کد خبر: ۶۵۸۸۰۲
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

تلاش آمریکا برای انحصار خرید داروی ضدکرونا، زنگ هشدار برای اروپا

وزارت بهداشت و خدمات انسانی (HHS) آمریکا اعلام کرده که دولت این کشور نیم میلیون دوز از داروی «رمدسیور»، تایید شده برای کمک به بهبود مبتلایان به کرونا را خریداری کرده است؛ اقدامی که به گفته کارشناسان زنگ هشدار را با توجه به اتمام ذخایر این دارو برای اروپا به صدا درآورده است.
تلاش آمریکا برای انحصار خرید داروی ضدکرونا، زنگ هشدار برای اروپا
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روز چهارشنبه تارنمای روزنامه گاردین، آمریکا تقریبا همه ذخایر سه ماه آینده یکی از دو داروی تایید شده برای مداوای کووید-۱۹ را خریداری کرده و چیزی را برای بریتانیا، اروپا یا بقیه کشورهای جهان باقی نگذاشته است.

این گزارش افزود: کارشناسان و کمپین کنندگان درباره اقدام یکجانبه آمریکا درباره داروی رمدسیور و تبعات گسترده تر آن در صورت تولید واکسن هشدار داده اند.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تاکنون نشان داده که آماده است برای حفظ موجودی دارویی مورد نیاز آمریکا پیشنهاد قیمت بالاتری را نسبت به سایر کشورها دهد و امتیاز بیشتری کسب کند.

رمدسیور اولین داروی تایید شده است که به پزشکان آمریکایی اجازه می دهد از آن برای مداوای کووید-۱۹ استفاده کنند. این دارو را شرکت «گیلیاد» تولید کرده و تاکنون نشان داده که روند بهبود بیماران مبتلا به کرونا تسریع کرده است.

دور آزمایشی این دارو متشکل از ۱۴۰ هزار دوز از آن در سراسر جهان توزیع و مصرف شده است.

آمریکا تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار دوز از این دارو را که همه تولید شرکت گیلیاد برای ماه ژوئیه (تیر) است و ۹۰ درصد تولید آگوست و سپتامبر (مرداد-شهریور) است.

این دارو که برای مداوای بیماری ابولا ساخته شده و تحت لیسانس شرکت گیلیاد است، یعنی هیچ شرکت دیگری در کشورهای ثروتمند نمی تواند آن را تولید کند.

خرید ذخایر داروی رمدسیور در جهان صرفا واکنش آمریکا به گسترش و آمار بالای تلفات ناشی از آن نیست. دولت ترامپ شعار «آمریکا در اولویت است» را ظاهرا به موضوع همه گیری بیماری کووید-۱۹ تعمیم داده است.

مدیریت ناکارامد دولت ترامپ در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در آمریکا خشم عمومی را برانگیخته است و به یکی از مسائل مهم در رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۰ تبدیل شده است و باعث شده که در نظرسنجی ها انتخاباتی از جو بایدن رقیب دموکراتش عقب بیفتد.

تازهترین آمار نشان می دهد آمریکا در صدر کشورهای مبتلا به کرونا است. تاکنون ۲ میلیون و ۷۲۷ هزار و ۸۵۳ نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۱۳۰ هزار و ۱۲۲ نفر جان باخته اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین