کد خبر: ۶۵۷۶۳۵
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴

در دیدار سفرای جدید نیکاراگوئه، مجارستان و کره با روحانی چه گذشت؟

رییس جمهوری گفت: ایران با نیکاراگوئه به عنوان کشوری پیشرو در منطقه آمریکای لاتین مواضع و اشتراکات فراوانی دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه به هنگام دریافت استوارنامه «ایساک لنین براووجین» سفیر جدید نیکاراگوئه اظهارداشت: روابط دو کشور همواره دوستانه و صمیمی بوده و باید برای ارتقاء همه جانبه مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین تلاش شود.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: ایران با نیکاراگوئه به عنوان کشوری پیشرو در منطقه آمریکای لاتین مواضع و اشتراکات فراوانی دارد.

در دیدار سفرای جدید نیکاراگوئه، مجارستان و کره با روحانی چه گذشت؟

«ایساک لنین براووجین» سفیر جدید نیکاراگوئه هم ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهوری کشورمان، گفت: ایران همواره کشوری دوست و برادر برای نیکاراگوئه بوده و تمام تلاش خود را برای گسترش مناسبات و همکاری‌های همه جانبه دو کشور به کار خواهم گرفت.

سفیر جدید نیکاراگوئه افزود: جمهوری اسلامی ایران برای مردم نیکاراگوئه الگوی شجاعت و مقاومت در برابر زورگویی امپریالیسم آمریکا است.

روحانی: برای تعمیق روابط با مجارستان ‌آمادگی کامل داریم

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه هنگام دریافت استوارنامه " زولتان وارگا هاسونیتس" سفیر جدید مجارستان در تهران، از مجارستان به عنوان کشور دوست ایران در قاره اروپا نام برد و افزود: روابط دو کشور همواره خوب و صمیمانه بوده است و امیدواریم در دوران مأموریت شما شاهد گسترش بیشتر روابط باشیم.

در دیدار سفرای جدید نیکاراگوئه، مجارستان و کره با روحانی چه گذشت؟

روحانی با بیان اینکه ما برای توسعه روابط با مجارستان آماده‌ایم، اظهار داشت: باید شرکت‌های تجاری و اقتصادی دو کشور را برای توسعه روابط اقتصادی تشویق کنیم.

سفیر جدید مجارستان در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهوری اسلامی ایران، توسعه و تعمیق روابط دو جانبه در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را اولویت اصلی خود در طول دوران ماموریتش در ایران عنوان کرد و افزود: برای تحقق این هدف تمام تلاش خود را انجام خواهم داد.

امروز رحیم حیات قریشی سفیر پاکستاندر ایران هم استوار نامه خود را تقدیم رییس جمهوری کرد.

مستحکم‌تر از گذشته برابر زیاده خواهی و زورگویی آمریکا ایستادگی کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه به هنگام دریافت استوارنامه «هان سونگ او» سفیر جدید جمهوری دمکراتیک خلق کره، با اشاره به روابط دوستانه دو کشور از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون اظهار امیدواری کرد با تلاش مسئولان دو کشور شاهد ارتقاء سطح همکاری‌ها و مناسبات فیمابین باشیم.

در دیدار سفرای جدید نیکاراگوئه، مجارستان و کره با روحانی چه گذشت؟

رییس جمهوری آمریکا را دشمن مشترک دو کشور دانست و افزود: دولتمردان آمریکا همواره علیه دولت‌ها و ملت‌هایی مانند ایران و جمهوری دمکراتیک خلق کره ظلم و تحریم روا داشته اند که باید مستحکم تر از گذشته در برابر زیاده خواهی و زورگویی آنان ایستادگی کنیم.

«هان سونگ او» سفیر جدید جمهوری دمکراتیک خلق کره نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهوری کشورمان با اشاره به ضرورت تلاش در راستای توسعه روابط دو کشور، گفت: مقابله با زیاده‌خواهی و سلطه‌گری آمریکا، نقطه اشتراک مناسبات دو کشور است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین