کد خبر: ۶۵۸۷۸۸
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶

ابتلای ۴۰۶ نفر از کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی یک استان به کرونا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان گفت: ۴۰۶ نفر از کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی استان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۷۰ نفر متعلق به شهرستان زنجان هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا یوسفی شامگاه روز گذشته (۱۰ تیر) در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به‌صورت ویدئو کنفراس برگزار شد، با بیان اینکه در راستای پیشگیری از کرونا، ۱۹۱ واحد تولیدی و صنعتی استان از طریق شرکت تعاونی داروسازان به تعداد ۳۰ هزار و ۲۰۷ نفر اقلام بهداشتی دریافت کرده‌اند، افزود: ۳۵۰ هزار عدد ماسک نیز به ۳۰۰ واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی استان توسط اتاق بازرگانی زنجان تحویل داده شده است؛ همچنین تسهیلات ارزانقیمت برای ۲ شرکت تعاونی استان برای تولید اقلام بهداشتی توسط این واحدها تخصیص داده شده است.

این مسئول با اشاره به ابتلای ۴۰۶ نفر از کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی استان زنجان به بیماری کرونا، تصریح کرد: از این تعداد، ۱۷۰ نفر در شهرستان زنجان، ۱۲۸ نفر ابهر، ۳۲ نفر خرمدره، ۱۳ نفر خدابنده، ۵۲ نفر در ماهنشان، ۳ نفر از ایجرود و ۸ نفر در شهرستان سلطانیه هستند.

ابتلای ۴۰۶ نفر از کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی یک استان به کرونا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه تاکنون ۷۶۱۰ نفر در سامانه بیمه بیکاری استان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶ هزار و ۵۹۹ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شناخته شده و برای دریافت مقرری به تامین اجتماعی استان معرفی شده‌اند، ادامه داد: مبالغ پرداختی بابت ۲۰ روز اسفند سال گذشته برای مجردین ۵۵۰ هزار تومان و متاهلین ۷۲۰ هزار تومان بوده که این رقم برای گروه‌های هدف در ۳۰ روزه فروردین سال‌جاری به ترتیب یک میلیون و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت شده است.

یوسفی با اشاره به اقدامات اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای اجرای رزمایش کمک مومنانه و دریافت بسته‌های معیشتی توسط خیرین به گروه‌های هدف، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های حمایتی این اداره‌کل، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر است که با پرداخت کمک معیشتی به نیم دهک اول جامعه (۳ میلیون نفر در کشور) است که ۱۷ هزار و ۱۰۶ خانوار از کمک معیشتی بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه برای حفظ صیانت از واحدهای تولیدی و صنعتی برای اعطای تسهیلات در ۱۴ رسته شغلی مشخص و ابلاغ شده است، افزود: در اینخصوص ۲ هزار و ۲۶۱ فقره پرونده ثبت شده و سه هزار و ۸۸۵ نفر شاغلان را پوشش داده که مجموع تسهیلات درخواستی پرونده‌های تشکیل شده، ۳۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که به تدریج در ۱۲ بانک توزیع خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی فراتر از پروتکل‌های بهداشتی عمل می‌کنند، خاطرنشان کرد: به موجب بند ۲ مصوبه در سوم فروردین کارگروه رفع ستاد موانع تولید، کمیته فرهنگی و اجتماعی نظارت بر مسائل بهداشتی پرسنل کارخانجات استان به این اداره‌کل واگذار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین