کد خبر: ۶۵۷۱۰۳
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷

روایت نشریه فوربس از نقطه ضعف بزرگ آمریکا در نبرد دریایی با چین

یک نشریه آمریکایی در زمینه ساخت و نگهداری ناوهای آمریکا نوشت، نیروی دریایی آمریکا در نبرد طولانی با چین نمی‌تواند ناوهای جدید یا تعمیر شده خود را به سرعت جایگزین ناوهای غرق شده یا آسیب دیده کند.
روایت نشریه فوربس از نقطه ضعف بزرگ آمریکا در نبرد دریایی با چین
آفتاب‌‌نیوز :

نشریه «فوربس» روز یکشنبه در این زمینه نوشت، نیروی دریایی آمریکا در یک نبرد طولانی مدت با چین نمی‌تواند به اندازه کافی ناوهای جدید یا تعمیر شده را جایگزین ناوهای غرق شده یا آسیب دیده خود کند.

به نوشته این نشریه، بعد از یک دهه غفلت دولت آمریکا، صنایع کشتی سازی این کشور به سختی قادر به ساختن یا تعمیر ناوهای جنگی آمریکا هستند. «برگر» یک نظامی سابق آمریکایی در این زمینه هشدار داد که در صورت درگیری جدید آمریکا و چین و غرق شدن ناوهای آمریکایی، ناوگان ایالات متحده از لحاظ کمیت با کاهش مواجه شده و در نقطه مقابل ناوگان چین برای جبران خسارات وارده در وضعیت بهتری قرار می‌گیرد.

برگر نوشت: «جایگزین کردن کشتی‌های از دست رفته در جنگ کار بسیار مشکلی است زیرا ظرفیت کارخانه‌های کشتی سازی آمریکا کاهش یافته، در حالی که ظرفیت رقبای ما در این زمینه افزایش یافته است.»

گزارش «اتحادیه صنایع دفاع ملی آمریکا» در ماه ژانویه (دی) نیز نشان داد که صنایع کشتی سازی آمریکا تنها تاب تحمل پوشش کمیت کنونی نیروی دریایی این کشور را دارد وهرگونه افزایش بالای 100 درصدی، فراتر از ظرفیت تولیدی آن‌ها خواهد بود.

تحلیل اندیشکده آمریکایی «رند» مستقر در کالیفرنیا در سال 2015 نیز نشان داد در حالی 50 موشک «دانگ فنگ-21 » چین می‌تواند یک فروند کشتی آمریکایی را غرق کند که این کشور صدها موشک از این نوع و نمونه‌های دیگر را در اختیار دارد.

«استفان کیتای» معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا نیز اخیرا گفته است که توسعه توان نظامی روسیه و چین در فضا، قدرت پنتاگون در این حوزه را به چالش کشیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین