کد خبر: ۶۵۶۴۸۸
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹

جایگاه دوم استان کرمانشاه در روند شیوع کرونا

معاون کل وزارت بهداشت گفت: استان کرمانشاه از نظر شیوع کرونا و تعداد موارد بستری جایگاه دوم کشور را دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

ایرج حریرچی نشست در ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار داشت: با توجه به اینکه استان کرمانشاه در حال حاضر دومین استان کشور از نظر روند شیوع بیماری و افزایش میزان بستری بیماران مبتلا به کووید-19 است باید اقدامات جدیدی انجام شود که خوشبختانه برنامه‌ها و اقدامات صحیحی در این راستا توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: با توجه به پیش‌ بینی انجام شده جهت افزایش تعداد تخت‌های بستری در هفته‌های آتی مشکل خاصی در خصوص تأمین امکانات درمانی در استان کرمانشاه وجود ندارد.

جایگاه دوم استان کرمانشاه در روند شیوع کرونا

حریرچی گفت: جهت عادی سازی شرایط درمانی مراکز بیمارستانی در راستای ارائه خدمات درمانی به بیماران که به دلیل بیماری‌های مختلف دچار مشکل شده‌اند اقدامات لازم صورت گیرد.

وی افزود: بنابراین در این راستا پیشنهاد می‌کنم با توجه به ضرورت ادامه روند درمانی این نوع بیماران کمیته‌ای جهت مدیریت و بازگشایی مجدد بخش‌های غیرکرونایی و ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی به بیماران مختلف تشکیل شده و پروتکل‌های لازم پیش‌ بینی شود.

محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: با توجه به افزایش شیوع بیماری در ایام اخیر پیش‌بینی لازم جهت افزایش 100 تخت در هفته را انجام داده و اقدامات اجرایی لازم صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: بیشترین آمار ابتلا در استان بعد از تعطیلات عید فطر بوده که به‌دلیل انجام مسافرت‌ها و مراسم و همچنین عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی بوده است.

مرادی گفت: قبل از شیوع بیماری کرونا در بیمارستان امام رضا(ع) 17 تا 20 درصد از بیماران ارجاعی از استان‌های اطراف بوده که این موضوع پس از شیوع بیماری کرونا عملا به صفر رسیده است و این امر سبب کاهش میزان مراجعات در اثر ترس مردم از ابتلا در بیمارستان بوده است‌.

بهمن روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: پیش بینی انجام شده در ابتدای فرآیند برای 1000 تخت بستری بوده که در فاز‌های مختلف راه‌اندازی شده است و خوشبختانه تاکنون مشکل و کمبودی در تخت بستری برای بیماران کرونایی نداریم.

وی عنوان کرد: 130 تخت خالی در مراکز کرونایی وجود دارد و پیش‌‌بینی‌های لازم جهت افزایش این تعداد نیز انجام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین