کد خبر: ۶۵۶۸۱۰
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
وضعیت ترامپ نزد افکار عمومی امریکا بد شده و محبوبیت او رو به کاهش است

دونالد ترامپ به دنبال "معجزه‌ای ایرانی"| تهران می‌گذارد آرزوی ترامپ محقق شود؟

یران سیاست صبر را در پیش گرفته تا ببیند در ماه‌های آینده چه روی خواهد داد. فارغ از نتیجه انتخابات، ایران چرا باید به ترامپ اعتماد کند و پای میز مذاکره برای توافقی با ترامپ بنشیند؟
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- تقریبا این احتمال که ایران به توافقی تازه با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برسد، فردی که دستور ترور سردار سلیمانی را صادر کرده بود، نزدیک به صفر است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سایت "میدل ایست ای" با اشاره به اینکه ترامپ درصدد گشایش رابطه با ایران است و از آن تحت عنوان "آرزوی او برای معجزه‌ای ایرانی" یاد کرده و می‌نویسد: "وضعیت او نزد افکار عمومی امریکا بد شده و نتایج نظرسنجی‌ها این موضوع را نشان می‌دهند. تلاش او برای پاسخگو کردن چین و عملکرد دولت‌اش در مدیریت بحران شیوع کرونا در امریکا و موضع‌گیری تندش در قبال معترضان به کشته شدن "جورج فلوید" یک شهروند سیاه پوست امریکایی توسط یک افسر پلیس باعث کاهش محبوبیت رئیس‌جمهوری امریکا شده است.

دونالد ترامپ به دنبال

ترامپ با استفاده از شعارهای ملی‌گرایانه تلاش کرده تا محافظه‌کاران به خصوص سفیدپوستان را پشت سر خود جمع کند که اغلب از آنان تحت عنوان اکثریت خاموش یاد می شود‌. با این وجود، او تاکنون نتوانسته در این زمینه برای انتخاب مجدد موفق باشد. در نتیجه، او به دنبال معامله با ایران است.

ترامپ اخیرا در واکنش به تبادل زندانیان میان ایران و امریکا نوشت که این موضوع نشان می‌دهد ایران می‌تواند به توافق دیگر و بهتری با امریکا دست یابد‌. سوال اصلی این است که آیا ایران می‌تواند به ژست مصالحه‌جویانه او اعتماد کند؟ چه تضمینی وجود دارد که او پس از انتخاب شدن مجدد پس از انتخابات نوامبر توافق خود با تهران را زیرپا نگذارد و در عوض سیاست تغییر رژیم را در قبال ایران دنبال نکند؟

ترامپ در حالی خواستار معامله با مقام‌های ایرانی شده است که درک درستی از برجام نداشته است. او این موضوع را نادیده گرفت که تهران سرمایه سیاسی خود را در جریان توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ هزینه کرد و از غنی‌سازی اورانیوم ۹۷ درصدی چشم‌پوشی نمود و بازرسی‌های بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات ایران را پذیرفت.

ترامپ در مقابل، امریکا را از برجام خارج ساخت‌. علاوه بر این توهین آشکار، اکنون ترامپ خواستار تمدید قطعنامه شورای امنیت علیه ایران درباره ممنوعیت فروش تسلیحات به آن کشور شده است. اتحادیه اروپا، روسیه و چین این خواست امریکا را رد کرده‌اند چرا که فاقد مبنای حقوقی و قانونی است.

این سایت در ادامه مدعی شده است: "ایران به دلیل آن که گمان می‌کند ترامپ دوباره انتخاب نخواهد شد پیشنهاد معامله او را رد کرده است. واقعیت آن است که پیروزی "جو بایدن" نیز نتیجه ایده‌الی برای ایران نخواهد داشت. به همین خاطر، ایران سیاست صبر را در پیش گرفته تا ببیند در ماه‌های آینده چه روی خواهد داد. فارغ از نتیجه انتخابات، ایران چرا باید به ترامپ اعتماد کند و پای میز مذاکره برای توافقی با ترامپ بنشیند؟ سه سال دیپلماسی او با کره شمالی بی‌نتیجه بود و نشان داد که وی حسن نیت و صداقت ندارد. ترامپ بارها نشان داده حاضر است واقعیت‌ها را نادیده گیرد. بعید به نظر می‌رسد با وجود شرایط فعلی در منطقه و الحاق احتمالی سرزمین‌های فلسطینی به اسرائیل و حمایت امریکا از این موضوع، ایران به این نتیحه برسد که توافق با امریکا به نفع‌اش خواهد بود‌. همچنین، طرح تحریم امریکا علیه سوریه نیز ایران را بیشتر به این نتیجه می‌رساند که مذاکره با امریکا سودی نخواهد داشت. همچنین، ایران درصدد انتقام‌گیری از امریکا به دلیل ترور ژنرال سلیمانی بود. رهبری ایران علاقه‌ای به مذاکره با ترامپ، عامل صدور فرمان ترور این ژنرال ایرانی ندارند. رهبران ایران عملگرا هستند اما در این مورد آنان به راحتی خیل عظیم جمعیت سوگواران برای تشییع پیکر ژنرال سلیمانی را از یاد نخواهند برد و این موضوع در تصمیم‌گیری‌های شان تاثیرگذار است".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
12
23
مگر ترامپ هم احمدی نژاد است که به هرقیمت بخواهد بچسبد به ریاست جمهوریش
شد شد نشد نشد دنبال زندگی خودش مثل سایر ریاست جمهوریها قبلی امریکا میرود واز کنار کاخ سفید هم نمیگذرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
اصلی هست که میگه:
بزرگان هر جا برن بزرگی ببینند و در صدر نشینند و نیازی به کنه شدن و زورگویی و ظلم و ستم به دیگرون برای غصب منصب و سمت و اثبات خودشون ندارن.
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
5
31
پاسخ گویی به تاریخ و نسل های اینده , درفرصت سوزی ها.
ناشناس
|
Oman
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
5
31
همه دعواها هم در انتها به مذاکره ختم خواهد شد.
پدرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
6
27
آخرش چی؟
بازهم نرمش
زودتر بهتر
رنج ملت کمتر...
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
36
15
یعنی بعد شکست برجام ، آیا واقعا بازهم کسی هنوز هست که دنبال مذاکره با آمریکا باشه؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
هنوز حلاوت و شیرینی همان چند صباحی که برجام به موفقیت رسید و آن را از بین نبرده بودند زیر دندانها باقیست (پایین آمدن قیمت ها، برداشته شدن تحریمها، شور و فعالیت اجتماعی در مردم برای کسب و تولید بیشتر، به وجود آمدن شوق و امید بیشتر برای زندگی بهتر و ...) . کاش ............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
3
3
ترامپ نمیتونه به ایران امتیازی بده چونکه جمهوری خواهان تندرو و اسرائیل و عربستان که باید برای انتخابات پول بدن به او پشت میکنن.ضمن اینکه در ایران کسانی که تصمیم گیران اصلی هستن تمایلی به حل مشکلات با آمریکا و رفع تحریم ندارند و در حدی که آب باریکه ای وصل بشه کفایت میکنه
حسن زیرک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
8
8
سلام.ترامپ ب هیچ قراری پابند نیست
ن محیط زیستی مثل معاهده پاریس ن بابهداشت جهانی همه جا توافقات رو به سخره گرفته .۳سال هم کره شمالی رو سر کار گذاشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
12
8
این جماعت تجربه نمیفهمد. چند بار میخواهید از یک سوراخ گزیده شویم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
5
8
ایرانی های که همیشه بفکر خودشان هستند تا دیگران دوستان کسانی که دم عدم مذاکره می زنند چون سودشان در ان است این خاصیت بشری است اگر به سودش نباشد کاری نمی کند اونی که دم عدم مذاکره می زند دستش تو خزانه است مشکلی ندارد ولی واقیعت را چرا نمی بینید امروز اون بچه فقیر نشین اون مستاجر فلک زده او کسی که تنها سرمایش رفتن به کارگری است او میلیونها تحت پوشش دارن زیر عدم مذاکره جان می دهند باید با عقل عمل کرد احساسی عمل کردن بی عقلی است ما نیاز به مذاکره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
1
2
درست است که مذاکره با آمریکا در حالت کلی مفید نیست اما الآن که طرف آمریکایی بدجوری تو کف مذاکره با ایران است باید نهایت استفاده را از این وضعیت برد ولی نه با برجام مسخره و نیز نه با این مذاکره کنندگان فعلی و نه با روش مذاکره قبلی...و با علم به اینکه طرف بد عهد ما بعد از خلاصی از این شرایط ،زیر تعهداتش می زند... لذا در مرحله اول خواسته های خود را به خوبی بدانیم و مهمترین خواسته های آن ها را هم بررسی کنیم و با ارائه یک پیشنهاد محرمانه مبنی بر اینکه ما خواسته های شما را میدانیم و نیز می دانیم که شما نیاز به خوراک تبلیغاتی دارید، خواهان لغو (نه تعلیق) کلیه تحریم ها و آزاد سازی کلیه دارایی هابلوکه شده شویم و پس از انجام آنکار و تایید عملیاتی آن، آنها هم به خواسته های تبلیغاتی خود میرسند(!؟!) البته با مذاکره و ...وبدانیم الآن نشود دیگر نمیشود(به دلیل مصوبه کنگره) و ایران ظاهرا دیگر چاره ای جز راه حل کره شمالی را نخواهد داشت و یا همین شرایط را تحمل کنیم تا ببینیم چه میشود.و لذا برای ایران، جمهوری خواه و دموکرات نباید مهم باشد و کینه هایمان را هم گاهی مخفی کنیم برای مصالح کشور.سنگ مفت و گنجشکم مفت و ترامپ هم قمار باز،برای پیروزی هر کاری میکند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
0
2
خیلی هم خاطر جمع نباشید شاید دوباره رای آورد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
3
1
اعتماد به ترامپ یعنی خودکشی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین