کد خبر: ۶۵۶۹۱۸
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۶

عکس| واکنش‌ها به کشته‌شدن اعضای خانواده نویسنده افغان

چهار عضو خانواده‌ی آقای ولوالجی عصر روز جمعه در اثر انفجار یک مین مقناطیسی در ولسوالی پغمان کابل کشته شدند. همسر، دختر، برادرزاده و همسر برادرزاده او مشمول قربانیان هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

کشته شدن چهار عضو خانواده اسدالله ولوالجی، نویسنده و شاعر افغانستان، با محکومیت و واکنش‌های گسترده‌ای از سوی مقام‌ها و شهروندان افغان روبرو شده است.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای به نقل از آقای غنی نوشته که او از این "حادثه‌المناک شدیدا متاثر" شده است. آقای غنی این رویداد را "جنایت علیه ارزش‌های اسلامی و بشری" خوانده و از نیرو‌های امنیتی این کشور خواسته که این حادثه را به صورت همه جانبه بررسی کند.

واکنش‌ها به کشته‌شدن اعضای خانواده نویسنده افغان

چهار عضو خانواده‌ی آقای ولوالجی عصر روز جمعه در اثر انفجار یک مین مقناطیسی در ولسوالی پغمان کابل کشته شدند. همسر، دختر، برادرزاده و همسر برادرزاده او مشمول قربانیان هستند. آقای ولوالجی به بی‌بی‌سی گفت که در این رویداد برخی دیگر از اعضای خانواده او نیز زخمی شده‌اند.

پلیس کابل گفته که حادثه زمانی رخ داد که مین جاسازی شده در موتر حامل قربانیان منفجر شد.

تا کنون دلیل این انفجار مشخص نشده و وزارت داخله/کشور افغانستان گفته که در این مورد تحقیق می‌کند.

هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته‌است.

آقای ولوالجی نیز گفته که خصومت شخصی با کسی نداشته و نمی‌داند که چرا خانواده او هدف قرار گرفته‌اند.

پیکر‌های قربانیان این انفجار از کابل به ولسوالی رستاق ولایت تخار انتقال داده شده و در آن جا به خاک سپرده شدند.

شماری دیگر از مقامات دولت افغانستان نیز در صفحات فیسبوک و توییتر خود این حادثه را محکوم و با آقای ولوالجی ابراز همدردی کرده‌اند.

این موضوع در شبکه‌های اجتماعی نیز واکنش‌های گسترده‌ای بدنبال داشت. مجیب مهرداد، شاعر اهل افغانستان، در فیسوک‌اش نوشته که آقای ولوالجی"پس از یک عمر مبارزه و روشنگری علیه جهالت، سرانجام جهل کور با بی‌رحمی تمام در پیرانه‌سری، همسر گرامی‌اش و دختری را که با رویا‌های بزرگ می‌پرورد از او گرفت. "

او در ادامه نوشته که "تمام عمر شاهد چنین تراژدی‌های استخوان‌سوزی بوده‌ایم. غم و مصیبت، هدیه این جغرافیای نکبت برای ماست. این است هدیه این جغرافیای قاتل، برای انسان‌هایی که آزارشان به موری نرسیده است. "

ولسوالی پغمان کابل یکی از مناطق سرسبز این ولایت است که بیشتر باشندگان پایتخت به خصوص خانواده‌ها جهت تفریح به آن جا می‌روند. اما امنیت این ولسوالی چندان مطلوب نیست و هر از گاهی مواردی از خشونت از این ولسوالی گزارش می‌شود.

در اوایل ماه اپریل قیام‌الدین مقصودی، یکی از کارمندان نیرو‌های محافظت ریاست‌جمهوری این کشور نیز در همین ولسوالی ترور شده بود.

واکنش‌ها به کشته‌شدن اعضای خانواده نویسنده افغان

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین