کد خبر: ۶۵۶۶۴۸
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲

۵۰ مبتلا به کرونا بعد از هر مراسم عروسی و عزا شناسایی می‌شوند

رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی گفت: بعد از برگزاری هر مراسم عروسی یا عزا حدود ۵۰ نفر مبتلا به کرونا در میان شرکت‌کنندگان شناسایی می‌کنیم.
۵۰ مبتلا به کرونا بعد از هر مراسم عروسی و عزا شناسایی می‌شوند
آفتاب‌‌نیوز :

سیمین خیاط‌زاده در گفت‌وگوی خبری پنجشنبه شب افزود: با وجود اینکه هنوز برگزاری مراسم های بزرگ مانند عروسی‌ها و عزاداری‌ها در تعداد زیاد را توصیه نکرده‌ایم، اما متاسفانه مردم این کار را انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: هنوز به افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، توصیه می‌کنیم در خانه بمانند و افرادی که به دلایل اقتصادی مجبور به حضور در بیرون از خانه هستند، حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و ناظران هم حتمابر نحوه اجرای آن نظارت کنند.

وی با بیان اینکه هر روز نتیجه حدود ۳۰ درصد نمونه‌ها در آزمایشگاه مثبت می‌شود، گفت: خوشبختانه تعداد موارد فوتی هنوز چندان زیاد نیست، اما نسبت به هفته‌های گذشته افزایش یافته، اما درصد فوت همچنان چهار درصد است.

خیاط زاده اظهار کرد: بیماری در هفته‌های گذشته منجر به فوت افراد با سن پایین هم شده و افزایش ورود به بیمارستان‌ها را با شیب ملایم ملاحظه می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: افزایش افرادی که زیر ونتیلاتور هستند و حتی وجود یک نفر مبتلا هم ما را نگران می‌کند و هشداری برای ما است.

وی با ارایه توصیه‌های بهداشتی به نمازگزاران به دنبال تصمیم برای برگزاری فریضه نماز جمعه از فردا، اظهار کرد: این تصمیم بر اساس اطلاعات ارائه شده دو هفته قبل که وضعیت زرد بود، گرفته شد.

وی تاکید کرد: از نمازگزاران خواهش می‌کنیم برای ادای این فریضه دینی بدون ماسک در مصلی حضور پیدا نکرده و فاصله ۱.۵ متری را رعایت کرده و با خودشان سجاده و مهر شخصی به همراه داشته باشند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: نمازگزاران برای جلوگیری از ازدحام و شلوغی در وضو خانه مصلی تا حد ممکن در خانه وضو بگیرند و فاصله مورد تاکید را در وسایل نقلیه عمومی رعایت کرده و به صورت یکی در میان بر روی صندلی‌ها بنشینند.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود نماز گزاران پس از اتمام فریضه دینی و هنگام ترک محل، تجمع نکنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین