کد خبر: ۶۵۷۶۹۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷

روز گرانی مواد غذایی

در روزی که قیمت مرغ به ۱۹ هزار تومان و هردانه تخم مرغ به هزار تومان رسید ، ستاد تنظیم بازار مجوز افزایش محصولات لبنی را هم صادر کرد
آفتاب‌‌نیوز :

در روزهای اخیر، علاوه بر افزایش قیمت مسکن، رشد قیمت در بازار دیگر کالاهای مصرفی خانوار نیز گزارش می شود. گوشت مرغ یکی از این موارد است.

خبرگزاری تسنیم گزارش داد که قیمت فروش هر کیلوگرم مرغ در حالی به 16 تا 19 هزار تومان رسید که تا هفته قبل، هر کیلوگرم از این محصول 12 تا 13 هزار تومان قیمت داشت. در پی این شرایط، دیروز ستاد تنظیم بازار، قیمت جدید مرغ را تعیین کرد که نسبت به رقم مصوب قبلی یعنی 12 هزار و 900 تومان، دو هزار و 100 تومان افزایش را نشان می دهد.

روز گرانی مواد غذایی

به گزارش ایرنا، محمدرضا کلامی، دبیر این ستاد، با اشاره به مصوبه دیروز این ستاد گفت که قیمت جدید مرغ گرم آماده پخت ۱۵ هزار تومان به اضافه ۵ درصد کمتر یا بیشتر به اختیار استانداران تعیین شد. دبیر ستاد تنظیم بازار همچنین از صدور مجوز افزایش قیمت محصولات لبنی مشمول نرخ گذاری از متوسط 22 تا 28 درصد خبر داد و گفت: قیمت شیر خام به ازای هر کیلوگرم دو هزار و ۹۰۰ تومان تعیین و اجازه داده شد بنا بر شرایط این محصول 7 درصد بالاتر یا پایین‌تر از این نرخ به فروش برسد. پیشتر، قیمت هر کیلوگرم شیرخام، دو هزار و 390 تومان تعیین شده بود. همچنین قیمت تخم‌مرغ در بازار بین ۱۳۵۰۰ تا ۱۵۰۰۰ تومان در هر کیلو شد که به این ترتیب هر دانه تخم‌مرغ به حدود ۱۰۰۰ تومان رسیده است. پیش از این ستاد تنظیم بازار به منظور جلوگیری از گران فروشی قیمت هر شانه تخم‌مرغ در مرغداری را ۹۵۰۰ تومان تعیین کرد. بر این اساس قیمت هر شانه تخم مرغ در سطح خرده فروشی زیر ۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

طی ماه های اخیر قیمت مواد غذایی روند صعودی بیشتری نسبت به تورم داشته است. به گونه ای که تورم ماهانه مواد غذایی در خرداد 2.4 درصد بود که نسبت به تورم 4 دهم درصدی ماهانه خوراکی ها در اردیبهشت افزایش بالایی را نشان می دهد. این افزایش در شرایطی است که طی سال گذشته نرخ تورم سالانه خوراکی ها نزدیک به نرخ تورم بوده است. بیشترین افزایش نرخ تورم در خرداد ماه مربوط به غلات بوده که طی یک ماه 6.6 درصد افزایش قیمت داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
مرغ حق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
1
آقایان مسئولین دقیقا دارید با این مردم چکار می کنید؟؟؟
مردی که سالهاست شرمنده زن و بچه اش شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
روز حساب نزدیک است...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
1
خدایا بسه دیگه بریدیم دیگه چی از جون ما میخواهی ولمون کن تا با درد خودمون بمیریم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین