کد خبر: ۶۵۶۹۴۷
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

شست کج چه زمانی برای اصلاح به جراحی نیاز ندارد؟

یک دکترای تربیت بدنی گفت: شست کج به سه شکل مشاهده می‌شود.
شست کج چه زمانی برای اصلاح به جراحی نیاز ندارد؟
آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی بهرامی اظهار کرد: انحراف شست به خارج و انحراف نخستین استخوان کف پایی به سمت داخل را شست پا می‌گویند و در این تغییر شکل اولین مفصل کف پایی- انگشتی زاویه‌دار می‌شود.

وی در خصوص علل شست کج گفت: استفاده از کفش‌های پنجه تنگ(نوک باریک)، ارثی، صافی کف پا، بیماری‌های التهابی مثل روماتیسم مفصلی، قطع انگشتان مجاور شست پا، استفاده از کفش پاشنه بلند و افزایش سن و قد از مهمترین علل شست کج هستند.

بهرامی بد شکلی انگشت شست، ایجاد بافت پینه‌ای در قسمت داخلی شست، درد در هنگام راه رفتن، تغییر سطح تماس در سطوح مفصلی انگشتی- کف پایی و آرتروز زودرس در انگشت شست را از عوارض این عارضه عنوان کرد.

این دکترای تربیت بدنی با بیان اینکه شست کج به سه شکل مشاهده می‌شود، اضافه کرد: اول، انگشت شست مجاور انگشت دوم به سمت خارج منحرف می‌شود. دوم، انگشت شست در زیر انگشتان مجاور قرار می‌گیرد و سوم، انگشت شست روی انگشتان مجاور قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: شست کج نوع اول بهتر قابل اصلاح است و در نوع دوم و سوم چون تغییر شکل با یک سری تغییرات دیگر در مفصل همراه بوده از نظر اصلاحی مشکل است.

بهرامی در خصوص تشخیص شست کج اظهار کرد: شست باید در امتداد اولین استخوان کف پایی قرار داشته باشد و هر انحرافی از این وضعیت شست کج نامیده می‌شود.

وی با اشاره به تشخیص قابل اصلاح بودن شست کج، تصریح کرد: انگشت شست را با دست گرفته و به حالت اولیه می‌آوریم و در صورتی که تغییر شکل به صورت ثابت درنیامده باشد شست به وضعیت طبیعی ولو با کمی فشار آورده می‌شود اما اگر زمان زیادی از تغییر شکل گذشته باشد برای اصلاح به جراحی نیاز است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین