کد خبر: ۶۵۸۱۳۷
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱

در ساماندهی شبکه های اجتماعی کند عمل کرده ایم

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان گفت: پیشگیری از جرم یکی از رسالت‌های قوه قضائیه است ولی این دستگاه همه ابزارهای لازم را در اختیار ندارد و بر همین اساس لازم است همه ارگان‌های مربوط نیز تعامل و مشارکت داشته باشند.
در ساماندهی شبکه های اجتماعی کند عمل کرده ایم
آفتاب‌‌نیوز :

روح‌الله دهقانی، امروز (شنبه، ۷ تیر)، اظهار کرد: مهمترین رکن سلامت هر دستگاه، نیروی انسانی آن است و مدیریت جدید قوه قضائیه نشان داده است که در این مسیر حتی با زیر مجموعه خود تعارف ندارد.

وی افزود: قضاوت کار سنگینی است و همکاران ما با تعداد و تنوع بالایی از پرونده‌ها روبرو هستند به طوری که ماهانه شش هزار پرونده توسط قضات کاشان بررسی می‌شود.

دادستان کاشان تصریح کرد: در صورت همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها می توانیم کاشان را به عنوان شهر موفق و نمونه در پیشگیری از جرم معرفی کنیم که رسانه ها می توانند در خصوص پیشگیری از جرم کمک شایانی به قوه قضاییه داشته باشد و از اصحاب رسانه برای تحقق آن، درخواست همکاری داریم.

دهقانی تاکید کرد: جرم های فضای مجازی بر جرایم حقیقی غلبه می کند و بستری برای افزایش سایر جرم ها شده است و تا زمانی که شبکه اینترنت ملی راه اندازی نشود و عزمی برای رفع این مشکلات نداشته باشیم نمی توانیم موفق شویم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان گفت: درحالی که دشمنان برای افقهای دور برنامه ریزی می کنند اما حرکت ما برای ساماندهی شبکه های اجتماعی کند است و نیازمند وفاق جمعی مردم و مسئولان است.

دهقانی افزود: در شش ماهه دوم سال گذشته ۳۳هزار و ۲۶۲ پرونده به دادسرای کاشان وارد شد که ۳۴ هزار و ۳۸۹ پرونده مختومه شد که عملکرد دادسرا مثبت یک هزار و ۱۲۷ بوده است. همچنین ورودی سه ماه اول امسال ۱۳هزار و ۳۱۸ پرونده بود که در مقابل ۱۳ هزار و ۶۱۷ پرونده ختم دادرسی شده که ۲۹۹ پرونده از دوره قبل بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب کاشان تصریح کرد: بیشترین پرونده‌های جرائم غیرعمد، مربوط به حادثه های رانندگی است که عمده آن، مربوط به گروه سنی جوانان و قشر فعال جامعه است. هر چند که زیرساختها مشکل دارد اما مردم باید به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه بیشتری داشته باشند.

وی در مورد بیشترین جرائم عمدی در کاشان گفت: براساس پرونده های موجود جرم های سرقت، ضرب و جرح، توهین، تهدید، افترا و تحصیل مال نامشروع بیشترین جرائم عمدی در این شهرستان بوده است .

دهقانی افزود: حدود ۷۲ درصد از زندانیان کاشان تحصیلات کمتر از دیپلم دارند که نشان می‌دهد هرچه میزان تحصیلات شهروندان بالاتر باشد، میزان جرم در جامعه کمتر می‌شود، بنابراین اشتغال و مهارت آموزی از جمله برنامه هایی است که در ندامتگاه کاشان پیگیری می شود.

وی گفت: کاهش جمعیت کیفری از جمله سیاست های نظام قضایی است و با وجود تنوع جرم و افزایش جمعیت، اما در منطقه کاشان، به علت مجازات جایگزین حبس، جمعیت کیفری و زندانیان کاهش یافته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان گفت: از اصحاب رسانه درخواست داریم اخبار منتشر شده با اطلاعات کافی باشد و اهالی رسانه نیز باید عادلانه قلم بزنند و و اخبار را نیز بی طرفانه منتشر کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین