کد خبر: ۶۵۸۵۱۱
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵

لاوروف: هنوز زمان باز شدن مرزهای روسیه معلوم نیست

وزیر امور خارجه روسیه در تشریح فعالیت وزارتخانه متبوع خود در شرایط شیوع بیماری کرونا، اعلام کرد: هنوز زمان باز شدن مرزهای روسیه بر روی دیگر کشورها مشخص نیست.
آفتاب‌‌نیوز :

سرگئی لاوروف روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشاتودی که در برنامه ای به نام «اپیدمی» پخش شد، توضیح بیشتری در این خصوص نداد اما گفت که حدود ۴۰ نفر از کارکنان دستگاه مرکزی وزارت خارجه روسیه و شعبه های آن در مناطق روسیه به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

وی افزود: اکثر بیماران به بیماری در حالت نه چندان سخت مبتلا شده اند و یک نفر نیز جان باخته است. او ۶۲ سال سن داشت و همسرش در فوریت های پزشکی کار می کرد و به نظر می رسد حامل ویروس کرونا بدون نشانه های آن بود.

لاوروف: هنوز زمان باز شدن مرزهای روسیه معلوم نیست

لاوروف خاطرنشان کرد که وزارت امور خارجه روسیه اکیدا توصیه های سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه و اداره بهداشت شهر مسکو را رعایت می کند.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: اگر این بیماری ۱۰ سال پیش در چنین ابعادی شیوع می یافت به احتمال زیاد ما در وضعیت به مراتب دشوارتری ازنظر فعالیت وزارتخانه قرار می گرفتیم.

وی افزود: همینک این وضعیت پس از بکارگیری گسترده فناوریهای ارتباطی پیشرفته در سازمان های فدرال و محلی روسیه رخ داده است.

به گفته وی حدود نیمی از کارکنان دستگاه مرکزی وزارت امور خارجه روسیه از راه دور کار می کنند.

لاوروف این را نیز گفت که به بیماری کرونا مبتلا نشده است.

وی در واکنش به این پرسش که مرزهای روسیه چه زمانی بازگشایی می شود گفت که در زمان حاضر تاریخ باز شدن مرزهای روسیه را نمی داند.

بر اساس گزارش روز دوشنبه ستاد مقابله با بیماری کرونا در روسیه، تاکنون ۶۴۱ هزار و ۱۵۶ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده، ۴۰۳ هزار و ۴۳۰ نفر بهبود یافته و ۹ هزار و ۱۶۶ تن هم مرده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین