کد خبر: ۶۵۶۴۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰

اظهارات جدید وزیر راه درخصوص تاخیر در بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

وزیر راه و شهرسازی گفت: درخصوص تاخیر در بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی هیچ اتفاقی جزو موضوع شیوع کرونا در میان نبوده و هیات ایرانی و کمیته سانحه منتظر هماهنگی نهایی بین گروه‌ها هستند تا در اولین فرصت بازخوانی جعبه سیاه انجام گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :

با بازتاب اظهارنظر نخست وزیر کانادا درخصوص نگرانی برای ارسال نشدن جعبه سیاه اوکراینی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ایران در این زمینه اظهار داشت: ملاک عمل برای رسیدگی به سانحه هواپیما انکس ۱۳ ایکائو است که جمهوری اسلامی ایران از لحظه نخست سانحه مطابق این انکس فعالیت کرده است.

وی افزود: این یک موضوع فنی بوده نه سیاسی و کمیته بررسی سانحه ترکیبی از هیات ایرانی، طرف اوکراینی به عنوان صاحب شرکت هواپیمایی و همچنین سازنده هواپیما و موتور است.

اظهارات جدید وزیر راه درخصوص تاخیر در بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: درخصوص تحقیقاتی که باید در ایران انجام می‌شد، در این پرونده باید همه ابعاد پرواز مورد مطالعه قرار می‌گرفت تا همه مدارک هواپیما مورد بررسی قرار گیرد. قطعات هواپیما باید مورد آزمایش قرار می‌گرفت و موضوع مهم این است که در آزمایشگاه‌های مختلف تحقیقات طی سرفصل‌های اساسی مندرج در قوانین ایکائو انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: در این میان موضوع تکمیلی انطباق اطلاعات حافظه جعبه سیاه با این تحقیقات و مدارکی است که در کشور بدست آمده است. بابت این مساله هماهنگی و آمادگی لازم از طرف اوکراینی اعلام شده است و همچنین در همین زمینه لابراتور فرانسوی که همیشه طرف همکاری کشورهای گوناگون جهان برای تحقیقات در سوانح بوده و حتی با ایران و اوکراین هم سابقه همکاری داشته و مورد تایید ایکائوست برای این کار اعلام آمادگی کرده است.

محمد اسلامی در ادامه گفت: با این حال اوکراین اعلام کرده است که امکان خواندن جعبه سیاه را فراهم کرده است. چرا که کارخانه سازنده هر هواپیمایی مکلف است نرم افزار و داکیومنت‌های مورد نظر برای خواندن جبعه سیاه را به هر شرکتی که پرواز را انجام می دهد، ارائه دهد.

وی افزود: طرف اوکراینی در ابتدا این امکانات را نداشت اما گویا آمریکایی‌ها در اختیارشان گذاشته‌اند و قول همکاری با حضور نماینده کارخانه در اوکراین را داده اند. بنابراین هیچ علتی جز تاخیر در برنامه‌ریزی مسافرت‌ها به خاطر کرونا در این تاخیر دخالت نداشته است. هیات ایرانی و کمیته سانحه منتظر هماهنگی نهایی بین گروه‌ها هستند تا در اولین فرصت بازخوانی جعبه سیاه انجام گیرد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم در این خصوص به این نحو است که در حضور نمایندگان ایکائو در کشور اوکراین بازخوانی جعبه سیاه انجام گیرد و اگر شرایط فراهم نشد آن وقت به اتفاق در فرانسه مورد بازخوانی قرار گیرد و برخی کشورها هم در این زمینه نظر به ارسال مستقیم به فرانسه دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وی تصریح کرد: جمع‌بندی اطلاعات به دست آمده از جعبه های سیاه با جمع‌بندی صورت گرفته روی قطعات و مدارک انطباق داده می‌شود و به موازات آن پرونده‌ای هم برای رسیدگی به حقوق خانواده مسافران در سازمان قضایی نیروهای مسلح در حال بررسی و انجام تحقیقات است. قطعا تلاقی این دو نتیجه در تحقیقات به عمل آمده در قالب یک آگهی رسانه‌ای به اطلاع مردم خواهد رسید.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه سال ۹۸ از فرودگاه امام (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرد که ۶ دقیقه بعد به دلیل شلیک غیرعمد پدافند هوایی سپاه، در حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرده و همه سرنشینان آن جان باختند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
0
دروغ ، دروغ،دروغ ...و دیگر هیچ
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین