کد خبر: ۶۵۸۳۷۳
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۷

استاندار: مجوزی برای اعمال محدودیت در شهرهای قرمز خوزستان اتخاذ نشده است

استاندار خوزستان گفت: پیشنهاداتی برای اعمال محدودیت در شهرهای قرمز به ستاد ملی کرونا داده شده‌ که اگر مجوز لازم داده شود این محدودیت‌ها اعمال می‌شوندولی تا این لحظه مجوزی برای محدودیت یا تعطیلی صادر نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :

غلامرضا شریعتی عصر یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری ناشی از ویروس کرونا در اداره کل مدیریت بحران خوزستان اظهار داشت: تعداد مراجعان به مراکز ۱۶ ساعته و بیماران سرپایی استان کاهش داشته ولی تعداد بستری‌ها ثابت و شیب آن بسیار کند است.

وی با اشاره به اینکه فشار زیادی روی پزشکان، پرستاران و کادر درمانی استان وجود دارد بیان کرد: باید تلاش کنیم علاوه بر کاهش مراجعه، بستری ها هم رو به کاهش برود و مبتلایان نیازمند به بستری کم شوند که لازمه این امر ابتلای کمتر است برای همین امیدواریم با کاهش مراجعان در یک تا ۲ هفته بعد میزان بستری‌ها رو به کاهش برود.

استاندار: مجوزی برای اعمال محدودیت در شهرهای قرمز خوزستان اتخاذ نشده است

استاندار خوزستان بیان کرد: رعایت فاصله اجتماعی، شرکت نکردن در مراسم ترحیم و عروسی باید مورد توجه جدی مردم قرار گیرد چراکه هنوز این احتیاط ها در بسیاری از مناطق رعایت نمی‌شود.

اجازه خاکسپاری به مراسم ترحیم با بیش از ۱۰ نفر داده نمی‌شود

وی تاکید کرد: فرمانداران نسبت به برگزاری مراسم ترحیم اقدام های جدی داشته باشند و بازماندگان هم باید متعهد شوند که حداکثر تا ۱۰ نفر با فاصله اجتماعی در مراسم خاکسپاری حضور یابند در غیر این صورت اجازه خاکسپاری داده نمی شود.

شریعتی ادامه داد: هنوز وضعیت ۹ شهر استان از لحاظ شیوع کرونا قرمز است و باید تلاش کنیم وضعیت این شهرها بهبود یابد.

وی گفت: در حال حاضر ۶ هفته است که این وضعیت قرمز در خوزستان ادامه داشته است و این وضعیت به سمت طولانی شدن در حال پیشروی است.

وی خاطرنشان کرد: باید تمهیداتی که دانشگاه اندیشیده است از سوی فرمانداران، بخشداران و دهیاران به طور جدی عملیاتی شوند تا بتوانیم شرایط را از وضعیت فعلی خارج کرده و بهبود ببخشیم.

بسیاری از شهرهای نارنجی خوزستان زرد شدند

استاندار خوزستان افزود: البته الان بسیاری از شهرهای استان که وضعیت نارنجی داشتند به وضعیت زرد تبدیل شده اند و شرایط آن‌ها بهتر شده ولی وضع برخی از شهرها به دلیل عدم رعایت مسایل بهداشتی قرمز مانده است و لازم است همه دست به دست هم دهیم تا بر این شرایط فائق آییم.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت بیماری در استان کتابخانه‌ها، مراکز فرهنگی و سینماها همچنان تعطیل هستند.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

خوزستان دربحث شیوع بیماری کرونا از یک ماه پیش در وضعیت قرمز قرار گرفته است و در روزهای اخیر تعداد مبتلایان این استان به نحو چشمگیری افزایش یافته است.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بالا رفتن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان را ناشی از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف، مردم و ادارات و همچنین افزایش بیماریابی عنوان کرده‌اند.

پیشتر شهرستان های اندیمشک، آبادان، امیدیه،بندرماهشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر، مسجدسلیمان به عنوان شهرهای قرمز اعلام شد.

همچنین شهرستان های بهبهان، خرمشهر، شادگان، کارون، گتوند نارنجی و شهرستانهای اهواز، آغاجاری، اندیکا، ایذه، باغملک، حمیدیه، باوی، دشت آزادگان، رامشیر، لالی، هفتکل، هندیجان، هویزه زرد اعلام شدند.

هیچ شهری در خوزستان وضعیت سفید ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین