کد خبر: ۶۵۸۶۴۴
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸

چرا جلسات سران قوا برگزار نمی‌شود؟

بیش از یک ماه است که جلسات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه برگزار نمی‌شود. جلساتی که تا سوم خرداد، دست کم هر دو هفته یک بار و در روز‌های شنبه با حضور سران سه قوه برگزار می‌شد.
آفتاب‌‌نیوز :

آخرین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه با حضور حسن روحانی رئیس قوه مجریه، سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه و علی لاریجانی رئیس وقت قوه مقننه روز شنبه سوم خرداد ۹۹ برگزار شد. جلسه‌ای که پنجاهمین جلسه مشترک روسای سه قوه بود و به گفته رئیس‌جمهور "تاکنون برای همکاری و تعامل سه قوه در مباحث اقتصادی تشکیل شده و طی ۵۰ جلسه ۲۳۰ مصوبه داشته است. "

تا زمان حضور علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس، این جلسات با حضور روسای هر سه قوه در روز‌های شنبه دست کم دو بار در ماه تشکیل می‌شد. به طور مثال قبل از جلسه پنجاهم در روز شنبه ۳ خرداد، جلسه چهل‌ونهم در روز شنبه ۲۰ اردیبهشت و جلسه چهل‌وهشتم در روز شنبه ۱۳ اردیبهشت برگزار شد. اما حالا و با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس یازدهم در راس قوه مقننه، ۳۸ روز است که این جلسات برگزار نمی‌شود و ممکن است این شائبه ایجاد شود که رقابت انتخاباتی قالیباف و روحانی در سال ۹۶ تاکنون ادامه پیدا کرده است. هرچند روحانی در این بیش از یک سالی که رئیسی رئیس قوه قضاییه است نشان داده که حاضر است برای حل مشکلات کشور، با رقیب انتخاباتی خود در سال ۹۶ در جلسات مختلف شرکت کند.

البته شاید به دلیل برنامه‌های فشرده رئیس‌جمهور به خصوص برگزاری جلسات متعدد از جمله هیئت دولت، ستاد ملی مقابله با کرونا، ستاد اقتصادی دولت و ... از یک سو و تشکیل مجلس جدید و برنامه‌های کاری قالیباف به عنوان رئیس جدید مجلس و از طرفی برنامه‌های متعدد رئیس قوه قضاییه در هفته قوه قضاییه، برگزاری این جلسات با تاخیری ۳۸ روزه همراه شده باشد، اما بد نیست که برای جلوگیری از هرگونه ابهام درباره دلیل برگزار نشدن این جلسات در دوره ریاست جدید قوه مقننه شفاف‌سازی صورت گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین