کد خبر: ۶۵۷۷۷۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴

انتقاد تند یک رسانه اصولگرا از کویتی‌پور

غلام کویتی‌پور با انتشار کلیپ کوتاهی از همخوانی با دختر ۱۳ ساله توجهات را به خودش جلب کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری فارس در واکنش به ویدئوی جدید غلام کویتی‌پور در مطلبی با عنوان "کویتی‌پور آیا فرمان را چرخانده است؟"، وی را متهم به "پشت کردن به اعتقادات گذشته‌اش" کرده است.

به گزارش آفتاب‌‎نیوز؛ این خبرگزاری در ادامه نوشته است: غلام کویتی‌پور، سال ۱۳۶۱ با خواندن قطعه «ممد نبودی ببینی» معروف شد، ۱۰ سال قبل که با رادیوی فارسی‌زبان کنگره آمریکا مصاحبه می‌کرد، گفت «به من مداح نگویید» و حالا با یک دختر ۱۳ ساله رپ می‌خواند. او آیا فرمان را چرخانده است؟

انتقاد تند یک رسانه اصولگرا از کویتی‌پور

این رسانه اصولگزا افزوده است: غلام کویتی‌پور با انتشار کلیپ کوتاهی از همخوانی با دختر ۱۳ ساله توجهات را به خودش جلب کرد. هم این همخوانی و هم محتوای کوتاه و اعتراضی شعر، موجب شد تا نام کویتی‌پور ـ که در چند سال اخیر کم‌تر مطرح شده بود ـ دوباره بر سر زبان‌ها بیفتد. کویتی‌پور که قطعه «ممد نبودی ببینی» را در روزهای پرافتخار حماسه آزادسازی خرمشهر خوانده بود و بعد از آن، نوحه‌های مختلفی مثل «عمه بابایم کجاست» از او پرمخاطب شده بود، چندی بعد از جنگ به استودیوخوانی روی آورد و قطعاتی را همراه با موسیقی اجرا کرد. او این روند را تا آن‌جا پیش برد که در گفت‌وگوهای متعدد، اعلام کرد از عنوان «حماسه‌خوان» به جای «مداح» برای او استفاده کنند. او این جمله را ۱۰ سال قبل در یکی از مصاحبه‌هایش با «رادیو فردا» ایستگاه رادیویی فارسی‌زبان تحت امر کنگره آمریکا بیان کرد.کویتی‌پور که روزی زنگ صدایش را مدیون و مرهون هم‌نفسی با شهدای دفاع مقدس می‌دانست و «هنگامه پیکاره» او، رشادت و دلاوری سربازان اسلام را یادآوری می‌کرد، حالا در این همخوانی تعجب‌آور می‌گوید: «حیف دیگه ورق برگشت دیگه نمی‌شه به عقب برگشت».به‌کار بردن این عبارات، اشاره به تغییراتی دارد که وقتی آن را کنار همخوانی با دختر ۱۳ ساله می‌گذاریم، معنایی غیر از اعتراض و انتقاد از آن استنباط می‌شود. کار عجیب کویتی‌پور، پشت کردن به اعتقادات گذشته‌اش فهم می‌شود؛ نه اعتراض به مشکلات اقتصادی امروز کشور. کویتی‌پور آیا فرمان را چرخانده است؟

سایت باشگاه خبرنگاران جوان؛ وابسته به صداوسیما نیز در همین باره نوشته است:  روز گذشته ویدئویی از غلامرضا کویتی‌پور، از مداحان پیشکسوت در فضای مجازی منتشر شد که حواشی زیادی در پی داشت. در این ویدئو کویتی‌پور با حضور در استودیو، به مناسبت روز دختر، آهنگی را خواند و به دختران ایران تقدیم کرد اما نکته جالب اینجا بود که یک دختر نوجوان او را در این آهنگ همراهی می‌کرد؛ موضوعی که مبنای ایجاد حواشی در فضای مجازی بود و واکنش برخی از کاربران را هم به همراه داشت. حرف اصلی کاربران این بود که کویتی‌پور با این هم‌خوانی، خاطره خوب قطعه «ممد نبودی ببینی» را که پس از شهادت شهید محمد جهان‌آرا بازخوانی کرده بود از بین برد. برخی هم نوشتند خوب شد ممد نبود و ندید که کویتی‌پور با دختران هم‌صدا می‌شود. تعدادی هم توقع نداشتند کویتی‌پور چنین کاری انجام دهد.

گفتنی است؛ میثم مطیعی مداح آئینی کشور نیز نسبت به این اقدام کویتی‌پور و پخش شدن فیلمش در فضای مجازی انتقاد تندی را در حساب توئیتری‌اش منتشر کرد. شاید پست او در داغ شدن هشتگ «غلام کویتی‌پور» تأثیر زیادی داشت.

البته مدتی پس از انتشار این ویدئو، یکی از خبرنگاران به مصاحبه مجازی با غلامرضا کویتی‌پور پرداخت و از او خواست تا درباره این کار توضیح دهد. کویتی‌پور در دفاع از خودش اعلام کرد که به دلیل زندگی در آپارتمان امکان گرم کردن و تمرین دادن به صدایش در خانه وجود ندارد و مجبور است برای این کار به استودیو برود.

او درباره هم‌خوانی‌اش با دختر ۱۳ ساله بیان کرد که این دختر در استودیو حضور نداشته است بلکه بخشی از صدای ضبط شده او برای کویتی‌پور پخش شده و او نیز این شعر را ادامه داده است؛ در ابتدا نیز متوجه ضبط این فیلم در هنگام خواندنش نبوده و توسط یکی از افراد حاضر در استودیو این ویدئو ضبط شده است.

این مداح دوران دفاع مقدس درباره محتوای سیاسی ترانه‌ای که اجرا کرده است توضیح داد: دغدغه من مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است؛ ما انقلاب کردیم که خواسته‌ها و نگاه‌های خودمان را بگوییم و حرفمان را بزنیم. من مانند مردم زندگی کرده‌ام و الان ۴ دهه است که از صدایم نان نخورده‌ام. مشکلات اقتصادی باعث شده است که در حاشیه تهران و اطراف شهریار خانه اجاره کنم. سیاسی و اهل جناح خاصی نیستم بلکه دغدغه مردم و جامعه را دارم.

غلامرضا کویتی‌پور درباره مخالفانش گفت: مخالفت علیه من همیشه و همه جا بوده است، ولی من معتقدم این کنایه‌ها را هم باید به فال نیک گرفت. حتی گاهی در جبهه زمانی که من با ۲۰ سال سن برای سرزمینم می‌خواندم با انگ مطربی اشک مرا در آوردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
France
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
1
6
زنده باد رزمندهٔ همهٔ دوران، همیشه با مردم، شما رزمیدید ولی قاضی منصوری ها،عیسی شریفی ها و... ...
راست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
3
0
آقای کویتی پور خودت رو گول میزنی یا مردم رو،ریش رو سه تیغه کردی و هم آواز یه دختر شدی،محتوای شعرتم اصلا اقتصادی نیست
در واقع خودت رو گم کردی،میخوای بقیه هم مثل خودت روح و ریشه شون رو گم کنن و سرگردان بشن،این مرام و آئین زشتیه در پیش گرفتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
3
0
سر پیری معرکه گیری اقای کویتی پور نکنه شما هم مث میخای فالور جم کنی اخه ای کار واسه چی تو خوب بود
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین