کد خبر: ۶۵۵۸۵۲
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

منع دسترسی به سایت‌های چند بانک از داخل ایران به خاطر تحریم‌های آمریکا

شماری از بانک‌های آمریکایی و انگلیسی امکان دسترسی به سایت‌های خود را به کاربران ایرانی نمی‌دهند.
منع دسترسی به سایت‌های چند بانک از داخل ایران به خاطر تحریم‌های آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

برخی از بانک ها در راستای اجرای مجموعه قوانین معروف به تحریم های نظام مالی ایران یا IFRS که توسط دفتر کنترل دارایی خارجی وزارت خزانه داری آمریکا ( OFAC) وضع شده اند، اجازه دسترسی به سایت های خود را از طریق IP های ایرانی نمیدهند.

بانک استاندارد چارترد

این بانک انگلیسی که در سال ۱۹۶۹ تاسیس و مقر اصلی آن در شهر لندن قرار دارد، پیش‌تر به خاطر آن چه نقض تحریم های آمریکا علیه ایران وکوبا خوانده شده بود توسط وزارت خزانه داری آمریکا جریمه سنگینی شد. طبق اطلاعیه این بانک، خدمات بانکداری آنلاین استاندارد چارترد در کشورهای کوبا، کره شمالی، سوریه، ایران و منطقه کریمه قابل دسترسی نیست.

پی ان سی بانک

این بانک آمریکایی که مقر اصلی آن در شهر پیتسبورگ ایالت پنسیلوانیا قرار دارد و بیشتر به خاطر خدمات مدیریت دارایی خود مشهور است نیز اجازه دسترسی به سایت خود از داخل ایران را نمی دهد.

یو اس بن کورپ

این گروه بانکی آمریکایی که مقر اصلی آن در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا واقع است خدمات بانکی، مسکن و مالی را ارائه می دهد و به خاطر تحریم های ایران IP های ایرانی را مسدود کرده است.

سیتی گروپ

یکی از پنج بانک بزرگ آمریکایی که به خاطر ارائه خدمات سرمایه ای مشهور است و مقر اصلی آن در منطقه منهتن نیویورک قرار دارد.

جی پی مورگان

بزرگ ترین بانک آمریکایی و یکی از سه بانک بزرگ در جهان که طبق اطلاعیه منتشر شده آن، به خاطر تحریم های دفتر کنترل دارایی خارجی وزارت خزانه داری امریکا قادر به دادن اجازه دسترسی به سایت خود برای کاربران ایرانی نیست.

این بانک با تاکید بر پایبندی خود به تحریم های اقتصادی آمریکا گفت است تنها اجازه دسترسی به سایت خود از نقاطی را می دهد که در حوزه کشورها و قلمروهای تحریم شده آمریکا نباشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین