کد خبر: ۶۵۷۳۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳

دغدغه‌های فضایی پارلمان یازدهم/ دلار ۲۰ هزارتومانی نماز وحشت دارد

تعجب مردم از این بود که در روزهایی که سکه در حال ردکردن مرز هشت میلیون و دلار 20 هزار تومان است، دغدغه‌های نمایندگان پارلمان، فضای مجازی و کشاندن وزیر ارتباطات به مجلس است!
آفتاب‌‌نیوز :

قالیباف در نخستین نطق خود ابراز امیدواری کرده بود که مجلس جدید با سرلوحه قراردادن الگوی مدیریت جهادی بتواند در مسیر قانون‌گذاری شفاف در این حوزه مفید واقع شود. از همین باور و نگاه به مجلس می‌شد حدس زد که چه مسیری را طی خواهد کرد. تا جایی که واکنش مردم به جلسه یکشنبه، یکم تیرماه مجلس در نوع خود تأمل‌برانگیز بود. همان شبکه‌هایی که فیلترینگش دغدغه این روزهای مجلس اصولگرایان است.

تعجب مردم از این بود که در روزهایی که سکه در حال ردکردن مرز هشت میلیون و دلار 20 هزار تومان است، دغدغه‌های نمایندگان پارلمان، فضای مجازی و کشاندن وزیر ارتباطات به مجلس است! برخی به تعطیلی نیم‌ساعته مجلس برای خواندن نماز آیات هم طعنه زده بودند که «بله دلار 20 هزارتومانی نماز وحشت هم دارد». قالیباف رئیس مجلس با اشاره به اینکه فضای مجازی آلوده است، از وزیر ارتباطات خواسته که فضای مجازی را مانند صنعت خودرو کنترل کند.

دغدغه‌های فضایی پارلمان یازدهم

واکنش کاربران به این حرف قالیباف این بوده که آیا تصور می‌کنید توانسته‌‌اید صنعت خودرو را کنترل کنید که مشابه‌سازی می‌کنید؟ و با فرض اینکه توانسته باشید، چه شباهتی بین صنعت خودرو به‌عنوان یک کالای مصرفی و فضای مجازی به‌عنوان مسیر انتقال داده و تصویر و ارتباطات است؟

به نظر می‌رسد که محمدباقر قالیباف همان‌طور که در نخستین نطق خود در مجلس یازدهم گفت تصور می‌کند که می‌تواند مدیریت جهادی شهرداری را در مجلس هم ادامه دهد؛ غافل از اینکه وظیفه مجلس نظارت و قانون‌گذاری است که کاری تدقیقی و کیفی است نه سرعتی و کنترلی! در ضمن او نمی‌تواند مدیریت جهادی‌اش را به وزارتخانه‌‌ای که اداره‌اش در ید او نیست، تحمیل کند.

موسی غضنفرآبادی هم از فضای خانمان‌سوز، بی‌دینی، بی‌غیرتی، غرب‌گرایی و بی‌اخلاقی در پیام‌رسان‌های خارجی شاکی شده و گفته فضای مجازی باید کنترل شود. درهمین‌باره نماینده قزوین در مجلس هم از اختصاص نیمی از ترافیک اینترنت کشور به اینستاگرام انتقاد کرده است. یک فعال رسانه‌‌ای اصولگرا با انتشار ویدئویی در اینستاگرام با بیان اینکه مجلس‌هاي هفتم، هشتم و نهم در اختیار اصولگرایان بوده و حتی کیهان در ابتدای مجلس یازدهم مدعی شده بود که آن مجلس هم اصولگراست، گفته است اصولگرایان در هیچ‌یک از این مجالس برای مردم کاری نکردند که حالا انتظار داشته باشیم در مجلس یازدهم شق‌القمر کنند. کاربران دیگر شبکه‌های اجتماعی هم با اشاره به فعال‌بودن و استفاده‌کردن اصولگرایان از فضای این شبکه‌ها به نفع خود، انتقاد کرده‌اند که پس چطور خواهان کنترل و محدودسازی و فیلترینگ آن هستید.

انتشار آگهی فروش مالکیت پیام‌رسان سروش بعد از آن همه حمایت، تبلیغات و اختصاص وام و بودجه به پیام‌رسانی داخلی در حالی حاکی از به‌ بن‌بست‌ رسیدن پروژه پیام‌رسان داخلی بود که غضنفرآبادی، نماینده اصولگرای مجلس یازدهم بازهم وزیر ارتباطات را خطاب قرار داد که: «چه اصراری وجود دارد که پیام‌رسان‌های خارجی تقویت شوند، آیا شما به‌عنوان یک وزیر جوان و متدین نباید اقدامی صورت دهید، آیا از بیرون القائاتی به وزارت ارتباطات وارد می‌شود». محسن دهنوی که بعد از سخنان عجیبش در مجلس درباره صنعت فضایی، عکس‌هایی از او در حالت حمله در یک فضای دانشگاهی منتشر شده است هم مدعی شده بوده که ما در صنعت فضایی در رتبه پنجم بودیم و دولت روحانی و آذری‌جهرمی ما را به رتبه 15 تنزل داده‌اند. او گفته که روحانی صنعت هسته‌ای را با برجام تعطیل کرد و صنعت فضایی را به دست آقای جهرمی تعطیل کرد. این عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی قبلا هم از اعلام وصول طرح جمعیت و تعالی خانواده با موضوع فرزندآوری خبر داده بود. این طرح جدیدی نیست و اسلاف دهنوی سال 92 در مجلس نهم طرح جامع «جمعیت و تعالی خانواده» را در ۵۵ ماده جهت افزایش جمعیت و تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری تهیه کرده بودند. هدف این طرح ترغیب جوانان به ازدواج با بسته‌های تشویقی متعدد برای جوانان متأهل بود اما به علت بار مالی سنگینی که برای دولت داشت، به تصویب نهایی نرسید! اگر قرار باشد به برخی طرح‌های عجیب و غیرضروری مجلس یازدهم که حتی صدای برخی از اصولگرایان دیگر مانند عبدالله گنجی، مدیرمسئول روزنامه جوان را درآورده اشاره کنیم، می‌توان به طرح تغییر نام فرودگاه مهرآباد اشاره کرد. گنجی در توییتی نوشته بود: «واقعا برای تغییر نام یک فرودگاه طرح دوفوریتی لازم است؟ مجلس باید ورود کند؟ اولویتی دارد؟ خیلی نگران‌کننده است. ان‌شاءالله نماینده خبردهنده ایده شخصی خودش را گفته و ربطی به 289 نفر دیگر ندارد».

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
0
9
جدا هنوز بعضیها امید به رفع مشکلات وکار ساز بودن این مجالس ودولتها رو دارن ....عجبا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
0
9
اینا به فکر مردم نیستند که فقط به فکر دغدغه های حزبی خود هستند.نماینده ای که قبل ورود به مجلس مدرک جعلی اش رو بشود تصمیماتش بهتر از این نمی شود
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین