کد خبر: ۶۵۸۶۵۱
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲

فرار خانوادگی نتانیاهو از پرونده های فساد با طرح الحاق کرانه باختری

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار است بخش هایی از کرانه باختری را به سرزمین های اشغالی الحاق کند، طرحی که به کمک دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به پیش رفته و گفته می شود با هدف نجات نتانیاهو و خانواده اش از پرونده های قضایی است و در عین حال احتمال دارد، برای مدتی اجرای این طرح به تعویق بیفتد.
فرار خانوادگی نتانیاهو از پرونده های فساد با طرح الحاق کرانه باختری
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که نتانیاهو به دنبال اجرای برنامه های خود در سرزمین های اشغالی است، نماینده آمریکا در امور ایران نیز در روزهای اخیر در سفر منطقه ای خود به دنبال ایجاد جو ایران هراسی می باشد تا نخست وزیر رژیم صهیونیستی در زیر این پوشش بتواند طرح های غاصبانه خود را راحت تر به پیش ببرد.

هرچند سفر "برایان هوک" به منطقه در جهت ایجاد ایران هراسی بوده ولی کارشناسان مسایل منطقه معتقدند که وی در پوشش این سفر به دنبال هم رای کردن کشورهای عربی برای اجرای طرح نتانیاهو در الحاق بخش های زیادی از کرانه باختری به سرزمین های اشعالی است.

نتانیاهو نخست وزیر و بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، اخیرا پس از توافق برای تشکیل کابینه ائتلافی، در خصوص آغاز الحاق دره اردن (غور اردن) و شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری به این رژیم از ابتدای ماه ژوئیه (۱۱ تیر ماه/فردا) توافق کردند.

رژیم صهیونیستی قرار است در این گام بیش از ۳۰ درصد از خاک کرانه باختری را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

یکی از اهداف مهم نتانیاهو از اجرای طرح الحالق کرانه باختری و تصویب این طرح در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی فرار رو به جلو از تنگناهای سیاسی ناشی از فساد اقتصادی خود و خانواده‌اش بوده تا با رهایی از این پرونده ها وی دوباره، اما این بار بدون نیاز به ائتلاف با سایر احزاب در انتخابات آتی در جایگاه نخست وزیری رژیم صهیونیستی قرار گیرد.

میان احزاب سیاسی رژیم صهیونیستی در خصوص زمان اجرای این طرح اختلافات جدی وجود دارد، چنانچه «بنی گانتس» رهبر حزب آبی ـ سفید که اخیراً ضمن توافق با نتانیاهو باعث خروج این رژیم از بن بست سیاسی و تشکیل دولت اسراییل شد، در ردیف مخالفین اجرای این طرح در زمان اعلام شده قرار گرفته است، البته او اعلام کرده که این برنامه باید در زمان مناسب و بر اساس طرح معامله قرن و به صورت کامل اجرا شود.

بیشتر احزاب دست راستی در رژیم صهیونیستی با ایجاد دو دولت و به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی نیز موافق نبوده و صرفا با استفاده از ظرفیت‌هایی که پیمان سازش اسلو در اختیارشان قرار داده است، به دنبال تکمیل فرآیند اشغالگری و غصب سرزمین‌های فلسطینی هستند.

یکی از دلایل عمده مخالفت اکثریت احزاب سیاسی با زمان اجرای این طرح، جلوگیری از بهره برداری سیاسی و رسانه‌ای نتانیاهو از این اقدام برای ایجاد محبوبیت است.

علاوه بر احزاب، دستگاه‌های نظامی، اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی نیز نظرات متفاوتی در مورد زمان و شیوه اجرای این طرح دارند.

ارتش و شاباک (دستگاه امنیت داخلی اسراییل) معتقدند که این طرح برای جلوگیری از افزایش تنش در سرزمین‌های اشغالی باید به صورت مرحله ای اجرا شود، اما موساد (سرویس جاسوسی خارجی اسراییل) بر اجرای کامل این طرح در زمان کنونی تاکید دارد.

پرونده های فساد بنیامبن نتانیاهو و خانواده اش

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در سال های اخیر بارها جزئیات مختلفی درباره پرونده‌های فساد نخست وزیر رژیم صهیونیستی، همسرش و پسر وی فاش کرده اند.

شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی با افشای یکی از این پرونده ها اعلام کرد، شبهاتی وجود دارد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و همسرش برای تاسیس یک شبکه تلویزیونی جدید با کمک " نیر هفتز" مشاور رسانه ای اسبق خانواده نتانیاهو تلاش کرده است و پلیس اسرائیل درحال تحقیقات در این باره است.

براین اساس، نتانیاهو تلاش کرده تا از "جمیز پاکر" میلیاردر استرالیایی و یک میلیاردر دیگر به نام "آرنون میلچان" برای تاسیس یک شبکه تلویزیونی جدید مساعدت و کمک بگیرد و نتانیاهو برای پیشبرد و انجام این پروژه چند بار با این دو بازرگان ملاقات کرده است.

نتانیاهو و همسرش مظنون هستند که از "رابرت مردوخ"(مرداک) مالک شبکه "فاکس" آمریکا و پاکر و میلچان دو بازرگان نزدیک به این خانواده که در پرونده فساد موسوم به "پرونده ۱۰۰۰" درگیر هستند، برای سرمایه گذاری در پروژه تاسیس شبکه تلویزیونی جدید درخواست همکاری کرده است.

براساس اطلاعات پلیس رژیم اسرائیل، مردوخ و ملیچان که در جریان سرمایه گذاری در شبکه دهم تلویزیون این رژیم دهها میلیون دلار ضرر کردند، با پروژه تاسیس شبکه جدید تلویزیونی مخالفت کرده اند، اما به نظر می رسد که باکر استرالیایی با آن موافق بوده است.

در همین حال، نشریه "مارکر" که ضمیمه اقتصادی روزنامه هآرتس است، پیشتر نوشت: هفتز برای تقویت فرایند تاسیس شبکه تلویزیونی جدید تلاش کرده است، اما آنچه در این پرونده جدید به نظر می رسد این است که روشن شده نتانیاهو و همسرش نقش مهمی را بازی کرده و "نیروی محرک" تلاش برای تاسیس این شبکه بوده اند.

در همین حال، روزنامه یدیعوت آحارنوت رژیم صهیونیستی بخشی از شهادت "هفتز" مشاور رسانه ای اسبق نتانیاهو را فاش کرد. این شهادت حاوی اطلاعاتی درباره چهار مسئول حزب راستگرای لیکود از جمله دو وزیر است که همچنان در سمت های خود مشغول بکار هستند. (ریاست حزب لیکود در دست نتانیاهو است)

به نوشته این روزنامه، جزئیات اولیه شهادت هفتز در برابر بازپرسان پلیس رژیم اسرائیل باید برای چهار مسئول لیکود از جمله دو وزیر "نگران کننده" باشد. این جزئیات درباره پروژه های مربوط به دو وزارتخانه بهداشت و حفاظت از محیط زیست است.

در گزارش روزنامه یدیعوت آحارنوت آمده است: هفتز بازپرسان پلیس و نمایندگان سازمان اوراق بهادار را شوکه کرد و از روابط کاری با دستکم چهار مسئول بلندپایه لیکود - با توجه به جایگاه خاص خود در کنار نخست وزیر- سخن گفت.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه نوشت: تحقیقات جاری درخصوص پرونده های مطرح علیه نتانیاهو اطلاعات بسیار با ارزشی در اختیار واحد ویژه تحقیق موسوم به "لاهاف ۴۳۳" در شهر اللد قرار داده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همسرش به اتهام فساد چندین بار تحت بازجویی قرار گرفته اند؛ یکی از این پرونده های فساد نتانیاهو معروف به پرونده "۴۰۰۰" می باشد؛ در این پرونده نتانیاهو متهم شده که تسهیلاتی به ارزش میلیونها دلار به "شائول الویچ" صاحب شرکت ارتباطات "بزک" داده تا در مقابل پایگاه خبری صهیونیستی "والا" متعلق به الویچ از نتانیاهو و خانواده اش حمایت رسانه ای و تبلیغاتی کند.

قبل از این پرونده و در گذشته پلیس رژیم صهیونیستی به دادستانی کل این رژیم توصیه کرده بود که کیفرخواست علیه نتانیاهو درخصوص دو پرونده فساد معروف به پرونده های "۱۰۰۰" و "۲۰۰۰"صادر کند.

براساس پرونده "۱۰۰۰"، نتانیاهو هدایایی به ارزش میلیون ها شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) از جمله سیگارهای کوبایی گرانقیمت از بازرگان ثروتمند ارنون میلچان دریافت کرده است.

پرونده "۲۰۰۰" نیز درخصوص تلاش نتانیاهو برای امضای قراردادی با روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به منظور دستیابی به یک پوشش ویژه خبری در جریان انتخابات سال ۲۰۱۴ میلادی است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی درگیر پرونده دیگری نیز هست که در آن یکی از نزدیکان وی در قرارداد خرید زیردریایی از آلمان کمیسیون دریافت کرده است.

کرونا بلای جان نتانیاهو

پرونده های فساد نخست وزیر رژیم صهیونیستی و خانواده اش قسمتی از مشکلات وی می باشد؛ در کنار این پرونده ها ناکامی نتانیاهو در مقابله با ویروس کرونا که اقتصاد سرزمین‌های اشغالی را در نوردیده، مشکلات جدیدی برای وی فراهم کرده و موجب نارضایتی شهروندان سرزمین های اشغالی از عملکرد نتانیاهو شده است.

براساس نتایج به دست آمده از نظرسنجی صورت گرفته اخیر در سرزمین های اشغالی، اکثر شهروندان این سرزمین از عملکرد بنیامین نتانیاهو در زمینه ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد ناراضی هستند.

به نوشته امروز (دوشنبه) روزنامه تایمز اسرائیل، طبق نتایج نظرسنجی صورت گرفته توسط شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، ۵۸ درصد شهروندان اسرائیل از عملکرد نتانیاهو در کاهش تاثیر کرونا بر جنبه‌های اقتصادی ناراضی هستند و ۳۵ درصد در زمینه ضعف عملکرد وی جواب منفی دادند.

در نظر سنجی ماه مه (خرداد)، نتایج نظرسنجی حاکی از رضایت ۵۳ درصد از شهروندان اسرائیل و مخالفت ۴۳ درصد نسبت به عملکرد اقتصادی نتانیاهو در دوران کرونا بود.

براساس نتایج این نظرسنجی، میزان رضایت مردم از دولت وی در یک ماه گذشته با کاهش همراه بوده است.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی و ناتوانی دولت نتانیاهو در مهار آن تا به امروز (سه شنبه) بیش از ۲۴ هزار و۴۴۱ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۳۱۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

تلاش و اصرار نتانیاهو بر الحاق کرانه باختری به رغم مخالفت های جهانی که حتی اتحادیه اروپا را به واکنش در این باره واداشته، نشان می دهد که وی برای فرار از مشکلات خود درصدد اجرای آن به هر قیمتی می باشد تا از این راه تندروهای صهیونیست را از خود راضی نماید تا آنها از پیگیری مفاسد نتانیاهو و خانواده اش عقب بنشینند.

حال باید تا فردا (چهارشنبه) منتظر بود و دید که آیا طرح الحاق بخش های زیادی از کرانه باختری انجام خواهد شد یا به تعویق خواهد افتاد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین