کد خبر: ۶۵۶۸۵۳
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳

به ترامپ رأی دهید یا از شما شکایت می‌کند!

روزنامه «واشنگتن پست» در یادداشتی به قلم «دانا میلبانک» به ضعف مدیریت دونالد ترامپ اشاره کرد و نوشت وی از افراد، نهادها یا کشورهایی که با او مخالفت کنند شکایت می‌کند تا اینگونه آنان را به ‌زعم خود شکست دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

این یادداشت با عنوان «رئیس‌جمهور ترامپ را دوباره انتخاب کنید یا او از شما شکایت خواهد کرد» منتشر شده و نویسنده در آن عنوان می‌کند این جمله می‌تواند به پیامی برای انتخاب مجدد ترامپ تبدیل شود.

واشنگتن پست نوشت، وزارت دادگستری دولت ترامپ در تلاش است یک دادگاه اضطراری را برای جلوگیری از انتشار کتاب خاطرات «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی پیشین وی تشکیل دهد. این کتاب به افشاسازی اطلاعات طبقه‌بندی‌شده در دوره همکاری وی با ترامپ می‌پردازد و قرار است چند روز آینده منتشر شود.

به ترامپ رأی دهید یا از شما شکایت می‌کند!

دیلی بیست گزارش داده که ترامپ این هفته همچنین وکلایی را به کار گرفته تا در صورت امکان شکایت از ماری ترامپ، دختر برادر خود را نیز در نظر بگیرند.

ترامپ به برادرزاده خود اتهام زده که وی با نوشتن کتابی در مورد دارایی‌های شخصی ترامپ موافقتنامه عدم افشای (اطلاعات) را نقض کرده است. این کتاب با عنوان «چگونه خانواده من، خطرناک‌ترین مرد جهان را به وجود آوردند» ۲۸ ژوئیه منتشر خواهد شد.

بنا بر گزارش‌ها، یکی از موضوعاتی که در این کتاب مطرح شده است نقش مری ترامپ در رساندن اسناد محرمانه‌ای به نیویورک تایمز است که به این روزنامه کمک کرد تا تحقیقات گسترده‌ای درباره دارایی‌های شخصی آقای ترامپ منتشر کند.

کمپین انتخاباتی ترامپ به دلیل انتشار یکی از نظرسنجی‌ها که برتری «جو بایدن» رقیب انتخاباتی دموکرات وی را نشان می‌داد، به شبکه سی‌ان‌ان نامه‌ای را فرستاد و خواستار توقف این نظرسنجی‌ها شد. بر اساس یکی از این نظرسنجی‌ها بایدن ۱۴ درصد از ترامپ پیشی گرفته بود. البته نظرسنجی‌های فاکس نیوز نشان می‌داد رقیب انتخاباتی او تنها ۱۲ درصد از او پیش افتاده است.

ترامپ پیش از این نیز تهدید کرده بود از شبکه اجتماعی فیس بوک شکایت خواهد کرد؛ زیرا این شبکه اجتماعی یکی از تبلیغات کمپین او را که حاوی علامتی از نازی‌ها بوده به دلیل نقض سیاست‌های خود حذف کرد. این علامت دهه‌ها پیش توسط حزب نازی برای مشخص کردن زندانیان سیاسی استفاده می‌شد.

ترامپ از رسانه‌های خبری چون سی‌ان‌ان، نیویورک تایمز و واشنگتن پست شکایت کرده و همچنین تهدید کرد که از نانسی پلوسی، آدام شیف، رابرت مولر و تمام کسانی که در پرونده بررسی مداخله روسیه در انتخابات آمریکا دست داشته‌اند شکایت خواهد کرد.

اخیراً نیز تهدید کرده از شبکه‌ها و گروه‌های لیبرالی که تبلیغاتی علیه واکنش او به بیماری کرونا منتشر کرده‌اند، شکایت خواهد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تهدید کرده که از چین به دلیل (شیوع) ویروس کرونا شکایت می‌کند.

یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا نیز در اعتراض به واکنش ترامپ به اعتراضات ضدنژادپرستی در این کشور شغل خود را ترک کرد.

نویسنده در ادامه نوشت، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز مهارت‌های دیپلماتیک ترامپ را بی‌اعتبار کرده و بر اساس گفته بولتون از او باید شکایت شود.

واشنگتن پست در ادامه نوشت، تمام این شکایت‌ها نیازمند حدود 100 میلیون طرح دعوی در دادگاه است که کارهای دفتری زیادی را دارد. از طرفی وی قاضیان زیادی را به کار گرفته و قبلاً نیز هزاران پرونده قضایی را دریافت یا ارائه کرده است از جمله اینکه وی اخیراً تلاش داشت سوابق مالیاتی خود را پنهان کند.

در ادامه این یادداشت آمده است، از سال ۲۰۱۵ تاکنون ترامپ یا حزب جمهوری‌خواه از رسانه‌ها، افراد و نهادهای مختلف شکایت و یا آنها را تهدید به شکایت کرده است.

نویسنده این یادداشت همچنین نوشت، شاید می‌توانیم این انتظار را از ترامپ داشته باشیم که وی از بایدن به دلیل پیش افتادن از او در نظرسنجی‌ها و از «جرد کوشنر» به دلیل به هم زدن همه چیز شکایت کند.

واشنگتن پست در پایان این یادداشت نوشت، همان طور که ناظران گروه تحقیقاتی «اوپن سیکرت» گزارش داده‌اند، کمپین ترامپ بیش از ۱۶ میلیون دلار را صرف خدمات حقوقی کرده است و از دادخواهی‌های پرهزینه‌ای استفاده کرده تا تلاش کند پوشش‌های منفی خبری و حملات رقیبان سیاسی خود در تبلیغات آنان را خنثی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین