کد خبر: ۶۵۶۸۰۸
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵

پیشروی آمار کرونا در سایه برگزاری مراسم عروسی و عزا

رئیس شبکه بهداشت و درمان خرم‌دره گفت: از شهروندان درخواست می‌شود در مراسم عروسی و عزا شرکت نکنند.
پیشروی آمار کرونا در سایه برگزاری مراسم عروسی و عزا
آفتاب‌‌نیوز :

جلیل کریم‌خانی با اشاره به این‌که زنگ خطر بالا رفتن آمار کرونا با برگزاری مراسم ‌تجمعی به صدا درآمده است، اظهار کرد: متاسفانه در تعدادی از شهرها و روستاهای زنجان و سایر استان‌های کشور، به ‌دلیل رعایت نکردن تذکرات همکاران بهداشتی در زمینه برگزاری مراسم جشن‌های عروسی یا عزاداری و سوگواری، تعداد موارد ابتلا به کرونا و نیز مرگ و میر ناشی از آن به شدت بالا رفته است.

وی با تاکید بر ضرورت تداوم رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، ادامه داد: از همه همشهریان انتظار می‌رود برای این‌که خود و دیگران را در معرض آلودگی ویروس قرار ندهند، از تشکیل و یا حضور در چنین تجمعاتی در منازل یا اماکن خودداری و مراسم را به زمانی بعد از کنترل شدن کرونا موکول کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خرم‌دره تاکید کرد: بدیهی است ارگان‌های ذی‌ربط اعم از مراجع قضایی و نیروی انتظامی و بهداشت محیط جهت پیشگیری از تهدید بهداشت عمومی موظف به برخورد جدی با برگزارکنندگان چنین تجمعاتی هستند و برابر وظایف قانونی خود عمل خواهند کرد.

این مسئول با تاکید بر این‌که کادر بهداشت و درمان این روزها، ایام سخت و پراسترسی را پشت سر می‌گذارند، ادامه داد: برای کاستن از حجم این فشارها باید کادر بهداشت و درمان را با ماندن در خانه و پرهیز از رفتارهای مخاطره‌آمیز از قبیل حضور در تجمعات حتی به صورت خانوادگی یاری کنیم تا شاهد از بین رفتن کرونا باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین