کد خبر: ۶۵۶۳۳۴
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷

جنگنده های ترکیه بار دیگر به شمال عراق حمله کردند

علیرغم اعتراض عراق به حملات روز دوشنبه هفته جاری ترکیه به شمال عراق، وزارت دفاع ترکیه تأیید کرد که جنگنده‌های این کشور برای دومین بار، مواضعی را در شمال عراق هدف قرار دادند.
جنگنده های ترکیه بار دیگر به شمال عراق حمله کردند
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع ترکیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور امروز (چهارشنبه) مواضع شبه‌نظامیان «پ.ک.ک» در منطقه «هفتانین» شمال عراق را هدف قرار دادند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، این دومین عملیات ترکیه در روزهای اخیر در شمال عراق است که آنکارا مدعی است شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان عراق موسوم به «پ.ک.ک» را هدف قرار داده است.

وزارت دفاع ترکیه در صفحه رسمی توییتر خود از عملیات جدید ترکیه در شمال عراق با عنوان «پنجه ببر» یاد کرد و نوشت: «کماندوهای قهرمان ما در هفتانین» هستند».

این بیانیه ادامه می‌دهد: «به منظور خنثی‌سازی پ.ک.ک و دیگر عناصر تروریستی که مردم و مرزهای ما را تهدید می‌کنند، نیروی هوایی ما با تجهیزات کامل، بالگردها و کماندوهای و با پشتیبانی بالگردهای مسلح و غیرمسلح، برای عملیات هوایی در منطقه بسیج شده‌اند».

حمله امروز به شمال عراق درست چند روز بعد از آن انجام گرفته است که ترکیه از عملیاتی تحت عنوان «پنجه عقاب» به مواضع پ.ک.ک در مناطق مختلفی از شمال عراق خبر داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین