کد خبر: ۶۵۷۶۶۷
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰

حواشی بازی فولاد - استقلال / فوتبال کرونایی با طعم کارت قرمز

اولین بازی لیگ برتر فوتبال بعد از تعطیلات کرونایی جنجالی از آب درآمد ولی در نهایت فولاد خوزستان با پیروزی استقلال تهران را بدرقه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

دیدار معوقه تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و استقلال تهران در هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت ۲۱ امروز چهارشنبه در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز برگزار شد که این دیدار با برتری ۲ بر یک تیم میزبان به پایان رسید.

علی کریمی، عارف غلامی و فرهاد مجیدی از استقلال در این دیدار با دریافت کارت قرمز داور از زمین و روی نیمکت اخراج شدند.

حواشی بازی فولاد - استقلال / فوتبال کرونایی با طعم کارت قرمز

* گل‌های این بازی را موسی کولی بالی (۲۷)، مجتبی نجاریان (۸۰) برای فولاد خوزستان و روزبه چشمی (۱۲) برای استقلال تهران به ثمر رساندند.

* این بازی را سید مهدی سید علی با کمک محمدرضا ابوالفضلی و مهدی عالی‌قدر سوت زد و در آن علی کریمی (۴۴) و عارف غلامی (۶۵) از استقلال تهران را از زمین اخراج کرد ضمن اینکه به فرشاد احمدزاده، لوسیانو پری را و زبیر نیک‌نفس (فولاد) و مهدی قائدی (استقلال) کارت زرد نشان داد.

* فولاد خوزستان در این بازی با ترکیب: شهاب‌الدین گردان، صالح حردانی (۷۳- مجتبی نجاریان)، عارف آقاسی، موسی کولی بالی، وحید حیدریه، محمد آبشک، احمد عبدالله زاده (۶۷- عباس بوعذار)، فرشاد احمدزاده (۸۵- زبیر نیک‌نفس)، محمد قاسمی نژاد (۷۳- صابر حردانی)، حسن بیت سعید و لوسیانو پری را (۸۵- امیرحسین باقرپور) با هدایت جواد نکونام بازی کرد.

* استقلال تهران نیز در این بازی با ترکیب: سید حسین حسینی، وریا غفوری، روزبه چشمی، سیاوش یزدانی، عارف غلامی، هرویه میلیچ (۴۶- محمد دانشگر و ۶۷- فرشید باقری)، علی کریمی، مسعود ریگی، آرش رضاوند (۸۹- سینا خادم‌پور)، ارسلان مطهری و مهدی قائدی (۷۵- علی دشتی) و هدایت فرهاد مجیدی در برابر حریف صف‌آرایی کرد.

* پس از وقفه چهارماهه ناشی از شیوع ویروس کرونا، زنگ آغاز دوباره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، با انجام دیدار معوقه از هفته هفدهم بین تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال تهران به صدا در آمد. این دیدار برای دو تیم اهمیت زیادی داشت، فولادی‌ها در صورت پیروزی به کسب سهمیه آسیایی امیدوار می‌شدند و استقلالی‌ها نیز در پی کاهش فاصله امتیازات با صدر جدول بودند.

* استقلال در ابتدای نیمه اول پس از طراحی چند حمله به گل رسید و روزبه چشمی در دقیقه ۱۲ تیم آبی‌پوش تهرانی را پیش انداخت. فولادی‌ها اما برای جبران گل خورده پیش کشیدند و پس از اینکه فرصت گلزنی فرشاد احمدزاده در دقیقه ۲۲ از دست رفت، سرانجام در دقیقه ۲۷ موسی کولی بالی نتیجه را مساوی کرد.

* در لحظات پایانی نیمه نخست کار به جنجال کشیده شد، علی کریمی هافبک استقلال در دقیقه ۴۴ با کارت قرمز داور از میدان اخراج شد و فرهاد مجیدی سرمربی استقلال هم به دلیل اعتراض به این تصمیم داور کارت قرمز گرفت تا مسابقه برای دقایقی متوقف شود.

* نیمه دوم در شرایطی آغاز شد که استقلال ۱۰ نفره این نیمه را آغاز کرد و در دقیقه ۶۵ با اخراج عارف غلامی ۹ نفره شد. فولادی‌ها در این نیمه برای زدن گل برتری دست به بازی تهاجمی زدند و در دقیقه ۸۰ با ضربه مجتبی نجاریان گل دوم را به ثمر رساندند. این گل تا سوت پایان بازی حفظ شد و فولاد خوزستان ضمن کسب سه امتیاز برای رسیدن به سهمیه آسیایی امیدوار شد.

* باشگاه فولاد خوزستان برای انجام بهینه این بازی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمهیدات ویژه‌ای انجام داده و استادیوم اختصاصی باشگاه فولاد برای مسابقه امشب تجهیز شده بود.

* ایوب والی و آیانداپاتوسی دو بازیکن تیم فولاد خوزستان در این دیدار غیبت داشتند.

* فرشید اسماعیلی، شیخ دیاباته، میلاد زکی‌پور، مرتضی تبریزی و محسن کریمی از جمله غایبین تیم استقلال در بازی امشب بودند.

* پیش از آغاز این مسابقه، بازیکنان و اعضای دو تیم به احترام سالگرد شهادت سردار علی هاشمی، یک دقیقه سکوت کردند.

* پیش از شروع بازی فرهاد مجیدی و افسر کنترل سلامت به جروبحث با یکدیگر پرداختند. سرمربی استقلال نسبت به سختگیری برای نشستن روی نیمکت با حفظ فاصله اجتماعی معترض بود و به افسر کنترل سلامت اعلام کرد که اعضای تیم استقلال تست کرونا داده‌اند و سالم هستند و هنگام پرواز به اهواز و در هواپیما، شرایط بدتر از این داشته‌اند.

* پیش از شروع بازی اعضای تیم فولاد به سمت نیمکت استقلال رفتند و با اعضای تیم مهمان خوش‌وبش کردند. در این میان، دیدار فرهاد مجیدی و جواد نکونام دو همبازی گذشته در استقلال، جالب توجه بود.

* یک پرچم بزرگ فولاد، روی سکوهای روبروی جایگاه نصب شده بود.

* کلیپ صوتی از تشویق هواداران فولاد خوزستان از بلندگوهای ورزشگاه پخش می‌شد. به عبارتی هواداران در این بازی حضور نداشتند ولی صدایشان بود.

* سعید آذری و احمد سعادتمند، مدیران عامل دو باشگاه فولاد و استقلال، در جایگاه ویژه تماشاگر این بازی بودند.

* فرهاد مجیدی پس از دریافت کارت قرمز برای چند دقیقه با داور مسابقه به جروبحث مشغول شد و پس از آن راهی سکوها شد.

* داور مسابقه در این بازی قانون وقفه خنک کردن بازیکنان را در دقیقه ۳۰ هر نیمه به اجرا گذاشت. ضمن اینکه هر تیم امکان انجام ۵ تعویض را داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین