کد خبر: ۶۵۶۷۲۷
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴

شاه‌حسینی: کفاشیان فوتبال را به خرابه و تاج آن را به ویرانه تبدیل کرد

رئیس پیشین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعتقاد دارد رئیس اسبق فدراسیون، فوتبال را تبدیل به خرابه و رئیس سابق، فوتبال را به ویرانه تبدیل کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالرحمان شاه‌حسینی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «چهار چهار دو»، درباره مقررات بین‌المللی فوتبال در ارکان قضایی اظهار داشت: 6، 7 سال پیش، تغییراتی در ارکان قضایی مقررات بین‌المللی فوتبال ایجاد شد. به این شکل که در تمام کشورهای عضو، انتخاب ارکان قضایی اعم از کمیته‌های انضباطی، استیناف و اخلاق توسط رئیس فدراسیون فوتبال، ممنوع اعلام شد؛ چرا که استقلال سیستم قضایی فوتبال زیر سوال می‌رود و اگر اینگونه باشد، افراد نمی‌توانند مستقل باشند.

وی با اشاره به شایعاتی درباره برگشت علی کفاشیان به هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال و تغییرات حکم گفت: از لحاظ حقوقی، پرونده‌هایی که تشکیل می‌شود و درخواست تجدید نظر برای آن داده می‌شود، دو حالت دارد؛ حالت اول این است که با ارائه مستندات ثابت می‌شود که هیچ تخلفی صورت نگرفته‌ است و حکم تبرئه صادر می‌شود، اما این اتفاق در خصوص کفاشیان صورت نگرفت و تنبیه، تقلیل یافته است. کسر این تنبیه برای ما قابل پذیرش نیست؛ چون از لحاظ حقوقی هیچ توجیهی ندارد.

شاه‌حسینی: کفاشیان فوتبال را به خرابه و تاج آن را به ویرانه تبدیل کرد

رئیس پیشین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه مدیران فوتبال در حال استفاده از امتیازات کلان فوتبالی هستند، تصریح کرد: جامعه فوتبال توقع شدیدترین برخورد با این افرادی را دارند که قرار است هدایتگر فوتبال باشند تا برای سایران درس عبرت شوند. اگر شرایط تخفیف هم فراهم باشد، باید معقول و منطبق با اصول باشد.

شاه‌حسینی با اشاره به وضعیت کفاشیان و تاج بیان کرد: این دو نفر یا کناره‌گیری کرده‌اند، یا غیبت کرده‌اند‌. اگر استعفا کرده‌اند و این استعفا پذیرفته شده، بازگشت آنان تابع شرکت در انتخابات است. اگر هم غیبت کرده باشند، نباید هر زمان که مد نظر خود آنهاست، بازگردند و هیئت‌رئیسه باید به آن رسیدگی کنند. کفاشیان در زمان حضورش در فوتبال، آن را به خرابه تبدیل کرد و تاج آن را به ویرانه مبدل ساخت‌.

وی درباره اساسنامه ایجاد شده گفت: طوری اساسنامه را تنظیم کردند که تنها دو رئیس در آن متولد شد. این افراد باید از فوتبال بروند تا مالکان واقعی، جان تازه‌ای به آن برگردانند و آن را به سامان برسانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین