کد خبر: ۶۵۷۷۵۳
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰

وزیر خزانه‌داری آمریکا، ایران را تهدید کرد

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که کشورش از همه توانش برای جلوگیری از حمایت ایران از ونزوئلا استفاده می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

«استیو منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا عصر چهارشنبه در بیانیه‌ای که در تارنمای رسمی این وزارتخانه منتشر شد، اعلام کرد که واشنگتن هر کسی را که از تلاش‌های ایران برای دور زدن تحریم‌های ایالات متحده حمایت کند، هدف تحریم قرار می‌دهد.

منوچین در این بیانیه که پیرامون تحریم پنج ناخدای ایرانی نفتکش‌های حامل سوخت ایران به ونزوئلا منتشر شد، حمایت ایران از دولت ونزوئلا را غیرقابل پذیرش دانست و تاکید کرد که دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از همه توان خود برای مقابله با این حمایت استفاده می‌کند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا، ایران را تهدید کرد

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا ساعاتی پیش در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که ایالات متحده پنج ناخدای ایرانی که سوخت و تجهیزات مرتبط را به ونزوئلا منتقل کرده‌اند، تحریم کرده است.

وی مدعی شد که هیچ کس توزیع برابر و عادلانه سوخت در ونزوئلا را که «نیکلاس مادورو» رییس جمهوری این کشور اعلام کرده، باور نمی‌کند.

ایران به تازگی و به رغم مواجهه با تحریم‌های آمریکا، پنج نفتکش حامل بنزین برای ونزوئلا ارسال کرد که کارشناسان این اقدام را موفقیتی بزرگ برای تهران دانستند.

به دنبال انتقال محموله‌های سوخت ایران برای ونزوئلا، دولت کاراکاس توانسته توزیع سوخت به سراسر این کشور را با سیستم جدیدی آغاز کند.

پهلو گرفتن نفتکش‌های ایران در بنادر و پالایشگاه‌های ونزوئلا در حالی انجام شده که پیش از این دولت آمریکا برای از بین بردن اتحاد جدید اقتصادی میان تهران و کاراکاس تهدید به اقدام برای ممانعت از رسیدن این نفتکش‌ها به سواحل ونزوئلا کرده بود.

با رسیدن نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا، مقام‌های دولتی و نظامی کاراکاس از همبستگی مردم ایران برای ارسال سوخت به این کشور تشکر کرده و وعده ادامه روابط برادرانه میان دو کشور دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین