کد خبر: ۶۵۸۰۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

با پولی که چندسال پیش می‌شد خانه خرید حالا باید خانه اجاره کرد!

رئیس اتحادیه املاک کرج با بیان اینکه هزینه اجاره خانه برای مستأجران در کرج به شدت بالا رفته است گفت: در حال حاضر رهن کامل یک خانه ۶۰ متری در یک منطقه معمولی کرج ۱۵۰ میلیون تومان هزینه دارد.
با پولی که چندسال پیش می‌شد خانه خرید حالا باید خانه اجاره کرد!
آفتاب‌‌نیوز :

محمد قمی با اشاره به رکود در بازار خرید و فروش مسکن گفت: در حال حاضر معامله زیادی در بازار مسکن صورت نمی‌گیرد.

قمی در خصوص وضعیت اجاره و رهن هم گفت: با توجه به پایان تمدید دو ماهه قراردادهای سال پیش، از این ماه احتمالاً شاهد افزایش درخواست‌ها برای اجاره و معاملات مربوط به رهن و اجاره مسکن خواهیم بود.

وی ادامه داد: متأسفانه با توجه به اینکه قانونی برای تعیین هزینه اجاره و رهن مسکن وجود ندارد و همه چیز به توافق مالک و مستأجر وابسته است، بسیاری از مالکان هر طور که توان دارند هزینه را افزایش داده‌اند.

رئیس اتحادیه املاک کرج خاطرنشان کرد: وعده‌های زیادی برای تعیین هزینه رهن و اجاره داده شد اما هیچکدام عملی نشده است و این آشفتگی در بازار اجاره همچنان وجود دارد.

وی اظهار کرد: در چنین شرایطی اجاره خانه در برخی مناطق کرج حداقل ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است البته در برخی مناطق شاهد افزایش ۵۰ تا ۹۰ درصدی و حتی بیشتر هم هستیم؛ وضعیت اجاره خانه آنقدر بالا رفته که حتماً باید چاره‌اندیشی و برای آن نرخ مشخص گذاشته شود.

قمی افزود: به طور کلی می‌توان برآورد کرد که رهن کامل خانه‌ای ۶۰ متری در یک منطقه متوسط کرج ۱۵۰ میلیون تومان هزینه دارد، اگر وضعیت منطقه کمی بهتر باشد این هزینه تا ۳۰۰ میلیون تومان هم خواهد بود البته در مهرشهر خانه‌هایی وجود دارد که در حال حاضر رهن آن تا ۷۰۰ میلیون تومان هم نرخ گذاری شده است.

رئیس اتحادیه املاک کرج تصریح کرد: اگر دستگاه‌های نظارتی وارد موضوع مسکن شوند، خانه‌های خالی شناسایی و بر آن مالیات بسته شود، انبوه‌سازی صورت بگیرد و عرضه مسکن بالا برود آن موقع می‌توان نسبت به سر و سامان بازار مسکن و اجاره امیدوار بود.

وی در خصوص مباحثی که اخیراً در خصوص پشت بام خوابی و اجاره یک واحد مسکونی توسط دو خانوار مطرح شده است هم گفت: ما تاکنون گزارشی از پشت بام خوابی و اجاره یک واحد توسط دو خانوار در کرج نداشته‌ایم، البته اجاره یک واحد توسط دو یا چند خانوار در میان اتباع خارجی از قبل وجود داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
1
خجالت هم خوب چیزی هست این هم شد کشور داری
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین