کد خبر: ۶۵۶۷۷۸
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲

بخشش محکوم به قصاص پس از ۱۰ سال

رئیس دادگستری آبادان از بخشش محکوم به قصاص پس از ۱۰ سال خبر داد.
بخشش محکوم به قصاص پس از ۱۰ سال
آفتاب‌‌نیوز :

نعمت‌الله روشن‌روان اظهار کرد: در سال ۸۹ در یکی از مناطق شهرستان آبادان، به دلیل مسائل مالی یک نزاع خانوادگی رخ داد. در این درگیری، فردی با استفاده از اسحله شکاری اقدام به تیراندازی کرد و دو نفر از بستگان خود را به قتل رساند که پس از دستگیری قاتل و طی مراحل قانونی به قصاص محکوم شد.

به گزارش شوراهای حل اختلاف خوزستان، وی افزود: در این بازه زمانی حدود ۱۰ ساله، بزرگان زیادی از منطقه و خوزستان برای اخذ رضایت اولیای دم مقتولین به منزل آن‌ها مراجعه کردند اما نتیجه‌ای حاصل نشد در نهایت به دستور آقای زبیدی‌نیا معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان و با هماهنگی دادگستری شهرستان آبادان، پرونده برای سازش و اخذ رضایت به شعبه ۸ شورای حل اختلاف آبادان ارجاع داده شد.

رئیس دادگستری آبادان خاطرنشان‌کرد: پس از بررسی پرونده و اظهار پشیمانی و ندامت قاتل، با پیگیری‌ها و تلاش‌های مضاعف رئیس مجتمع و اعضای شعبه ۸ شورای حل اختلاف آبادان در حرکتی جهادی و خداپسندانه سرانجام پس از برگزاری چندین جلسه و مذاکرات فراوان با اولیای دم و بزرگان طرفین، خانواده مقتولین با حضور در دفترخانه رسمی و اخذ وجه‌المصالحه رضایت ثبتی خود را اعلام و از حکم قصاص قاتل فرزندان خود صرف نظر کردند و اولیای دم با رضایت خود، پس از حدود ۱۰ سال به این فرد زندگی دوباره بخشیدند.

روشن‌روان بیان کرد: اسلام دینی مبتنی بر صلح و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز انسان‌ها با یکدیگر است، بنابراین می‌طلبد مدیران و متولیان، بزرگان و ائمه جمعه و جماعات، اساتید حوزه و دانشگاه و فرهنگیان، فرهنگ ارتباطات اجتماعی و آگاهی‎بخشی عمومی و فرهنگ صلح و سازش را در بین مردم نهادینه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین