کد خبر: ۶۵۷۹۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
گفت وگوی روحانی با وزیر راه و شهرسازی؛

روحانی: همه دستگاه‌ها موظف به همراهی در ساخت مسکن هستند

رییس جمهوری با تأکید بر ضرورت ایجاد تحرک حداکثری در ساخت و عرضه مسکن در سراسر کشور، گفت: همه دستگاه‌های دولتی و عمومی باید به هر نحو ممکن و به ویژه با در اختیار قرار دادن اراضی قابل استفاده برای ساخت مسکن، وزارت راه و شهرسازی را در مسیر ایجاد تحرک و رونق بیشتر در ساخت و ساز و سامان دادن به بازار مسکن یاری کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز جمعه در گفت وگو با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، توجه بیشتر به ساخت و ساز در حریم و حومه کلانشهرها را مورد تأکید قرار داد و دستور داد؛ برای تکمیل پروژه‌های مسکونی نیمه تمام، از جمله برج‌های مسکونی که سال‌هاست در منطقه ۲۲ شهرداری تهران نیمه تمام رها شده، با مدیریت وزیر راه و شهرسازی مهلت زمانی محدودی مقرر شود.

وی تأکید کرد: همچنین برای تکمیل پروژه‌های مشابه دیگر در سراسر کشور، برنامه زمانی تعیین شده و در صورت لزوم با مراجع قضایی نیز در این زمینه رایزنی و هماهنگی شود تا واحدهای مسکونی این پروژه‌ها هرچه سریع‌تر تکمیل و به اعضا و متقاضیان و افراد واجد شرایط واگذار شود.

روحانی: همه دستگاه‌ها موظف به همراهی در ساخت مسکن هستند

روحانی با اشاره به اینکه متأسفانه در سال‌های اخیر پیشرفت قابل انتظار در بازسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری حاصل نشده، اظهار کرد: ضرورت دارد از زمین‌های دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و عمومی برای رونق ساخت و ساز و احیای بافت‌های فرسوده، به ویژه در مناطق مرکزی شهرها استفاده شود و همه بخش‌ها باید وزارت مسکن را در این زمینه همراهی و کمک کنند.

وزیر راه و شهرسازی نیز در این گفت وگو، از پیش‌بینی ساز وکارهای لازم برای مشارکت حداکثری مردم در ساخت وساز واحدهای مسکونی گزارشی ارائه کرد که به موجب آن، در اکثر قریب به اتفاق شهرهای کوچک و متوسط، اراضی دولتی پیش‌بینی شده، در اختیار مردم واجد شرایط که در سامانه اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، قرار خواهد گرفت.

در همین راستا با ابلاغ دستور اخیر ریاست جمهوری که به منظور ایجاد گشایش در ساخت وساز شهرک‌های مسکونی در حریم شهرها صادر شده و به تصویب شورای‌عالی شهرسازی و معماری نیز رسیده است، زمینه گسترش عرضه زمین و توسعه ساخت و ساز مسکن در محدوده حریم شهرها فراهم می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
0
یک شبه مسکن بسازید شما نبودید که مسکن مهر را مسخره میکردید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین