کد خبر: ۶۵۵۸۸۱
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰

داخل خانه هم باید کرم ضد آفتاب بزنیم؟

یک متخصص پوست و مو، استفاده از کرم های ضد آفتاب را بدون محدودیت سنی و جنس دانست و گفت: با توجه به اینکه خانه های ما پنجره های زیادی دارد و بخش عظیمی از اشعه «UVA» خورشید وارد خانه می شود لذا توصیه می کنیم حتی در خانه هم از کرم ضد آفتاب استفاده شود.
داخل خانه هم باید کرم ضد آفتاب بزنیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر حجت افتخاری استفاده از کرم های ضد آفتاب را لازم و بدون محدودیت سنی و جنسی دانست و اظهار کرد: همه افرادی که در تماس با نور آفتاب هستند، باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کودکان در شش ماه اول زندگی خودشان از رو ش های فیزیکی حفاظت از آفتاب استفاده کنند، افزود: توصیه می شود برای نوزادان از لباس های آستین بلند و کلاه های لبه دار استفاده شود و در ساعات پیک آفتاب یعنی از ساعت ۱۰ صبح تا چهار بعد از ظهر در تماس مستقیم با نور آفتاب قرار نگیرند.

این متخصص پوست، مو و زیبایی، استفاده از کرم ضد آفتاب برای مردان و زنان را ضروری دانست و تصریح کرد: حداقل «SPF» لازم برای یک کرم ضد آفتاب استاندارد ۳۰ است. البته باید روش های درست استفاده از کرم ضد آفتاب را بدانیم و به کار بگیریم.

افتخاری ادامه داد: افرادی که از کرم ضد آفتاب استفاده می کنند باید نیم ساعت قبل از اینکه در تماس مستقیم با نور خورشید قرار گیرند، از کرم بر روی پوست صورت استفاده کنند و برای هر بار مصرف حدود نیم گرم کافی است.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا استفاده از کرم ضد آفتاب در خانه هم لازم است؟»، گفت: با توجه به اینکه خانه های ما پنجره های زیادی دارد و بخش عظیمی از اشعه «UVA» خورشید(فرابنفش) وارد خانه می شود لذا توصیه می کنیم حتی در خانه هم از کرم ضد آفتاب استفاده شود.

این متخصص پوست و مو، با تاکید بر لزوم استفاده از کرم های ضد آفتاب در خانه برای افراد دارای لکه های پوستی ناشی از آفتاب، اضافه کرد: همچنین افرادی که پوستشان دچار تغییرات رنگدانه ای است حتما ضد آفتاب بزنند، زیرا اینگونه پوست ها جاذب نور هستند و می تواند موجب تشدید تغییر رنگ پوست شود؛ البته این مشکل در بانوان باردار شیوع بیشتری دارد.

افتخاری، با بیان اینکه استفاده از کرم ضد آفتاب در هر نوبت بر روی پوست باید کافی باشد، خاطرنشان کرد: اگر به صورت میانگین روزانه چهار نوبت(معادل دو گرم) کرم ضد آفتاب استفاده می کنیم، هر ماه یک بسته کرم ضد آفتاب نیاز داریم.

وی نتیجه نگرفتن از کرم ها ضد آفتاب را ناشی از استفاده نادرست از آن دانست و یادآور شد: ضد آفتاب های رنگی یا بدون رنگ زیاد تفاوتی ندارند، اما اکسید آهن موجود در کرم های ضد آفتاب رنگی می تواند از پوست صورت ما در برابر نور مرئی نیز محافظت کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین