کد خبر: ۶۵۸۳۰۷
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹

مخالفت ژاپن با الحاق کره جنوبی به گروه هفت

خبرگزاری کیودو گزارش کرد که ژاپن با ایده دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای پیوستن کره جنوبی به گروه هفت مخالفت کرده است.
مخالفت ژاپن با الحاق کره جنوبی به گروه هفت
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش این خبرگزاری، ترامپ ایده پیوستن کره جنوبی در کنار استرالیا، هند و روسیه به این گروه را در اواخر ماه می اعلام کرد توکیو پس از آن مخالفت خود را با این اقدام به اطلاع آمریکا رسانده است.

آمریکا، انگلستان، فرانسه، کانادا، آلمان، ژاپن و ایتالیا اعضای این گروه هستند اما ترامپ بر این باور است که این گروه برای مقابله با شرایط فعلی جهان باید وسعت پیدا کند و اعضای آن افزایش یابد.

کیودو می افزاید که توکیو خیلی زود مخالفتش را به دلایل مختلف از جمله مسایل مرتبط با کره جنوبی و چین و کره شمالی به اطلاع آمریکا رسانده و واشنگتن تاکید کرده است که به این موضوع به وقتش رسیدگی خواهد کرد.

«توشیمیتسو موته گی» وزیر خارجه ژاپن در یک برنامه تلویزیونی گفته است که در شرایط فعلی اجماعی وجود دارد مبنی بر اینکه گروه هفت باید با همین اعضا و در چارچوب فعلی باقی بماند.

از منابع آگاه در وزارت خارجه کره جنوبی اعلام شده است هر مساله ای در ارتباط با پیوستن این کشور به گروه هفت باید میان اعضای آن گروه مورد رایزنی قرار بگیرد و آمریکا هم در حال بررسی موضوع است.

«سونگ یونگ گیل» از نمایندگان حزب حاکم دموکراتیک می گوید که اقدامات «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن و نگاه منفی وی به کره جنوبی باعث تاسف است او برای ارتقای جایگاه خود تحرکات ضد کره ای انجام می دهد.

قرار است این بار آمریکا میزبان نشست گروه هفت باشد و کره جنوبی برای حضور در این اجلاس اعلام آمادگی کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین