کد خبر: ۶۵۸۲۹۸
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲

هوک در ابوظبی چه می‌کند؟

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که عضو تیم به اصطلاح «معامله قرن» هم هست، در سفر به امارات متحده عربی مدعی شد تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران باید پایان یابد و جهان نباید تهدیدهای ایران را جدی بگیرد.
هوک در ابوظبی چه می‌کند؟
آفتاب‌‌نیوز :

برایان هوک این ادعاها را در گفت‌وگو با خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس مطرح کرده و افزوده است: تحریم تسلیحات سازمان ملل متحد علیه ایران باید در جای خود باقی بماند تا مانع از تبدیل شدن آن به معامله‌گر تسلیحاتی برای رژیم‌های سرکش و سازمان‌های تروریستی در سراسر جهان شود.

البته هوک در این ادعای ساختگی خود اشاره نکرده است بزرگترین فروشنده سلاح در جهان کدام کشور است و تسلیحات در اختیار تروریست‌های خودساخته‌ای همچون القاعده و داعش، از کجا تامین شده‌اند.

وی با این ادعا که جهان باید تهدیدهای ایران را که «تاکتیک مافیایی» خواند، برای تلافی در صورت تمدید تحریم تسلیحاتی در مهر ماه نادیده بگیرد، اضافه کرد: اگر ما به انقضای این ممنوعیت اجازه دهیم، آنچه که ایران در تاریکی انجام می‌داده است، به صورت علنی و در روشنی روز انجام خواهد داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در هجدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷، به طور یکجانبه و برخلاف مقررات بین‌المللی و توافق انجام شده، به مشارکت این رژیم در برجام پایان داد و اعلام کرد تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران در شدیدترین شکل به اجرا در خواهد آمد تا اینگونه بحران ساختگی آمریکا را بار دیگر ادامه دهد.

اما جمهوری اسلامی با اتخاذ استراتژی درست، کوشید تا این توافق را سرپا نگهدارد و در همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سایر اعضای باقی‌مانده در چارچوب این توافق اقدام کرد.

حال که نفس‌های دولت ترامپ به شماره افتاده و ماه‌های آخر خود را سپری می‌کند به دنبال آن افتاده تا به هر شکل ممکن، برجام را از بین ببرد تا در صورت شکست در انتخابات، دولت بعدی نتواند به آن بازگردد.

از این رو به دنبال آن است ممنوعیت تسلیحاتی ایران که در ۲۷ مهرماه به پایان می‌رسد را برای مدت نامحدودی تمدید کند. هرچند که در گام نخست، هوک در دیدار با اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به در بسته خورد و هیچ یک از آنها با روند پیشنهادی آمریکا موافقت نکردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین