کد خبر: ۶۵۶۸۲۷
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰

سوزان رایس: دولت ترامپ از اصل نژادپرست است

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا دولت ترامپ را بابت اینکه از "بنیان نژادپرست است" مورد انتقاد قرار داد و گفت: انتخاب بایدن به عنوان رئیس جمهوری برای برکناری ترامپ و فرستادن حامیان ترامپ در سنا به زباله‌دان تاریخ، ضروری است.
سوزان رایس: دولت ترامپ از اصل نژادپرست است
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه دیلی میل، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی دوران ریاست جمهوری باراک اوباما که در هفته‌های اخیر از وی به عنوان کاندیدای احتمالی معاون رئیس جمهوری آتی آمریکا یاد شده، همچنین در پی افشاهای صورت گرفته از سوی جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، اظهار کرد، ترامپ از قدرت سوءاستفاده گسترده کرده و منافع شخصی را بر امنیت ملی مقدم می‌دارد.

بولتون در کتابش مدعی شده که ترامپ از شی جینپینگ، همتای چینی خود خواسته تا در ازای افزایش فرصت‌های انتخاب مجدد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا محصولات دامپروری آمریکا را خریداری کند.

رایس در گفت‌وگویی با شبکه خبری MSNBC گفت: ترامپ منافع شخصی خود را نسبت به امنیت ملی و منافع ملی آمریکا ارجح می‌داند. اگر سوءاستفاده گسترده از قدرت وجود داشته باشد، در اینجا مطرح است و رای دهندگان باید این را ببینند. او می‌خواهد حق حاکمیت ما و دموکراسی ما را به خاطر منافع سیاسی خودش قربانی کند.

یکی از سخنگوهای کاخ سفید درباره اظهارات رایس از سوابق نژادی ترامپ دفاع کرد و گفت:‌ این اظهارات از سوی رایس ناخوشایند هستند و او باید شرمسار باشد. سابقه دونالد ترامپ به عنوان یک شهروند آمریکایی و رئیس جمهوری همواره جوری بود که به دنبال دفاع از رفتار برابر برای همگان بوده است.

رایس درباره استعفای ماری الیزابت تیلور، نخستین زن سیاهپوست معاون وزیر خارجه آمریکا در امور قانونی نیز گفت: من همیشه گفتم دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است. من در تعجبم که تیلور چطور توانسته به مدت سه سال و نیم در دولتی کار کند که در اصل و بنیاد نژادپرست است.

وی همچنین به مقایسه ترامپ از اعتراضات صلح آمیز در شارلوتزویل با برتری جویان سفیدپوست و اینکه برتری جویان سفیدپوست افراد بسیار خوبی هستند،‌ پرداخت و گفت:‌ در اینجا دولتی داریم که سوابقش درباره نژاد واقعا شرم آور است.

مشاور امنیت ملی دوران اوباما همچنین ترامپ را بابت دروغ‌های شرم آور و نفرت انگیزش مورد عتاب قرار داد به ویژه درباره اینکه دولت اوباما هرگز تلاشی برای اجرای اصلاحات پلیس انجام نداد و گفت: این یکی دیگر از دروغ‌های شرم‌آور است. سوابق دولت اوباما-بایدن درباره اصلاحات سیستم عدالت کیفری و پلیس بر همگان شناخته شده است. دولت اوباما انتقال تجهیزات نظامی به پلیس را محدود کرد و سوابق خشونت و تبعیض‌های نژادی در اداره‌های پلیس را مورد بررسی قرار داد. دولت کنونی از همه این اصلاحات و تغییرات آگاهی دارد چون در همان ابتدای روی کار آمدن همه آنها را به صورت سیستماتیک ملغی کرد پس ادعاهای مطرح شده درباره دولت بایدن-اوباما این دروغ‌ها را نمی‌پوشاند.

رایس همچنین افزود، ترامپ حالا تلاش می‌کند تا با حالتی خزنده، ناکارآمد و سطحی اوضاع را به میل خود پیش ببرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین