کد خبر: ۶۵۶۰۷۳
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶

روسیه تفنگدار سابق آمریکایی را به ۱۶ سال حبس محکوم کرد

یک دادگاه روسیه‌ای در محاکمه‌ای پشت درهای بسته حکم به محکومیت "پل ولان"، تفنگدار دریایی سابق آمریکایی از بابت جاسوسی برای آمریکا داده و مجازات ۱۶ سال حبس را برای او در نظر گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :

 ولان که گذرنامه‌های آمریکایی، انگلیسی، کانادایی و ایرلندی دارد در ۲۸ دسامبر ۲۰۱۸ به دست ماموران سرویس امنیتی فدرال روسیه در اتاق هتلی در شهر مسکو بازداشت شده و از آن زمان تا کنون در بازداشت به سر می‌برد.

روسیه تفنگدار سابق آمریکایی را به ۱۶ سال حبس محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، مسکو اظهار کرده، ولان ۵۰ ساله با مدرک جرم دستگیر شده و یک حافظه کامپیوتری محتوی اطلاعات محرمانه از او یافت شده است. ولان که در جریان محاکمه‌اش اتهاماتش را رد کرد، اظهار کرده که او در یک دسیسه گرفتار شده چون این حافظه کامپیوتری توسط یک دوست روسی به او داده شده و تصور می‌کرده که در آن عکسهای تعطیلات قرار دارد.

دیپلماتهای آمریکایی این پرونده را یک "مانع چشمگیر" بر سر راه بهبود روابط دوجانبه ضعیف آمریکا و روسیه خوانده و تاکید داشته‌اند که هیچ مدرکی علیه او موجود نیست و از روسیه خواسته او را آزاد کند.

دادستانهای روسیه که ولان را دست کم یک سرهنگ اطلاعاتی ارتش آمریکا خوانده‌اند، از دادگاه خواسته‌ بودند تا او را به ۱۸ سال حبس در یک زندان با بالاترین سطح امنیتی محکوم کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین