کد خبر: ۶۵۶۱۰۵
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱

نتانیاهو: الحاق کرانه‌باختری ممکن است در چند مرحله انجام شود

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در جمع تعدادی از افسران سابق ارتش این رژیم گفت که اشغال کرانه‌باختری ممکن است در چند مرحله اتفاق افتد.
آفتاب‌‌نیوز :

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گفت که اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری ممکن است در چند مرحله اتفاق افتد.

وی که با گروهی از افسران سابق ارتش رژیم صهیونیستی صحبت می‌کرد، افزود:«دولت ترامپ خواسته است که هرگونه الحاق در توافق با گانتز (وزیر جنگ) و اشکنازی (وزیر خارجه) صورت بگیرد.»

نتانیاهو: الحاق کرانه‌باختری ممکن است در چند مرحله انجام شود

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

تل آویو موعد اجرای طرح خود را یکم جولای (۱۱ تیر) اعلام کرده است و «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان نیز گفته است که در صورت اجرایی شدن این طرح، تشکیل کشور فلسطینی با قانون اساسی جدید به پایتختی قدس شرقی را اعلام خواهد کرد.

صائب عریقات» مذاکره کننده ارتش تشکیلات خودگردان فلسطین نیز روز گذشته هشدار داد که تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری به هرگونه صلح در منطقه پایان خواهد داد و این طرح به معنای نابودی تشکیلات خودگردان فلسطین بوده و پایانی برای هرگونه مذاکرات خواهد بود و آپارتاید به شمار می‌آید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین