کد خبر: ۶۵۷۴۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹

ورق در بازار ارز برگشت/ کاهش قیمت دلار آغاز شد

امروز روز مهمی در بازار ارز بود، بازگشت قیمت ارز در آخرین ساعات فعالیت بازار ارز آغاز شد و دلار که تا ارتفاع ۲۰ هزار و ۳۰۰ تومان پیشروی کرده بود بار دیگر به کانال ۱۹ هزار تومان بازگشت.
ورق در بازار ارز برگشت/ کاهش قیمت دلار آغاز شد
آفتاب‌‌نیوز :

رشد قیمت‌ها در بازار در حالی رخ داد که قیمت دلار در صرافی‌های بانکی نیز به میانه کانال ۱۹ هزار تومان رسیده بود. در حالی که دلالان تلاش می‌کردند قیمت‌ها را در این محدوده نگه دارند،به گفته صرافان بازارساز وارد میدان شد.

برخی خبرگزاری‌ها از عرضه ۵۵ میلیون دلار به بازار خبر دادند اما گفته می‌شود خریدار در این بازار چندان زیاد نبود.

دلار در آخرین ساعات روز به قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته شد و صرافان می‌گویند تعداد فروشندگان ارز در محدوده قیمتی ۱۹ هزار و پانصد تا ۲۰ هزار و پانصد تومان افزایش محسوسی را تجربه کرده بود.

صرافان می‌گویند قیمت ارز در روزهای آتی روند کاهشی را طی خواهد کرد به این ترتیب شمارش معکوس برای ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه آغاز شده است.

در هفته های اخیر افزایش قیمت ارز همزمان با کاهش صادرات و واردات بخاطر محدودیت‌های مرزی و کاهش درآمدهای نفتی و قطعنامه اخیر شورای حکام، نمایان شدن تبعات اقتصادی شیوع کرونا و عدم بازگشت ارزهای صادراتی بازار ارز شاهد روزهای متلاطمی بود.

رییس کل بانک مرکزی اما گفته است التهابات ارزی و شوک فعلی در بازار ارز موقتی است .

وزارت صمت و بانک مرکزی به صادرکنندکان متخلف هشدار داده اند که در صورت عدم بازگرداندن ارز نسبت به اعلام اسامی آنها اقدام خواهند کرد.سخت‌گیری هایی را برای صادرکنندگان متخلف در نظر

بانک مرکزی اعلام کرده است از مجموعه ۷۲ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی تنها ۴۵ میلیارد ارز به کشور بازگشت و ۲۷ میلیارد دلار باید تا پایان تیر از سوی صادرکنندگان برگردد. به این ترتیب با بازگشت ارزهای صادراتی به کشور،قیمت ارز ریزش شدیدی را تجربه خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
0
1
بزک نمیر بهار میاد
خروس بی محل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
پر کردن چاله چوله های بودجه و بازیافت دزدی های کلان
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین