کد خبر: ۶۵۸۴۵۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
دومین جلسه رسیدگی به پرونده شرکت عظیم خودرو

قرارداد ترکمنچای شرکت عظیم خودرو با مشتریان/ استخدام منشی با حقوق ۸ میلیونی برای فحش دادن!

دومین جلسه رسیدگی به پرونده شرکت عظیم خودرو در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان تهران ریاست قاضی کاشانکی برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :

دومین جلسه رسیدگی به پرونده شرکت عظیم خودرو در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان تهران ریاست قاضی کاشانکی برگزار شد.

در این جلسه قاضی کاشانکی با بیان اینکه پرونده مربوط به عظیم خودرو در حال رسیدگی است، تذکر داد: نشانی شکات، نشانی قانونی آن‌ها محسوب می‌شود و در صورت تغییر نشانی باید آن را اعلام کنند.

قرارداد ترکمنچای شرکت عظیم خودرو با مشتریان/ استخدام منشی با حقوق ۸ میلیونی برای فحش دادن!

در ادامه قاضی از شکات این پرونده خواست که در جایگاه قرار بگیرد.

یکی از شکات با حضور در جایگاه ضمن مطرح کردن شکایت خود گفت: ما می‌خواهیم به پولمان برسیم.

یکی دیگر از شکات گفت: اگر همان موقع ماشین را به من می‌دادند من متضرر نمی‌شدم.

وکیل یکی از شکات که به خرید سورنتو اقدام کرده بود، عنوان کرد: عظیمی در صحبت هایش به من می‌گفت نرخ را ده تا صد برابر هم می‌کردم باز هم خرید می‌کردند.

وی ادامه داد: او پشتوانه مالی و ارثیه پدری نداشت فقط با تبلیغ و پول‌های مردم این کار را کرد. من به او گفتم آنچه را که انجام می‌دهی جرم کلاهبرداری است، ولی فرد از ضعف مردم سوء استفاده کرد. عظیم خودرو بهترین ساختمان‌های شهر را اجاره کرده بود و ماهی ۸ میلیون به منشی‌ها حقوق می‌داد و هنگامیکه شکات به منشی‌ها فحش می‌دادند او می‌گفت ماهی ۸ میلیون به شما می‌دهم که فحش بخورید. او تبلیغات گسترده و اجاره‌های کلان و حقوق‌های کلان می‌داد.

این بخش از اظهارات این فرد با تشویق شکات همراه شد.

در ادامه یکی دیگر از شکات در جایگاه قرار گرفت و گفت: هیچ تولیدی در این شرکت در کار نیست و تمام اقدامات انجام شده کلاهبرداری است که از اول برنامه ریزی شده است.

وی افزود: قرارداد من ١٨٠ میلیون تومانی بود چرا باید امروز ٤٤٠ میلیون پول دهم؟

دیگر شاکی پرونده عظیم خودرو افزود: شیوه بازاریابی به گونه‌ای بود که نمی‌دانستیم پشت این سناریوی بازاریابی چه چیزی وجود دارد؛ من قراردادی امضا کردم که به نوعی قراداد ترکمنچای است.

وی افزود: زمانی که شرکت دچار مشکل شد بنده گفتم تکلیف خودرو‌های وارداتی چه می‌شود که به من گفتند در حال پیگری هستیم؛ حتی من خواستم پولم را بگیرم، ولی قبول نکردند.

شاکی گفت: عظیمی باید پاسخگو باشد. چرا با مال مردم بازی می‌کنید؟

در ادامه شاکی دیگری در جایگاه قرار گرفت و افزود: بنده تحت تاثیر تلفن‌های مداوم و تبلیغات در اینستاگرام قرار گرفتم.

وی گفت: من دوبار انصراف دادم و خواستم پولم را پس دهند، بعد از دو ماه قرار بود پولم را کامل می‌بدهند، اما هیچ پولی پرداخت نشد و همه حرف‌ها دروغ بود، لذا من اشد مجازات را برای متهمان می‌خواهم.

یکی دیگر از شاکیان پرونده بیان کرد: من سه خودرو از شرکت عظیم خودرو خریداری کردم که بعد از یک هفته بررسی به اشکال کار آن پی بردم. به مرور با گرفتن وکیل و اشراف به پرونده و کیفرخواست به کلاهبرداری وی (متهم عظیمی) بیشتر و عمیق‌تر پی بردیم.

وی ضمن قرائت نامه‌ای که توسط تعدادی از شکات به امضا رسیده بود گفت: علی رغم نداشتن مجوزات قانونی توسط شرکت عظیم خودرو به همه مشتریان اعلام کردند که همه مجوزات را دارند.

وی ادامه داد: شرکت پارسیان عظیم خودرو هیچ مجوزی نداشته و علیرغم نداشتن گواهی فعالیت مجوز قانونی، عظیم خودرو به همه مشتریان اعلام کرد که همه مجوزات را دارد.

در این بخش از جلسه دادگاه متهم عظیمی به اظهارات شکات واکنش نشان داد که رییس دادگاه خطاب به وی گفت: شما موارد را یادداشت کنید و در هر زمان که به شما فرصت دادیم می‌توانید صحبت کنید.

شاکی در ادامه عنوان کرد: عوامل شرکت عظیم خودرو دائما جوسازی می‌کردند و می‌گفتند قرار است شنبه قیمت‌ها بالا برود.

وی بیان کرد: عوامل فروش نیز همه یک صدا و آموزش دیده بودند و به مشتریان خودرو‌های تولیدی اعلام می‌کردند که قطعات خریداری شده و در گمرک موجود است. برای مثال مسئول یکی از شعبات به من گفت که قطعات موجود است و تمامی عوامل عظیم خودرو به تمامی مشتریان اعلام کردند که قیمت‌های مندرج قطعی بوده است.

این شاکی ادامه داد: انجام مانور‌های تبلیغی موجب فریب مشتریان شده است و تقاضای محکومیت متهمان و تعیین اشد مجازات برای آن‌ها را دارم.

یکی از شکات گفت: دستگاه قضا در فصل مدیریتی جدید این ظرفیت را دارد که حقوق مالباختگان را احقاق کند.

شاکی دیگری که خودروی اسپورتیج ثبت نام کرده بود در جایگاه، شکایات خود را مطرح کرد و گفت: ۲۰۰ میلیون گرفتند و جدول قیمت داشتند. هنگامی که برای خودرو به شرکت مراجعه کردم؛ گفتند همان روزی که ثبت نام کردید ثبت سفارش در کشور عمان شده است و همان موقع پول شما به دلار تبدیل شده است و نگران پول و خودرو نباشید و خودرو را تحویل خواهید گرفت.

وی گفت: ما به شما آقای قاضی پناه آورده ایم. خواهش می‌کنم تسریع بفرمایید و رای را صادر کنید.

صحبت‌های این شاکی نیز با تشویق شکات همراه شد.

شاکی دیگری در جایگاه قرار گرفت و گفت: جناب آقای قاضی چندین مطلب را شکات و وکیل گفته اند. سال ۹۷ خودرویی با مبلغ ۱۱۵ میلیون ثبت نام کردم که قرار بود اول اسفند تحویل داده شود. پس از مدتی از وزارت صمت پرس و جو کردم و متوجه شدم این شرکت کلاهبردار است و انصراف دادم؛ اما قبول نکردند و خواستم پولم را بدهند، گفتند انصراف بده و پولت را بگیر؛ انصراف دادم، اما پولم را ندادند.

وی افزود: گفتند پولتان را بروزرسانی می‌کنیم، ولی روزی که تولید شروع شد زیر همه چیز زدند و قیمت دادند و الان ۴۴۰ میلیون تومان از بچه‌ها پول می‌گیرند. می‌گوییم تولید باشد و این قبول است، اما با چه قیمتی؟ من آن زمان نصف پول را پرداخت کرده ام. دوسال است به شرکت می‌روم. من زندگی ام را باخته ام. با شماره ناشناس تماس می‌گیرند و من را تهدید می‌کنند.

متهم با صدای بلند از آن سوی دادگاه شروع به صحبت کرد که شاکی گفت: من با تو کار ندارم؛ با قاضی صحبت می‌کنم.

صحبت‌های این شاکی نیز با تشویق شکات همراه شد.

قاضی خطاب به شکات عنوان کرد: ما در اینجا شما را دعوت کردیم و جلسات را برگزار می‌کنیم و رسیدگی‌ها انجام می‌شود؛ در این جلسه تعدادی از شکات دعوت شده اند و همچنین در جلسات بعد هم صحبت‌های شکات را می‌شنویم، بعد از تمام شدن شکات نوبت به متهم می‌رسد که رسیدگی‌ها انجام می‌شود و در نهایت تصمیم می‌گیریم و رای صادر می‌شود.

شاکی دیگری گفت: در سال ۹۶ نسبت به ثبت نام خودروی وارداتی را داشتم که کاشف به عمل آمد که ۲۱ برج آذر ثبت سفارش خودروی وارداتی کلا کنسل است؛ یعنی به ترفند کلاهبرداری و زبان بازی منشی‌های دفتر فروش نسبت به اخذ مبالغ هنگفت از بنده حقیر به مبلغ ۱۶۵ میلیون اقدام شده است. در جدول قیمت اپتیما ۱۹۵ میلیون بوده که ۸۵ درصد قیمت خودرو را پرداخت کرده ام. تیرماه متوجه کلاهبرداری شدم، چندین بار جهت کنسل کردن مراجعه کردم که گفتند نگران نباشید. خودروی شما وارداتی است و ۱۵ هزار دستگاه وارد گمرک شده است.

وی افزود: آقای قاضی ما در اینجا بازنشسته و درد‌مند داریم و کسانی که مقروض برای ثبت نام هستند.. در دعوت نامه‌های قبلی گفتند اپتیما وارد نمی‌شود و باید خودرو را تغییر دهید و درخواست شما چیست؟ چه خودرویی را می‌خواهید که برایتان تامین کنیم و من خودرو لیفان درخواست کردم و گفتم ضرر هم کردم ایرادی ندارد. گفتند، چون قیمت خودرو از پول واریزی شما کمتر است؛ نمی‌شود و باید خودرویی در حد ۳۰۰ میلیون بردارید.

شاکی گفت: متاسفم برای خودم و کسانی که فریب این ریاکار را خوردیم. دغدغه ما این شده است که این پول چه زمانی باز می‌گردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
کلید ساز
|
Sweden
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
0
11
اگر در یک کشور دموکراتیک فقط برای یکبار چنین کلاهبرداریهائی اتفاق می افتاد نه فقط کلاهبرداران بلکه متقاضیان نیز از طرف مردم محاکمه می شدند که چرا به بروز و ظهور کلاهبرداری کمک کرده اید؟!
پاسخ ها
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
در کشور دموکراتیک انسانهایی با روحیات دموکراتیک زندگی میکنن . اینجا در ایران و در ساختار اجتماعیش پدر خانواده روحیاتی دیکتاتوری دارد و اصلا نمیدونن دموکراسی خوردنیه یا پوشیدنی و فقط اسمشو شنیدن وی هیچ گاه به خاطر رسیدن به دموکراسی احساس مسئولیت نکردند . اگر اینچنین بود بله ولی با اینچنینی که شما مثال میزنی ما فرسنگها فاصله داریم
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
0
8
در تیتر نوشته "فحش دادن" ولی در متن نوشته "فحش خوردن"
این طرز عوامقریبی واقعا تاسف باره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
0
2
فسادانباشته و لجام گسیخته دراکثرشرکت های خودروسازی داخلی.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین