کد خبر: ۶۵۷۱۴۳
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵

نشست اتحادیه عرب در باره لیبی به تعویق افتاد

 نشست اتحادیه عرب که قرار بود امروز برای بررسی تحولات لیبی برگزاری شود، به روز سه شنبه موکول شد.
آفتاب‌‌نیوز :

اتحادیه عرب در بیانیه ای اعلام کرد که این نشست بنا به دلایل فنی و تمهیدات مربوط به برگزاری نشست وزیران با ۲۴ ساعت تاخیر در روز سه شنبه برگزار می شود.

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، یک مقام سیاسی در اتحادیه عرب به خبرگزاری فرانسه گفت که وزیران امور خارجه کشورهای عضو این اتحادیه به درخواست مصر دو نشست جداگانه برگزار خواهند کرد که نخست درباره تحولات لیبی و دومی نیز در باره موضوع سد النهضه اتیوپی است.

نشست اتحادیه عرب در باره لیبی به تعویق افتاد

همزمان با تشدید درگیری ها در لیبی، دبیرخانه اتحادیه عرب روز یکشنبه اعلام کرد که نشست اضطراری وزیران خارجه کشورهای عربی برای بررسی بحران در این کشور دوشنبه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود.

این نشست در پی درخواست مصر برای برگزاری نشست اضطراری اتحادیه عرب در سطح وزیران خارجه به منظور بررسی تحولات لیبی برگزار می‌شود.

برگزاری این نشست به درخواست مصر در حالی صورت می‌گیرد که «عبدالفتاح السیسی» رییس جمهوری مصر روز شنبه در بازدید از یک پایگاه نظامی دریایی در نزدیکی مرز لیبی، اعلام کرد که هرگونه دخالت مستقیم مصر در لیبی، خواه برای دفاع از خود یا بنا به درخواست حاکمیت قانونی و منتخب این کشور باشد، قانونی است.

از سوی دیگر دولت وفاق ملی لیبی که مورد حمایت سازمان ملل متحد نیز هست، مخالفت خود را با دعوت مصر برای برگزاری جلسه اضطراری اتحادیه عرب برای بررسی بحران لیبی، اعلام کرده‌است.

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور پیشین این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شد. «دولت وفاق ملی» به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب لیبی) مستقر است که در جهان و سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت «طبرق» در شرق لیبی که خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش این کشور کنترل امور را در آن منطقه در دست گرفته است.

امارات متحده عربی، عربستان سعودی، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و دولت شرق لیبی حمایت می‌کنند؛ در حالی که ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا و اتحادیه اروپا حامی دولت السراج هستند که در غرب این کشور مستقر و از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین