کد خبر: ۶۵۶۵۷۵
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷

تولد دوباره در انتظار متروی اهواز

تصمیم شجاعانه شهردار اهواز در فسخ قرارداد با شرکت کیسون پیمانکار پروژه قطار شهری پس از حدود ۱۵ سال از آغاز اجرای پروژه، از خبرهای مهم این هفته بود.
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا عبدالله نژاد- تصمیم شجاعانه شهردار اهواز در فسخ قرارداد با شرکت کیسون پیمانکار پروژه قطار شهری پس از حدود ۱۵ سال از آغاز اجرای پروژه، از خبرهای مهم این هفته بود.

در حالی که گفته می شد پیمانکار قطار شهری با وجود ارتباطات گسترده و حامیان پشت پرده همچنان به همان روال سال های قبل ادامه خواهد داد و بی آنکه کار را به پیش ببرد مرتب با ادعای مطالبات بیشتر، مدیریت شهری را با چالش مواجه می کند اما تصمیم قاطع شاعری شهردار اهواز ضمن آنکه می تواند زمینه برای بررسی چگونگی و مفاد انعقاد قرارداد شرکت کیسون و تنویر افکار عمومی را در این زمینه فراهم کند، می تواند پروژه قطار شهری را که به گروگانی در دست پیمانکار تبدیل شده بود را از بلاتکلیفی خارج کند.

تولد دوباره در انتظار متروی اهواز؛ به قلم علیرضا عبدالله نژاد

در حالیکه بارها اعلام می شد خط یک قطار شهری اهواز به بهره برداری خواهد رسید اما علیرغم جلسات مکرر و توافقات صورت گرفته با حضور مسئولان استانی و کشوری، متاسفانه شرکت پیمانکار به تعهدات خود عمل ننمود و اینک کلانشهر اهواز با وجود صرف میلیاردها تومان هنوز حتی از دارابودن یک خط مترو بی بهره است.

متاسفانه عدم شجاعت و قاطعیت در تصمیم گیری در ادوار گذشته باعث شد تا بلاتکلیفی پروژه همچنان ادامه یابد و هزینه های هنگفتی به شهروندان اهوازی تحمیل شود.

حال بنظر می رسد با اقدام مناسب شهردار، نخستین گام برای رفع مشکل قطار شهری با درایت شهردار برداشته شده و اینک بنظر می رسد می بایست تدابیری برای تعیین پیمانکار جدید و حمایت پالی دولت و رفع مشکلات اعتباری نیز در دستور کار قرار بگیرد تا طلسم قطار شهری اهواز پس از ۱۵سال شکسته شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین