کد خبر: ۶۵۷۸۶۷
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

پایان تعطیلی کمیسیون ورزشکاران/ برگزاری انتخابات تا چند روز دیگر

انتخابات داخلی کمیسیون ورزشکاران قرار است تا چند روز دیگر برگزار شود تا پس از ماه ها تعطیلی، فعالیت این کمیسیون دوباره از سر گرفته شود.
آفتاب‌‌نیوز :

کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک از ماه‌ها پیش دچار اختلافات داخلی شد و در نهایت فعلا این کمیسیون به حالت تعطیل درآمده است. کمیته ملی المپیک تصمیم گرفت آیین‌نامه این کمیسیون را مورد بازنگری قرار دهد تا کار این کمیسیون با آیین‌نامه جدید از سر گرفته شود. از این رو نقطه نظرات IOC گرفته شد و اصلاحات جدید در هیات اجرایی هم به تصویب رسید.

مهمترین این اصلاحات 2 ساله شدن ریاست کمیسیون بجای یک سال و افزایش تعداد اعضا از 15 به 17 نفر است که البته دو نفر دیگر را خود رییس کمیته ملی المپیک انتخاب می کند. به نظر می رسد یکی از انتخاب های صالحی امیری از بانوان ورزشکار خواهد بود.

پایان تعطیلی کمیسیون ورزشکاران/ برگزاری انتخابات تا چند روز دیگر

کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک در گفتگو با ایسنا در مورد برگزاری انتخابات داخلی کمیسیون و پایان یافتن تعطیلی این کمیسیون مهم بیان کرد: دوره کاری اعضای کمیسیون چهار ساله است بنابراین انتخابات هم فقط برای انتخاب رییس و نایب رییس که دوره آنها به پایان رسیده است برگزار می شود. ان‌شاءالله تا چند روز آینده انتخابات را طبق آیین نامه تصویب شده در هیات اجرایی برگزار می کنیم و خانم طاهریان نایب رییس کمیته ملی المپیک هم متولی آن است.

او ادامه داد: پس از انتخاب رییس و نایب رییس، دبیر کمیسیون هم طبق آیین نامه توسط دبیرکل با مشورت های لازم انتخاب می شود.

سعیدی در پاسخ به این پرسش که گزینه خاصی را از الان مد نظر دارد یا خیر، گفت: اگر از کمیسیون فردی داوطلب باشد که کارهای اجرایی را انجام دهد و آشنایی به زبان انگلیسی هم داشته باشد از خود کمیسیون انتخاب می شود در غیر این صورت ممکن است یکی از کارکنان کمیته ملی المپیک را با مشورت های لازم، انتخاب کنیم.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه در آیین نامه عنوان شده که رییس کمیته ملی المپیک دو نفر جدید را باید از بین اعضای علی البدل یا کسانی که در انتخابات شرکت کرده بودند، انتخاب کند و یا محدودیتی در این مورد ندارد، تاکید کرد: در آیین نامه عنوان نشده که از کجا باید این دونفر انتخاب شوند و فقط قید شده است که دو نفر می توانند به انتخاب رییس کمیته ملی المپیک اضافه شوند و فقط باید شرایط لازم برای عضویت را داشته باشند.

به گزارش ایسنا، هیات اجرایی کمیته ملی المپیک نیز قرار است یکشنبه هفته آینده تشکیل جلسه دهد و در مورد کمیسیون هایی که دوره ریاست آنها به پایان رسیده است، تصمیم گیری شود. همچنین سید عبدی افتخاری رییس کمیسیون مدیریت و برنامه ریزی نیز گزارش تعیین شاخص های توزیع اعتبارات بین فدراسیون های المپیکی و نحوه جذب قهرمانان که پیشنهاد آن مطرح شده بود را ارائه می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین