کد خبر: ۶۵۵۹۵۵
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷

متخلفین فاصله‌گذاری اجتماعی در کردستان به دادستانی معرفی شوند

دادستان عمومی و انقلاب سنندج مرکز استان کردستان گفت:‌ کسانی که دستورها و تصمیمات ستاد مقابله با کرونا در راستای فاصله‌گذاری را رعایت نمی‌کنند باید به دادستانی معرفی شوند.
متخلفین فاصله‌گذاری اجتماعی در کردستان به دادستانی معرفی شوند
آفتاب‌‌نیوز :

محمد جباری عصر یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا کردستان اظهار داشت: متاسفانه برگزاری مراسم عروسی و عزا به صورت مخفیانه در گوشه و کنار استان دیده می‌شود که اگر تمکین نشود ما برخورد می‌کنیم چرا که فقط با تبشیر و توصیه این امور اجرا نمی‌شود.

وی برخورد با این موارد را طبق وظیفه قانون اساسی که به دادستانی محول شده، دانست و یادآور شد: مشاهده شده برخی مراسم جشن از موسیقی و سر و صدا گذشته‌اند اما محدودیتی در حضور مهمان قائل نشده‌اند که این خود کمک به انقال ویروس کرونا است.

دادستان عمومی و انقلاب سنندج با اشاره به اینکه در هر مقوله‌ای که نیاز به پیگیری و انجام امور قضایی باشد به صورت ۲۴ ساعته جوابگوی تماس اعضای ستاد مقابله با کرونا هستیم، افزود: گزارشاتی هم از تفاوت قیمت‌ کالاهای بهداشتی در عرضه دیده شده که ضروری است متولیان امور، نظارت بیشتری داشته باشند.

جباری در رابطه با جمع آوری دستفروشان خیابان فردوسی با توجه به شرایط بیماری کرونا یادآور شد:‌ وجود احساس تبعیض میان دست فروشان سم است به همین دلیل باید از برپایی بساط و وسایل مغازه‌داران در این خیابان هم ممانعت شود.

وی تاکید کرد: ممنوعیتی وجود ندارد بلکه محدودیت‌هایی اعمال می‌شود که سیاست ستاد کرونا کشوری هم بر انجام این روش است که در ابتدای کار هم با زحمت و همت همه مراجع در کنار همکاری و همیاری مردم این محدودیت‌ها به نحو خوبی اجرا شد.

جباری با اشاره به اینکه همه باید با فاصله‌گذاری اجتماعی اُنس بگیریم و خدمات با اجرای آن ارائه شود، گفت: باید به صورت مستمر به روش‌های مختلف مردم را پای کار بیاوریم و این حضور نباید کمرنگ شود.

وی با بیان اینکه انسان ناخواسته تمایل دارد به جای قبلی و گذشته روال زندگی خود برگردد پس باید مرتب موارد توصیه شده به او یادآوری شود اضافه کرد: مشاهده می‌شود در اجرای فاصله گذاری به سمت اخلال می‌رویم که باید مواردی که موجب این اخلال می‌شود را مرور کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد تا ظهر یکشنبه ۲۵ خرداد در مجموع ۱۸۷ هزار و ۴۲۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۰۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۸۳۷ نفر رسید.

در حال حاضر استان‌های کردستان، خوزستان، هرمزگان، کرمانشاه و بوشهر جزو مناطق قرمز هستند، تغییر رفتار مردم، برگزاری جشن‌ها و تجمعات باعث افزایش ابتلا به ویروس کرونا در برخی از استان‌ها شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین