کد خبر: ۶۵۶۳۱۵
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۸

لرستان همچنان در معرض هشدار/ مردم ماسک بزنند و به مراسم‌ها نروند

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه وضعیت استان به لحاظ شیوع کرونا همچنان در معرض هشدار است، گفت: مردم از ماسک استفاده کنند و در مراسم‌ها حضور پیدا نکنند.
آفتاب‌‌نیوز :

محمود ثمینی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با اشاره به وضعیت شهرستان‌های لرستان به لحاظ شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین فاصله گذاری اجتماعی بیماری در استان کنترل شده بود، متأسفانه شاید تلقی مردم این شد که هوا گرم و شرایط عادی شده، کم کم در برخی روستاها و شهرستان‌ها گزارش‌هایی به ما رسید که ناخودآگاه این روند در حال عادی شدن است.

وضعیت چگنی و پلدختر سفید است

وی با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های شیوع ویروس کرونا تجمعات و حضور در تجمعات است، عنوان کرد: کسانی که بیماری زمینه‌ای و یا سن بالایی دارند در معرض ابتلاء به این بیماری هستند.

لرستان همچنان در معرض هشدار/ مردم ماسک بزنند و به مراسم‌ها نروند

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به اینکه هنوز پیک اول بیماری کرونا در لرستان شکل نگرفته اما در معرض هشدار هستیم، افزود: برخی از شهرستان‌های استان تا دو هفته گذشته وضعیت قرمز داشتند که با مراقبت‌ها و مداخلاتی که صورت گرفته به حالت زرد درآمدند.

ثمینی با بیان اینکه با توجه به آخرین استعلامی که در تاریخ ۲۵ خرداد ماه از دانشگاه علوم پزشکی گرفتیم، تمام شهرستان‌های استان به جز شهرستان چگنی، پلدختر و شهرهای سپیددشت، ویسیان و نورآباد که سفید هستند، بقیه در وضعیت زرد به لحاظ بیماری کرونا قرار دارند، افزود: با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا اگر شرایط شهرستان‌های استان همچنان زرد و سفید باشد از ابتدای تیرماه در تمام شهرها امکان برگزاری نماز جمعه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی وجود دارد.

همچنان در معرض هشدار هستیم

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه با توجه به اعلام مجموعه کارشناسان بهداشتی و دانشگاه علوم پزشکی بهترین، آسان‌ترین و ساده‌ترین راه برای پیشگیری از کرونا استفاده از ماسک است، افزود: برخی ممکن است بگویند که ما توان خرید ماسک را نداریم که خوشبختانه در ستاد ملی و استانی کرونا دستور داده شد که مواد اولیه تولید ماسک در اختیار برخی از کارخانه‌ها که اعلام آمادگی کرده‌اند قرار داده شود.

معاون سیاسی امنیتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، ادامه داد: در نهایت با قیمت تمام شده ارزان ماسک در اختیار مردم قرار داده می‌شود، فعلاً قیمت ماسک در استان هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود و در هفته‌های آتی قیمت ماسک ارزان خواهد شد.

ثمینی همچنین با تاکید بر اجرای مصوبات ستاد استانی کرونا مبنی بر استفاده از ماسک در ادارات لرستان، بیان داشت: همچنین ارباب رجوع نیز حتماً باید حداقل هنگام ورود به ادارات ماسک را داشته باشند.

وی، تصریح کرد: ناظرین ما در اجرای مصوبات ستاد استانی کرونا تعارف نخواهند داشت و این مصوبات حکم قانون را دارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه اگر فرآیند این بیماری رو به پیشرفت باشد که هست و در معرض هشدار هستیم با وجود امکانات و تجهیزات پزشکی که پیش بینی شده، ممکن است که امکانات ما دیگر پاسخگو نباشد، گفت: این خطر و هشدار وجود دارد، مردم فهیم استان در اماکن تجمعی، پیاده روها و اجتماعات که حضور پیدا می‌یابند از ماسک استفاده کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین