کد خبر: ۶۵۸۴۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰

سردار حاجی زاده: جوانان ایرانی توان تولید ۱۰۰ درصدی قطعات خودرو را دارند

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید براینکه، در بحث توجه به تولیدات داخلی و بومی‌سازی در داخل کشور بین همه مسوولان اجماع وجود دارد، گفت: جوانان ایران از توان تولید ۱۰۰ درصدی قطعات خودرو برخوردارند.
سردار حاجی زاده: جوانان ایرانی توان تولید ۱۰۰ درصدی قطعات خودرو را دارند
آفتاب‌‌نیوز :

سردار امیرعلی حاجی زاده بعد از ظهر دوشنبه در نشست راهبردی جهش تولید علم و صنعت در گام دوم انقلاب در محل دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه، همه باید برای رسیدن به نقطه مطلوب در صنعت خودروسازی به صورت پلکانی حرکت کنیم، اظهار داشت: ابتدا باید از وابستگی رها شویم و در مرحله بعد به کیفی سازی و ارزان‌سازی برسیم.

وی ادامه داد: در بحث توجه به توان داخلی و بومی‌سازی در داخل کشور اجماع وجود دارد و اکنون همه به این نتیجه رسیده‌اند و آن را قبول دارند.

حاجی زاده تصریح کرد: نقشه راه رسیدن به خودروسازی مطلوب بسیار مهم است. جلسه‌ای خدمت مقام معظم رهبری بودیم ایشان فرمودند که فرماندهان همه کارهای خوب را نباید انجام دهند، بلکه باید کارهای خوب اولویت‌دار را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه باید سیاست حرکت پلکانی در حرکت به نقطه مطلوب خودروسازی را دنبال کنیم، گفت: وضعیت نامطلوب خودروسازی و نقص قطعه در سال‌های گذشته هنوز یادمان نرفته است. از وابستگی باید رها شویم و در مرحله بعد به کیفی سازی و ارزان سازی برسیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: در حال حاضر شاید اولویت‌ ما شروع یک پلتفرم جدید نباشد، اما همین الان که خودرو را تولید می‌کنیم شاید در برخی قطعات مشکل داشته باشد که این مشکلات باید رفع شود.

وی اظهار داشت: سال گذشته صدا وسیما گزارشی منتشر کرد که در آن تعداد زیادی خودرو نقص قطعات داشته اند، اما حالا شاهد نقص قطعات در خودروها نیستیم. ‌

حاجی زاده با تاکید بر اینکه فرماندهی و محور اصلی این کار وزارت صمت و خودروسازان هستند، گفت: باید کار میان شرکت‌های اقماری، دانش‌بنیان و ... تقسیم شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: اگر کارهای قبلی در بخش خودرو با دانشگاه به نتیجه نرسیده به این دلیل است که قرارداد وجود نداشته است. در صورتی که اگر این اقدام انجام شود، سریعا به نتیجه می‌رسیم و حتی می‌توانیم به نقطه‌ای برسیم که از صادرات خودرو ارزآوری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ما باید ۱۰۰ درصد قطعات خودرو را تولید کنیم و از وابستگی جدا شویم که این پتانسیل در دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و قشر جوان کشور وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
0
0
درود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین