همکاری کانون کارشناسان رسمی دادگستری، اداره امور مالیاتی و اتحادیه مشاورین املاک برای نرخ‌گذاری قیمت خرید و فروش و اجاره بهای مسکن در لرستان اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی در خصوص کنترل قیمت خرید و فروش مسکن و قیمت اجاره بها در استان اظهار کرد: با توافق اعضای شورای مسکن استان مقرر شد کمیته نرخ‌گذاری منطقه‌ای واحدهای مسکونی شهرهای استان با هدف تعدیل قیمت‌ها تشکیل شود.

خالقی اضافه کرد: همچنین در راستای کنترل قیمت خرید و فروش مسکن و اجاره بها مقرر شد پس از تصویب کمیته نرخ‌گذاری، هر گونه معامله و تنظیم قراردادها منوط به تایید نظریه کارشناسان رسمی دادگستری استان در چارچوب قیمت‌گذاری منطقه‌ای انجام شود که ضروری است دستگاه قضایی نیز برای کنترل قیمت‌ها با خاطیان براساس ضوابط قانونی برخورد قاطعی داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، تعیین مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه در شهرهای استان را یکی دیگر از مصوبات جلسه شورای عالی مسکن استان عنوان کرد و افرود: با همکاری شهرداری‌ها و واحدهای خدمات‌رسان در چهار ماه خانه‌های خالی از سکنه در استان شناسایی می‌شود.

حکم تخلیه مستاجران را به تعویق بیندازید

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور فروردین ۹۹ گفته بود: میزان معاملات مسکن به دلیل شیوع ویروس کرونا تحت تاثیر قرار گرفته است. از صاحبخانه‌ها و مالکان درخواست می‌کنیم با توجه به شرایط کرونایی کشور هوای مستاجران را به دلیل نبود ملک مناسب برای بازدید بیشتر داشته باشند و از آنان خواهش می‌کنیم تا اطلاع ثانوی قرارداد این افراد را تمدید کنند.

اما این موضوع به هیچ وجه انجام نشد و تا جایی که اطلاع داریم، حکم تخلیه‌ای در لرستان به تعویق نیفتاد.

مهمترین دغدغه مستاجرها در لرستان، تهیه خانه‌ی آینده است، چون تورم این بخش مشکلات زیادی ایجاد کرده و اگر این شرایط ادامه داشته باشد باید منتظر چادرنشینی گسترده در استان باشیم. برخی‌ مستاجرها از فکر خانه خواب خوش ندارند و امیدوارند بازار بخش مسکن در لرستان ساماندهی و هراس بی‌خانمانی از آنان دور شود اما شرایط همچنان همانی است که نباید باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶۹
چرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
2
75
باید مرد اینها را ندید مملکتی که با بهترین منابع در این وضیعت است چرا سران خوابند چرا بیدار نمی شوند البته طبیعی است معاون قوه قضاییه داره محاکمه می شه ببین بقیه چقدر دزدیدن ؟؟؟؟؟؟؟ نتیجه مردم در چادر یا کارتن
پاسخ ها
بیدل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
اتفاقا باید زنده ماند و نتیجه ... را دید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
در استان هرمزگان شهرستان میناب وضع مسکن همین طور است. اسفند ماه سی میلیون رهن می گرفتن الان ۹۰ میلیون پول رهن میگیرند. قدرت اجاره و رهن نداریم توی چادر هم به خاطر گرمی هوا نمیتونیم زندگی کنیم من رفتم خونه پدر خودم و شوهرم میره خونه پدر خودش.
ناشناس
|
Azerbaijan
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
3
35
وای تاسف انگیزه. کاش زمانی که یک عده دلارو بردند از ۳۵۰۰ به ۱۸۰۰۰ بنزین رو سه برابر کرند فکر اینجاهاشم میکردند. به خداوندی خدا این افزایش قیمت مسکن تقصیر دلال و سازنده نیست. مصالح ۵ برابر شده مزد کارگر، مهندس افزایش یافته مالیات نقشه پروانه و شهرداری شروع ساخت افزایش یافته. سازنده هم بی عقل نیست میفهمه خانه ای که الان‌۱ میلیارد اگه بخواد با قیمت پارسال بفروشه همینو امسال با این هزینه های مصالح و مالیات ساخت، ۵ میلیارد هم نمیتونه بسازه. مجبوره ببره بالا. برام عجیبه این همه تعجب مسولین از افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت مسکن در دو سال اخیر که هنوز هم از تورم ۴۰۰ درصدی که تو این دو سال برا اقلام ضروری مردم توسط مسولین محترم ایجاد شده ۱۰۰ الی ۱۵۰ درصد عقب هست. نمیشه قیمت بنزین را سه برابر و به تبع آن همه اقلام زندگی را سه برابر کرد بعد پلیس گذاشت راننده تاکسی رو که کرایه رو برده بالا بگیره چون سوخت تاکسی سوبسید داره. این راننده بدبخت اگه سوخت رو‌۱۰۰۰ تومان میزنه گوشت رو سه برابر قیمت دیروز میخره. حالا بحث تشکیل کارگروه ویژه برا قیمت مسکن هم مصداق همین پلیسه هست برا راننده تاکسی. صورت مساله شاید برا صباحی پاک بشه ولی اگه تورم امسال رو صفر در نظر بگیریم دو سه ماه بعد مثل پلیس نظارتی بر عدم افزایش سایر قیمتها بعد از افزایش ناکهانی قیمت بنزین که الان به فراموشی سپرده شده اون هم به فراموشی سپرده خواهد شد و مسکن هم به دنبال افزایش ۱۰۰ درصدی دوباره که از تورم ایجاد شده توسط دولت جا نمونه. امیدوارم مسولین با رهنمودهای رهبر عزیزمان و تلاش عالی ریاست قوه قضاییه فکری اساسی به حال مردم کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
گل گفتي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
درست
مثل این که گوشت و پیاز گرون بشه باچوب بزنی تو سر کبابی که قیمت رو نبر بالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
اون موقع یه بنده خدایی گفت کارشناس ها بررسی کردن و منم حمایت میکنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
2
61
نتیجه عدم تعامل با دنیای مسئولین رو ملت اینجوری باید تحمل کنن و عذاب بکشن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
عدم تعامل با دنيا اونم بخاطر چي و بخاطر كي ....
شهروند
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
بعد از هفت سال ، آیا دولت کاری میکند؟
یک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
6
36
حتی در کشورهای سرمایه داری شهرداری آپارتمانهایی برای اجاره دادن به افرادی با در امد کم در نظر گرفته است حداقل میتوان مکانهایی با کانکس با امکانات بهداشتی برای این افراد در نظر گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
یکی نیست بگه صاحب خونه بی انصاف مگه مستاجر میخواد آجروگچ و سیمان بخوره آخرسال اگر خونت خسارت دید تاوان بگیر
بیدل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
1
52
اگر بری اونجا چادر بزنی که میشه جکایت آسیه پناهی و خراب کردنش هم به لودر نیازی نداره ، تنها راه باقیمانده مرگه مرگ ، البته میگن مجلس فرمایشی داره طرح ۴ فوریتی میده که از چین لوازم....
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
40
خوب میدونن که مردم مجبورن خودشون روباشرایط وقف بدن پس دلیلی برای اصلاح اوضاع نمی بینن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
مردم الا فقط و فقط به تنازع بقا فكر مي كنن . به اينكه چه كار كنن كه نميرن . به اين ميگن وقف دادن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
28
اشک کباب روی آتش باعث شعله ور شدنش میشود ، یعنی شما را مجبور میکنند که مالیات کوهپایه را بدهید
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
29
17
قیمت مسکن ربطی به دلار ندارد دلالان و املاکیهای مسکن قیمت ملک را به این روز انداختن با اخذ مالیات سنگین عدم اجازه به معاملات بدون سند و قولنامه و تعیین قیمت توسط کارشناسان وزارت مسکن و قوه قضاییه قیمتها حداقل 70درصد کاهشی خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
آقاي باسواد قيمت مسكن ، خودرو ، لوازم خانگي وووووو حتما و قطعا به دلار ربط دارد چون ارزش برابري پول ملي است كه دائما افت مي كند و قدرت خريد آن هر روز كمتر و كمتر مي شود . تو رو به خدا اگه نمي دوني نظر نده
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
شما خواهشا نظر نده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
27
مفرزندان شما لای پر قو و فرزندان ما اواره و چشم گیران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
من نمی دونم چرابعضی ها همه چیزروبادلار میسنجن دولت باهمین قضیه دلار خودشو راحت کرده ویک عده هم باور می کنن .اخه یکی نیست بگه اخه سیمان ومصالح که خاک همین سرزمین هست ۷درصد معادن کل دنیا مال ماست ایقدر زود باورنباشید
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
2
30
خوبه هنوز تا غار نشيني فاصله داريم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
فاصله اي بسيار كوتاه
صبر كن مثل عهد حجر بايد بريم شكار و خام خواري.
رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
1
28
نمیدونم چی بگم فقط بگم برای خودم متاسفم که واحدکوچیک خودم رو2سال پیش به علت کوچکی فروختم که بزرگتربگیرم الان باپولش نمیتونم اجاره کنم همش گفتن مسکن ارزون میشه ملت بدبخت شدن فقط هم طبقه ظعیف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
21
طبری یک سفارش کوچولو به دوستاش بکنه این بندگان خدا همه می توانند بروند لواسون !..؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
24
کسانی که سه تا خونه دارند و هر کدام را با قیمت بالا رهن و اجاره میدن. باز هم مسکن ملی اسم نوشتن.
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
1
30
وقتی قیمت مصالح 6 تا 8 برابر شده وقتی طلا 7 برابر شده چطور انتظار دارن قیمت مسکن بالا نره . آقایان مسئولی که میگن این قیمتها الکی بالا رفته پس چرا بنزین 3 برابر شده و دلار نزدیک به 5 برابر اینا میگفتن قیمت خودرو رو کاهش میدن پس چرا کاهش ندادن.؟ یه عده دروغگوی دزد شدن مسئول این مملکت و پدر مردمو رو درآوردن. در یه صورت قیمتها کاهشی میشه قیمت بنزین و دلار بیاد پایین که این اتفاق نمیفته. دولت میخواد گازوئیل رو هم گران کنه ونتیجش میشه تورم بیشتر ....
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
دولت خودش طي چند سال دلار رو برده بالا . معذرت ميخوام ريال رو آورده پايين . براي اينكه بتونه راحت تر هزينه هاشو پوشش بده . از ماست كه بر ماست .
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
16
با تشکر از عزیزان ،،،آیا شما این قدر نظراتتون را میگید این سایت عزیز این نظرات را به مسئولین با عدالت منعکس میکنند که مردم پشت سرشون ومشکلاتتشون چی میگند یا فقط مردم ثبت وارسال میکنند برای سر گرمی خوانندگان اخبار؟؟ خخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
سلام بر دوست عزيز
من يكي از خوانندگان افتاب نيوز هستم و باور كنيد خواندن نظرات دوستان از متن خبر برايم جالبتر.
هر از گاهي هم نظري ميفرستم.
خوب ميدانم اينهمه نظر و انتقاد راه به جايي نميبرد كه مسؤولين ما خود را بخواب زده اند.
حداقل حكايت درد دل كردن است و سبك شدن و اينكه همانند و هم عقيده من در اين كشور در گوشه گوشه ان بسيارند.
همشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
22
3
اگر قدیم گفتن کرایه نشینی و خوش نشینی درست گفتن مردم قدیم با اینکه امکانات بهداشتی و معیشتی کم بود همه اهل خانه از جوان و پیر کار میکردن ولی الان بسیاری از خانواده ها فرزندان بی کفایت و تنبلی و پرتوقع تربیت کردن که فقط به فکر رسیدن مال باد آورده هستند و چشم به یاری دولت و طمع مال دیگران و تن به کار نمیدن منتظرن با مدرک های در پیتی و پوچ از سواد استخدام بشوند در حالی که هستند بچه هایی با سواد منتظر استخدام دولتی نمی شوند و وارد بازار کار میشن والحمدالله موفق و از عهده کرایه خانه و یا خرید خانه و بقیه امور زندگی بر میان پس خود خود رو گردن مردم و دولت نندازیم آدمی که ته خانه لنگ ظهر می‌خوابه باید هم سر پناهی نداشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
این حرفو نگین بیشتر ازما کار بکن نداریم. وخودمو ن هم خانواده شهید هستیم. الان اجاره نشین هستیم. ماهی 700 تومن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
1
12
با این وضعیت فکر میکنید مردم چقدر دوام میارند
بخدا اگر رسیدگی نشه به قیمت مسکن و اجاره بها مردم همه مجبورند تو چادر بخابن.
اردبیل الان سه برابر شده خونه.هر سال که سعی خودتو میکنی پول جور کنی خونه بخری میای میبینی صد ملیون رفت روش.
تاکی بدویم دنبال قیمت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
کو کار؟
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
12
4
حوصله کنید خداوند وجود دارد از رگ گردن به ما نزدیکتر است فقط صبر صبر صبر
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
1
5
متاسفانه شیراز خیلی اوضاع خرابه نمیدونم اصلا دولتمردای ما بهa,k برنمیخوره که زن وبچه مردم برن توی چادر زندگی کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
9
خدا به داد این قشر مظلوم کار گرو و کارمند برسه که صدا شون به هیج جا نمی رسه حقو ق ۳ میلیونی و ۷ برابر شدن قیمتها از طلاو مسکن گرفته تا لوازم خانگی و خورد و خوراک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
8
داخل اهوازهم شرایط همین بیرون ازشهرهم خونه گیرت نمیاد
سیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
9
با سلام به لطف همه دارم برمیگردیم ب زمان چادر نشینی و حلبی اباد
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
1
5
تنها راهش اینه دولت قیمت ها رو بیاره پایین تهران متوسط قیمت 18 میلیون این قیمت یعنی چی چه خبره این همه زمین خالی بدن به نیازمندها چرا مردمو ذجر میدن والا خدا جای حق نشسته الهی خودش چاره ای باشه برای همه نیازمندها وندارها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
10
3
خب بجاش بانوان رفتن ورزشگاه....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
حرف بي ربط
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
دمت گرم
یک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
0
4
شاید مسکن تنها موردی است که اگر بانکهای خصوصی و سرمایه داران برای ثبات ارزش مالی خود وبرگشت سودهای داده شده وارد این کارزار نمیشدند مانند ترکیه با دخالت دولت میتوانست حتی با تحریمها ثبات قیمت خود را حفظ کند که نگاهی به چند برابری قیمت زمین نسبت به ساخت وساز محاسبات را به مسیر درستی پیش خواهد برد که اگر مالیات تصاعدی برمالکان بیش از دو اپارتمان سرمایه گذاری را به سمت کارافرینی ارزش کار وخلاقیت وافزایش ارزش پول ملی یا همان ارزش گذاری به حقیقت ،ونه یکشبه میلیاردهای بدون پشتوانه که سکوی پروازی برای ان سوی آبها
ناشناس
|
Switzerland
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
0
9
سلام .اگربیتالمال سرقت شده توسط نجوالاشیدایی وخاوری بابک زنجانی هادی رضوی دانیال زاده عمارصالحی رابرگردانندشایدبتوان بادلارها ومیلیاردهاتومان این افرادبی بضاعت راصاحب سرپناه کرد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
مطمعن باش این پولا برنمی گرده چون صاحب داره بی بضاعت کیلو چند باید مردم هرچه زودتر کانکس تهیه کنن چون اونم نرخ خونه میشه و گیر نمیاد
من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
0
8
دولت اگه نمیتونه بازاراجاره نشین بدبختودرست کنه خوب بکشه کنار باحرف ووقت تلف کردن ساعت اداریشون کاردرست نمیشه من بیکار با4روزکارگری درماه چطورکرایه 600تومانی بدم
ناشناس
|
United States of America
|
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
2
6
تحریم نمندی
شیراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
1
7
نرخ اجاره ها کجا درست هست که لرستان فقط درست نیست پدر مردم در اومده
پرویز
|
Sweden
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
14
4
یه مرد مثل احمدی نژاد لازمه تا همه خونه دار بشن
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
خونه آخرت منظور شماست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
معمولا مردان بزرگ در زمان زندگیشون تکفیر میشن و بعد از مرگشون حسرتشون خورده میشه
حمیدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
0
7
ما کارگران ساختمانی و فصلی که مستاجریم همون باید بریم بمیریم تو طبیعت تا تجزیه بشیم،چون قبر هم گرونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
1
5
متاسفانه ثمره گراني مسكن و بي خانمان شدن مردم خيانت وزير سابق مسكن و آن نمايندگاني كه به او راي دادند مي باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
1
5
تلافی گرونی رو سر مستاجر بدبخت در میارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
0
8
آلونک نشین ها و حلبی آباد نشینهای قدیمی با عقده های پنهان بقیه را آلونک نشین و چادر نشین کردند.
پاسخ ها
بیدل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
به نکته دقیق دقیقی اشاره کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
میگن یه عمر ما اونجا بودیم حالا نوبت بقیه‌س
قافله باشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
0
3
مردم گناه دارن اقایان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
0
5
فقط اینو میدونم بعداز چهل سال بدختی و سختی به اسم زندگی هنوزم مستجرم و پیر شدم و از گرانی اجاره تهران امدم توی بیابون با امکانات خیلی بد مستجری مینکم جالب اینجاست خونهای بیابونم گرون شده دیگه نمیدونم کجا برم و خیلی از مردم مثل من مسوولان محترم کی میخوان فکری به حال مردم بزرگوار ایران بکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
0
5
این دولت هنوز دارد مسکنهای مهر را تکمیل می کند
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
1
5
چه گل گفتی.چادرنشینی ،چرا بمیریم ؟چه کیفی داره.هوای آزاد وتمیز وبدون هیچگونه آلودگی.نجات از دست قبضهای آب وبرق وتلفن وگاز نجومی .نجات از دست عوارض وجریمه های گوناگون شهرداری .عدم ریزش چادر در زلزله وبا خیال راحت درزلزله درچادر ماندن واستراحت کردن،استفاده از نور خورشید وماه،قابلیت جابجایی وتنوع محیط زندگی وهزاران مزایای دیگر.تا دیرنشده وشهرنشینی باعث مرگمان نشده پیش بسوی زندگی اولیه وچادرنشینی.
ناشناس
|
France
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
0
6
فعلا الویت افزایش جمعیت هست. بحث مسکن و گرونی بحرانی نیست.!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
1
2
دولت یازدهم و دوازدهم و مجلس نهم و دهم که آخوندی را وزیر کردند و به استیضاحش رای ندادند در ظلم بزرگ در بدری مستاجران شریک جرمند و بدانند که آه این مردم مظلوم یقه آنها را خواهد گرفت
حمید
|
Turkey
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
1
1
راستش نمی‌دونم چی باید گفت
من الان دو ساله ساکن استانبول هستم اینجا هم با اینکه ارزش پولشون تو این مدت خیلی افت کرده ولی هرساله فقط 10 درصد به کرایه ما اضافه شده و جنسای دیگه هم خیلی خیلی که گرون شده
میدونید مشکل چیه بنظر من ما ایرانیا همه مریض شده ایم و همه صبح بلند میشیم دنبال قیمت طلا و دلار هستیم و اصلا معنی زندگی شده طلا و سکه و دلار و بورس و ملک و دیگه از زندگی تعریفی دیگر نداریم
الان تو یک جمعی که شرکت کنیم مثلاً عروسی یک از آشنایان نود درصد بحث سر مسائل مالیه که دلار چی شده ملک چی شده و اینطور مسائل
پاسخ ها
حمید
| Turkey |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
البته عذر میخوام در مورد جنسای دیگه اشتباه تایپ شده منظورم اینه که با این بی ارزش شدن پولشون جنسای دیگه گرون نشده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
1
تا زمانی که مزه افزایش قیمت زیر دندان افراد جامعه اثر گذاشته و همه دلال شدیم نباید توقع داشت. در ضمن دوران حلبی آباد داره شیوع پیدا میکنه اونم از نوع بدتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
چیزی به نام دلال وجود نداره. همه‌اش زرنگ بازیه
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
0
0
من الان دوماهه دنبال خونه ام ولی نتونستم اندازه وسعم پیدا کنم این چه وضعیه جایی نمیشه بری شکایت کرد که چرا یه دفعه چندبرابر سال قبل اجاره میدن آخه مومن گرون کن نه انقدر که به اندازه یه حقوق کامل کارگره ... خدا به داد ما خونه به دوش ها برسه.. املاک هم میری وقتی میگی پولم کمه یه جوری نگات میکنن که انگار نجسی دیدن و خیلی خودشون رو کنترل میکنن و نمیگن گم شین برین بیرون
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین