کد خبر: ۶۵۸۰۸۹
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶

سندرز: اولویت ترامپ لغو پوشش سلامت میلیون‌ها آمریکایی است!

سناتور برنی سندرز با انتقاد از تلاش ترامپ برای لغو قانون "اوباماکر" تاکید کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا به جای افزایش پوشش خدمات درمانی در بحبوحه کرونا، به لغو پوشش سلامت میلیون‌ها آمریکایی مبادرت کرده است.
سندرز: اولویت ترامپ لغو پوشش سلامت میلیون‌ها آمریکایی است!
آفتاب‌‌نیوز :

سناتور برنی سندرز در توییت‌هایی نوشت: لازم است ما بودجه نظامی خودمان را ۱۰ درصد کاهش دهیم و این پول را در نیازهای انسانی سرمایه‌گذاری کنیم.

او همچنین نوشت: میلیون‌ها آمریکایی شغل و بیمه درمانی خودشان را از دست داده‌اند. ما باید برنامه ملی بیمه اجتماعی در آمریکا را به گونه‌ای تقویت کنیم که تمام هزینه‌های پیش‌بینی نشده مراقبت‌های بهداشتی را پوشش دهد. ترامپ در عوض در دوران پاندمی کرونا تصمیم گرفت تا لغو پوشش سلامت میلیون‌ها آمریکایی را در اولویت قرار دهد!

این اظهارات سناتور سندرز پس از آن مطرح می‌شود که دولت ترامپ از دادگاه عالی آمریکا خواست تا کلیت قانون بیمه بهداشت و درمان دوران باراک اوباما موسوم به "اوباماکر " را بی‌اعتبار اعلام کند.

نوئل فرانسیسکو، از وکلای دولت آمریکا در سندی استدلال کرد که قانون بیمه بهداشت و درمان دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا بعد از آنکه کنگره قبلی این کشور (تحت کنترل جمهوری‌خواهان) بخش‌هایی از این قانون را لغو کرد، بی‌اعتبار شده است.

این قانون دولت اوباما میلیون‌ها دلار را به یک شبکه بیمه بهداشت و درمان اختصاص داد و تبدیل به یکی از مناقشه‌های سیاسی دولتش شد. فرانسیسکو که از مسئولان ارشد وزارت دادگستری آمریکاست، تاکید کرد: کنگره سال ۲۰۱۷ آمریکا هیچ نیتی برای آنکه باقیمانده‌های قانون اوباماکر در غیاب سه بند اصلی آن همچنان برقرار باشد، نشان نداد. تحلیل‌های بیشتری لازم نیست، به مجرد بی‌اعتبار شدن سه بند اصلی، مابقی قانون اوباماکر دیگر نمی‌تواند برقرار باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین